◄ تحقق عیدی به مردم تهران " عزم ملی " همه نهادها را می طلبد
تین نیوز | از مترو میتوان به عنوان یکی از کارآمدترین شبکههای حملونقل عمومی شهری یاد کرد که نقش انکارناپذیری در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از ترافیک دارد؛ از سوی دیگر مدیرعامل مترو تهران بارها از مترو به عنوان نماد عدالت اجتماعی یاد کرده است.
به گزارش تین نیوز، در راستای بهبود شرایط حمل و نقل عمومی و به منظور رفاه شهروندان و کاهش آلودگیهای زیست محیطی از جمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین کاهش ترافیک، شهرداری تهران احداث سالانه 30 کیلومتر مترو را در دستور کار خود قرار داده است.
بهره برداری رسمی از 12 کیلومتر بخش جنوبی خط 3 مترو را در شرایط فعلی، شاید بتوان نقطه عطفی در فعالیتهای این شرکت در زمینه خدمترسانی به مردم به ویژه قشر آسیبپذیر دانست؛ افتتاح این مسیر، به معنای به بار نشستن ثمره زحمات و تلاش فراوان مسئولان، کارکنان و به ویژه کارگران مترو و شهرداری خواهد بود.
هم اکنون اگرچه 5 ایستگاه از 8 ایستگاه این خط آماده بهره برداری بوده و تست گرم و سرد آن نیز با موفقیت انجام گرفته اما برخی مشکلات جانبی، مانع به بهرهبرداری رسیدن آن شده است.
علت تأخیر، عدم نصب پله برقی ایستگاههاست
سیدجعفر تشکری هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که اسفندماه گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد، درباره علت تأخیر در افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: تنها مشکل پیش رو در بهرهبرداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو، نرسیدن به موقع پله برقی و عدم نصب آنها در ایستگاههاست.
آماری از سفارشات پله برقی برای خط 3 مترو و تخمین نصب در ایستگاهها
با توجه به اینکه احداث و تجهیز کل خط 3 مترو تهران بر اساس فاینانس چینی است، کشور چین موظف است بیش از 200 پله برقی در اختیار ایران قرار دهد. سفارش ساخت این تعداد پله برقی داده شده است که مقرر شده در 2 فاز به ایران تحویل داده شود.
برای فاز اول که مربوط به 5 ایستگاه نیمه جنوبی خط 3 مترو است تعداد 36 پله برقی در نظر گرفته شده است و مابقی در فاز دوم به ایران تحویل داده خواهد شد.
با توجه به گفتههای معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، این پله برقیها هنوز به ایران نرسیده است و با توجه به مشکلات ترخیص کالا از گمرک، در خوشبینانه ترین حالت میتوان انتظار داشت که این پلهها در اواخر خرداد یا تیرماه در ایستگاهها نصب شود.
شهردار تهران: افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در فروردینماه، عیدی شهرداری به مردم تهران است
محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در هشتم فروردین سال جدید گفت: افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در فروردین ماه سال 93 به طول 15 کیلومتر، عیدی شهرداری تهران به شهروندان تهرانی است.
تکلیف چیست؟
کسانی که از حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو استفاده میکنند، از همه اقشار مردم اعم از پیر و جوان هستند و در این بین، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه و مخصوصاً ساکنان جنوب شهر تهران، از این وسیله حمل و نقل ارزان بیشتر استفاده میکنند.
از یکسو وجود پله برقی اگرچه وسیله راحتی، آسایش و رفاه مسافران، به ویژه افراد مسن است، اما شرط لازم و کافی برای عدم افتتاح خطی که میتواند باعث حل بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران شود، نیست؛ با این حال از منظر دیگر باید گفت چه تضمینی وجود دارد که اگر خط 3 مترو بدون نصب پله برقی افتتاح شود، همین منتقدان امروز تبدیل به منتقدان فردا نشوند؟!
آیا بهتر نیست به جای انتقادات بدون راهکار همه نهادها برای تحقق عیدی به مردم تهران همکاری کنند. این مهم، اهتمام و همکاری تمام نهادهای ذیربط از جمله شهرداری، گمرک، بانک مرکزی و... را برای تسریع در بهرهبرداری و تحقق وعده های ارایه شده می طلبد.
با توجه به سخنان شهردار تهران، امید است با بهرهبرداری از این خط به مردم جنوب شهر عیدی خوبی داده شود؛ به ویژه این که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، مترو میتواند نماد اقتصاد مقاومتی و کاهش فاصله اجتماعی شود.
به گزارش تین نیوز، در راستای بهبود شرایط حمل و نقل عمومی و به منظور رفاه شهروندان و کاهش آلودگیهای زیست محیطی از جمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین کاهش ترافیک، شهرداری تهران احداث سالانه 30 کیلومتر مترو را در دستور کار خود قرار داده است.
بهره برداری رسمی از 12 کیلومتر بخش جنوبی خط 3 مترو را در شرایط فعلی، شاید بتوان نقطه عطفی در فعالیتهای این شرکت در زمینه خدمترسانی به مردم به ویژه قشر آسیبپذیر دانست؛ افتتاح این مسیر، به معنای به بار نشستن ثمره زحمات و تلاش فراوان مسئولان، کارکنان و به ویژه کارگران مترو و شهرداری خواهد بود.
