بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزییات بازگشایی دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: پروژه مذکور در قالب پویش امید و افتخار، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران
تین نیوز |

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزییات بازگشایی دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: پروژه مذکور در قالب پویش امید و افتخار، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، هادی حق بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان افتتاح پروژه پل جنوب به غرب تقاطع بزرگراه های شهید چمران ـ شهید همت اظهار کرد: بهره برداری از پروژه عمرانی مذکور در قالب یکصد و بیست و دومین پویش امید و افتخار، روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور مدیران شهر تهران انجام خواهد شد.

حق بین با اشاره به نقش مهم بزرگراه های شهید چمران و شهید همت در هدایت و توزیع ترافیک، تقاضای بالای دسترسی از جنوب بزرگراه شهید چمران به غرب بزرگراه شهید همت را زمینه ساز ترافیک سنگین در برخی از معابر مجاور نظیر خیابان ملاصدرا و نیز شمال بزرگراه شهید چمران در تقاطع با بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند و یادآور شد: در طراحی دسترسی جنوب به غرب، گزینه های مختلفی با نگاهی به حفظ فضای سبز موجود بررسی و در نهایت این دسترسی به صورت یک پل چپ گرد، طراحی شد.

وی در تشریح بخش های مختلف این پروژه گفت: این مسیر دسترسی شامل احداث یک دستگاه پل روی بزرگراه شهید چمران به طول 464 متر با احتساب شیبراهه و عرض 9 متر در 2 خط عبوری و یک پیاده رو است. همچنین اصلاحات هندسی لوپ شرق به جنوب، لوپ غرب به شمال و راستگرد جنوب به شرق تقاطع در مجموع به طول 700 متر، احداث 240 متر مسیر کندروی شرقی در بزرگراه شهید چمران شامل دو خط عبوری در محدوده تقاطع، احداث دیوارهای وزنی به طول 410 متر و اجرای 1460 متر شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی از سایر بخش های این پروژه به شمار می آید.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، متعاقب این گشایش ترافیکی، گردش های اضافی شهروندان به میزان 6.5 کیلومتر در صورت انتخاب مسیر لوپ های شمالی تقاطع بزرگراه های شهید چمران و آیت الله هاشمی رفسنجانی و گردش های اضافی 3 کیلومتری در صورت انتخاب مسیر خیابان های ملاصدرا و شیخ بهایی کاهش یافته و جریان ترافیک در معابر اطراف پروژه نیز به نحوی محسوس بهبود می یابد.

معاون شهردار تهران بزرگراه شهید نواب و شهید چمران را در امتداد یکدیگر، مهم ترین دسترسی بزرگراهی شمالی جنوبی در غرب تهران عنوان کرد و افزود: با تأمین دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، پیش بینی می شود، بار ترافیکی قابل توجهی در مسیر بزرگراه شهید چمران شمال به سمت محدوده های «میدان صنعت»، «جنت آباد»، «سردار جنگل» و «پونک» از دسترسی ایجاد شده در این پروژه استفاده کنند.

حق بین درباره آثار و پیامدهای اصلاح تقاطع های شهر تهران نیز توضیح داد: کاهش پیمایش های اضافی و غیرضروری، کاهش مصرف سوخت، ایمن و روان سازی بار ترافیکی و رضایت مندی شهروندان از جمله آثار اصلاح تقاطع های فعلی در سطح شهر تهران به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پارسی پاسخ

    با سلام خدمت مسئولین دلسوز حذف کردن مقاومت‌های ترافیکی هم باعث کم شدن آلودگی هوا می‌شود و هم مصرف سوخت را کم می‌کند. ساختمان های دریافت عوارضی اتوبانها که استفاده نمیشوند
    و موانعی که در پنج کیلومتری ورودی و خروجی شهرها ساخته می شوند. دوتا از مقاومت های ترافیکی هستند که طبق سنت قدیم هنوز موجود هستند. در حالیکه دوربین های ترافیکی وجود دارد. و به سادگی هم سرعت را کنترل می‌کنند و هم عوارض اتوبان را دریافت می‌کنند. لطفا به مسئولین مربوطه ارجاع فرمایید. با تشکر

  • محمدرضا پاسخ

    تهران چه خوشگل شده 🥰