از تراموای تهران چه خبر؟
شهردار تهران با اشاره به آخرین وضعیت تست تراموا در پایتخت، گفت: تراموا در تهران جواب داد و نه تنها برای سطح شهر تهران؛ بلکه برای کل کشور هم یک الگوی جدید است.

شهردار تهران با اشاره به آخرین وضعیت تست تراموا در پایتخت، گفت: تراموا در تهران جواب داد و نه تنها برای سطح شهر تهران؛ بلکه برای کل کشور هم یک الگوی جدید است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تست گرم تراموای چرخ لاستیکی چینی از شب ۲۲ بهمن در تهران آغاز شد؛ این تراموا به طول ۳۱ متر است که شعاع گردش ۱۵ متری دارد و کاملا برقی است و با هر بار شارژ ۸۰ کیلومتر تردد می کند و ظرفیت جابجایی حدود ۴۰۰ مسافر در یک نوبت حرکت را دارد. ترامواهای وارداتی چینی از منبع انرژی باتری تغذیه می کنند و آلایندگی گازی ندارند و این تست شبانه در مسیر پایانه شرق _ آزادی است.
علیرضا زاکانی در مورد آخرین وضعیت تردد تراموا در پایتخت، اظهار کرد: افتخار داریم در این هفته با حضور آقای رئیس جمهور از بسته برقی سازی تهران رونمایی کنیم و پس از آن روند فعالیت تراموا، اتوبوس برقی و تاکسی برقی در تهران آغاز خواهد شد؛ گرچه تراموا دوره آزمایشی و آماده سازی زیرساخت ها را طی می کند؛ اما با رونمایی از این بسته برقی سازی؛ هفته ماندگاری برای تهران رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: ان شاءالله روز به روز توسعه، رفاه، آسایش و ایمنی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.
به گفته شهر دار تهران، تراموا در تهران جواب داد و نه تنها برای سطح شهر تهران؛ بلکه برای کل کشور یک الگوی جدید است؛ استفاده از تراموا در حمل و نقل عمومی ارزان تر از متروست و یک دهم مترو قیمت دارد و دو سوم مترو جمعیت جابه جا می کند. اجرای این طرح خدمت بزرگی به شهر تهران بود.
با سلام
تراموای چرخ لاستیکی به عنوان یک گزینه سریع شاید خوب باشد لیکن در بلند مدت نه صرفه اقتصادی دارد و نه نفع اجتماعی ،استدعا دارم کارشناسان حوزه شهری از این موضع گیری منفی خود نسبت به تراموای واقعی یعنی با بستر ریلی کوتاه بیایند واجازه دهند این تکنولوژی خوب وپاک وماندگار داخل کشور بیاید و این ترم باس ها را با نگاه همه گیر نگاه نکنند
لطفا یک بار هم شده کار دقیق کارشناسی کنید و پول مملکت را هدر ندهید
هنوز ابهامات حول این تراموا هست ،
مثلا یکی اینکه با آمدن این تراموا ها ، ایا خطوط brt و گاردریل ها جمع آوری میشوند؟ این ابهامات کسی رفع نمیکنه. همینجوری هم ماشین ها به خطوط brt تجاوز میکنند .
اگر تراموا بدون 《خط ویژه انحصاری》 وارد شهر تهران بشه ، با رانندگان پرر رو تهرانی😁 خود تراموا ۳ ساعت در ترافیک شهری خواهد ماند ، خودش هم یک عامل ترافیک میشود ، عملا هم کسی سوار ان نخواهد شد.
چون brt به لطف 《خط انحصاری》 مسیر ۲ ساعته ترافیکی را نیم ساعته میرفت باعث استقبال مردم از خود میشد. حال معلوم نیست .ایا تراموا تهران هم از چنین امتیازی برخوردار هست؟