بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، خبر داد:

◄ پایان شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری

◄ پایان شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری

تین‌نیوز| رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از جدیت به منظور جلوگیری از شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سرهنگ سعید روحی با اشاره به ممنوعیت شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری که از مدت‌ها پیش اطلاع رسانی شده بود، اظهار داشته است: با عنایت به مصوبه هیات‌وزیران و تاکید بر ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوی از ابتدای مهرماه 95، این وسیله نقلیه از چرخه شماره‌گذاری پلیس خارج شد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که پلیس مجری قوانینی است که از سوی هیات‌دولت مصوب وابلاغ می‌شود، گفته: از ابتدای مهرماه 95 بنا بر اعلام به پلیس، ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اعمال شده است.
 
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهو ناجا در ادامه تصریح کرده که: بر اساس تاکید قانون و لزوم توجه به کاهش آلاینده‌ها در هوا و جدیت پلیس به هیچ عنوان اجازه شماره‌گذاری به موتورسیکلت‌های کاربراتوری داده نمی‌شود.
 
روحی گفته: موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در آلودگی هوای شهر تهران هستند به‌طوری که بیش از 90 درصد موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران موتورسیکلت‌های کاربراتوی هستند که 5 برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند.
 
به گفته وی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری روزانه 380 تن آلاینده تولید می‌کنند که با احستاب تردد سالیانه آنها عدد یزرگی به دست می‌آید که می‌تواند بسیار تامل برانگیز باشد.

به گزارش تین‌نیوز متاسفانه یک از عواملی که باعث افزایش آلاینده‌ها در شهر تهران شناخته شده موتور سیکلت‌هایی هستند که بیش از چند ده سال از تاریخ تولید اولین آنها می‎‌گذرد و به دلایلی تا به امروز نیز از طرفداران زیادی برخوردار است اما، با گسترش آلودگی و نیاز به کارشناسی موضوع مهم آلودگی، برخی از وسایل نقلیه آلانیده شناخته شده و درخواست توقف و یا بهسازی تولید آنها درخواست شد که موتورسیکلت کاربراتوری نیز یکی از آنها است.

روحی هم‌چنین افزوده: با توجه به این‌که هر موتورسیکلت 4 تا 5 برابر خودرو استاندارد تولید آلایندگی دارند و با در نظر گرفتن تعداد موتورسیکلت‌های در حال تردد به‌ویژه در کلان‌شهرهای آلوده‌ای چون تهران، ساماندهی و جایگزینی موتورسیکلت‌های موجود با موتورهای برقی از ضروریاتی است که از سال‌ها پیش مورد توجه قرار گرفته و امید می‌رود این طرح هرچه زودتر به اجرا گذاشته شود.

این اعلام نظر درحالی صورت گرفته که، در اواخر سال گذشته یکی از مسئولان شهری توقف شماره‌گذاری این نوع موتورسیکلت را به فروردین‌ماه سال 96 موکول کرده بود و از دارندگان آنها درخواست کرده بود تا نسبت به جایگزینی وسیله نقلیه خود با نوع برقی آن اقدام کنند و در این راستا گفته بود: کسانی که موتور سیکلت برقی خریداری کنند از یارانه شهرداری برخوردار می‌شوند و به سازندگان داخلی در همین راستا تذکراتی داده شد حتی از طریق سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان صنعت و معدن تولید موتورسیکلت کاربراتوری متوقف شود که بر همین اساس در آخرین جلسه‌ای که داشتیم مصوب شد که از مهرماه سال آینده تولید موتور سیکلت‌کاربراتوری متوقف شود و از اول فروردین سال 96 شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری توقف یابد و جایگزین آن موتور سیکلت‌های برقی و بنزینی با سیستم انژکتوری است.

در این اظهار نظر دیده می‌شود که توقف شماره‌گذاری در مهرماه پیش‌بینی نشده و به تولید کننده گفته شده از این تاریخ از تولید موتورسیکلت کاربراتوری خودداری کند و محصولات وی تا پایان سال می‌توانند شماره‌گذاری شوند زیرا، با این اعلام پلیس و گفته‌های قانونی این مسئول شهری به‌طور قطع تولید کننده ایرانی با مشکلات عدیده‌ای به منظور فروش محصولات خود روبرو خواهد شد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.