بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ فقط 400 تومان برای یک سال! / کارت بلیت خبرنگاران با شارژ پارسال

در حالی که قرار بود مبلغ کارت بلیت خبرنگاران در سال 1403 افزایش پیدا کند اما گویا امسال نیز همان 400 تومان شارژ شده است در حالی که مسئولان شورای شهر پیش از این خبر از افزایش مبلغ کارت بلیت خبرنگاری داده بودند.

فقط 400 تومان برای یک سال! /  کارت بلیت خبرنگاران با شارژ پارسال
تین نیوز

در حالی که قرار بود مبلغ کارت بلیت خبرنگاران در سال 1403 افزایش پیدا کند اما گویا امسال نیز همان 400 تومان شارژ شده است در حالی که مسئولان شورای شهر پیش از این خبر از افزایش مبلغ کارت بلیت خبرنگاری داده بودند.

به گزارش تین نیوز، طبق اعلام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طریق پیامک، اصحاب رسانه می توانند جهت دریافت یا شارژ کارت بلیت خبرنگاری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران مراجعه کنند.

براساس مشاهده خبرنگار ما در مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، کارمزد 15 هزارتومانی جهت تمدید و صدور کارت از برخی مراجعان با وجود ارائه کارت بلیت خبرنگاری دریافت می شد.

نکته جالب توجه اما رقم اعتبار شارژ شده برای کارت بلیت خبرنگاری امسال بود؛ گرچه انتظار می رفت براساس وعده های شورای شهر تهران به مبلغ 500 برسد اما کارت ها با مبلغ  400 هزار تومان شارژ شده و مدت اعتبار آن یکساله بدون تمدید است به این معنا که کارت بلیت خبرنگاری پس از پایان شارژ 400 تومانی تا سال آینده قابلیت تمدید شارژ را ندارد!

پیش از این و در سال 1402 مبلغ کارت بلیت براساس مصوبه شورای شهر تهران 400 هزار تومان بود که با توجه به افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس، پیش بینی می شد اعتبار شارژ شده برای کارت بلیت خبرنگاری به رقم 500 هزار تومان در سال 1403 برسد.

بیشتر بخوانید:

 افزایش جهشی تعداد امضاهای کارزار اینترنتی درخواست برکناری شهردار تهران

این در حالی است که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیش از این درباره مبلغ و اعتبار کارت بلیت مترو و اتوبوس گفته بود: به افرادی که از طرح کارت ترافیک استفاده نمی کنند؛ کارت حمل و نقل عمومی با اعتبار یک سال داده شود. اگر مبلغ این کارت به گونه ای باشد که برای استفاده متعارف زودتر از یک سال به اتمام برسد؛ طبیعی است باید شهرداری تهران کارت ها را شارژ کند تا به مدت یک سال کار کند و یا طبق مصوبه شورا کارتی در اختیار خبرنگاران قرار بدهد که به ازای کارت ترافیکی که نگرفته باشند آن کارت پاسخگو باشد.

گرچه مسئولان شورای شهر تهران بر اجرای این رویه برای کارت بلیت خبرنگاری تاکید داشتند اما شهرداری تهران رویه سال گذشته را بدون هیچ تغییری در شارژ کارت بلیت خبرنگاران لحاظ کرده است که جای  پاسخگویی دارد و البته آنچه جای سوال و تعجب دارد این است که آیا با این میزان افزایش در کرایه های حمل ونقل عمومی، 400 هزار تومان شارژ کارت بلیت خبرنگاران منطقی است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.