هم اکنون اگرچه 5 ایستگاه از 8 ایستگاه این خط آماده بهره برداری بوده و تست گرم و سرد آن نیز با موفقیت انجام گرفته اما برخی مشکلات جانبی، مانع به بهرهبرداری رسیدن آن شده است.
علت تأخیر، عدم نصب پله برقی ایستگاههاست
سیدجعفر تشکری هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که اسفندماه گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد، درباره علت تأخیر در افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: تنها مشکل پیش رو در بهرهبرداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو، نرسیدن به موقع پله برقی و عدم نصب آنها در ایستگاههاست.
آماری از سفارشات پله برقی برای خط 3 مترو و تخمین نصب در ایستگاهها
با توجه به اینکه احداث و تجهیز کل خط 3 مترو تهران بر اساس فاینانس چینی است، کشور چین موظف است بیش از 200 پله برقی در اختیار ایران قرار دهد. سفارش ساخت این تعداد پله برقی داده شده است که مقرر شده در 2 فاز به ایران تحویل داده شود.
برای فاز اول که مربوط به 5 ایستگاه نیمه جنوبی خط 3 مترو است تعداد 36 پله برقی در نظر گرفته شده است و مابقی در فاز دوم به ایران تحویل داده خواهد شد.
با توجه به گفتههای معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، این پله برقیها هنوز به ایران نرسیده است و با توجه به مشکلات ترخیص کالا از گمرک، در خوشبینانه ترین حالت میتوان انتظار داشت که این پلهها در اواخر خرداد یا تیرماه در ایستگاهها نصب شود.
شهردار تهران: افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در فروردینماه، عیدی شهرداری به مردم تهران است
محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در هشتم فروردین سال جدید گفت: افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در فروردین ماه سال 93 به طول 15 کیلومتر، عیدی شهرداری تهران به شهروندان تهرانی است.
تکلیف چیست؟
کسانی که از حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو استفاده میکنند، از همه اقشار مردم اعم از پیر و جوان هستند و در این بین، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه و مخصوصاً ساکنان جنوب شهر تهران، از این وسیله حمل و نقل ارزان بیشتر استفاده میکنند.
از یکسو وجود پله برقی اگرچه وسیله راحتی، آسایش و رفاه مسافران، به ویژه افراد مسن است، اما شرط لازم و کافی برای عدم افتتاح خطی که میتواند باعث حل بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران شود، نیست؛ با این حال از منظر دیگر باید گفت چه تضمینی وجود دارد که اگر خط 3 مترو بدون نصب پله برقی افتتاح شود، همین منتقدان امروز تبدیل به منتقدان فردا نشوند؟!
آیا بهتر نیست به جای انتقادات بدون راهکار همه نهادها برای تحقق عیدی به مردم تهران همکاری کنند. این مهم، اهتمام و همکاری تمام نهادهای ذیربط از جمله شهرداری، گمرک، بانک مرکزی و... را برای تسریع در بهرهبرداری و تحقق وعده های ارایه شده می طلبد.
با توجه به سخنان شهردار تهران، امید است با بهرهبرداری از این خط به مردم جنوب شهر عیدی خوبی داده شود؛ به ویژه این که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، مترو میتواند نماد اقتصاد مقاومتی و کاهش فاصله اجتماعی شود.
آقایی که گفتید پله برقی چینی خوبه و ایرانی بده، دیدیم که کیفیت پله برقی چینی بده و بی کیفیته، علاوه بر آن دیدیم که چینی ها بد قولی کردند و باعثتاخیر چند ماهه در افتتاح خط ۳ شدند که موجب خسارات فراوانی به شهر و شهروندان شد، در ضمن خریدن پله برقی چینی با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، باز جنس اروپایی مرغوب می خردید یک توجیهی داشت
ایستگاه بهشتی پیاده شدم تا مثلا از خط ۳ که یک ساله افتتاح شده استفاده کنم و به چهارراه ولیعصر برم که دیدم خط تعطیله. از مامور مترو علت رو پرسیدم که تو جوابم گفت نخیر آقا همش دروغه دروغه هیچ افتتاحی انجام نشده
سال ۱۳۹۴ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۳۹۵ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۳۹۶ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۳۹۷ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۳۹۸ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۳۹۹ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد سال ۱۴۰۰ قالیباف گفت: نیمه جنوبی خط ۳ به زودی افتتاح می گردد
ضمن تشکر از زحمات مسئولین، خواهشمندم به حساب مردم به کام خودشان عیدی ندهند، مردم عیدی نیاز ندارند، مردم میگویند در مملکت اسلامی وشیعه دروغگو دشمن خداست. اگر میخواهید شماره حساب بدهید تا ما یارانه هایمان را به شما بعنوان عیدی بدهیم. دیگر بس است فریب ودروغ گویی. از شهداء وخانواده شهدا خجالت بکشید. اسانسور بهانه است، پله برقی نداریم فریب مردم است. حق الناس یعنی همین. وفا به عهد نکردن موجب هلاکت میشود. این نیز بگذرد.