بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
قالیباف در افتتاح ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی:

بیشتر عدالت خواری می کنیم تا عدالت خواهی

بیشتر عدالت خواری می کنیم تا عدالت خواهی

تین‌نیوز| شهردار تهران مهمترین چالش شهر تهران را آلودگی هوا دانست و گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.
 

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی با اشاره به سجایای اخلاقی و معرفتی این شهید بزرگوار گفت: شهید صیاد شیرازی افسری متدین، انقلابی و رزمنده‌ای واقعی بود که در تمام لحظه‌های بحرانی از لحظه انقلاب و تا پس از آن حضور جدی داشت.

وی افزود: این شهید بزرگوار چه قبل از جنگ در کردستان و چه در دوران دفاع‌مقدس از ذخایر انقلاب و دوران دفاع‌مقدس بود که هم خون داد هم خون‌دل خورد.

شهردار تهران با بیان این مطلب که توفیق همسنگری با ایشان را داشتم، گفت: امروز انقلاب و زندگی ما مدیون خون دادن و خون دل خوردن این شهیدان والامقام است.

قالیباف در ادامه با بیان اولویت‌های مجموعه شهرداری تهران، به حوزه نظافت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شهرداران خارجی و مهمانان دیگر کشورها که به تهران سفر می‌کنند، همواره از نظافت این شهر به نیکی یاد کرده و از این تمیزی متعجب می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیز گفت: متأسفانه بی‌انضباطی در ترافیک موضوع غیرقابل قبولی است.

چندی پیش در ملاقاتی که با یکی از شهرداران کشورهای اروپایی داشتم او گفت در تهران به عنوان مثال در خیابانی فقط سه مسیر عبوری وجود دارد اما ماشین‌ها اصرار دارند از چهار، پنج لاین برای تردد استفاده کنند و این ایجاد ترافیک می‌کند.

شهردار تهران با تأکید بر ضرورت تقویت حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: این حوزه از دغدغه‌های مردم است که ما سعی کردیم برهوشمندسازی شهر به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، IT Base کردن فعالیت‌ها و ... تمرکز کنیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز مهمترین چالش شهر تهران، آلودگی هواست گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.

در مورد طرح زوج و فرد نمی توانیم عدالت را به درستی رعایت کنیم
وی افزود: نمی خواهم در خوب و بد بودن طرح زوج و فرد صحبت کنم، اما شاید در این نوع تصمیمات نمی توانیم عدالت را به درستی رعایت کنیم و از دیگر سو زحمت زیادی هم برای مردم ایجاد می کنیم.

البته ممکن است چاره ای جز این هم نداشته باشیم اما همواره به نوبه خودم با این نوع تصمیمات که با آن صورت مساله را ساده می کنیم، مخالف بوده ام. با این وجود طبیعتا همه ما آنچه که تصمیم گیری شده و به قانون تبدیل شده است را اجرایی می کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر مترو عنوان داشت: توسعه مترو در این دوره مدیریتی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز در اوج خودش قرار دارد.

به نحوی که مصمم هستیم تا قبل از پایان این دوره شورای چهارم و شهرداری تهران، بتوانیم تمامی هفت خط مترو تهران را به طول ۱۰۰ کیلومتر به اتمام رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

وی به سختی ها و مشقت های پیش رو در تکمیل خطوط مترو اشاره کرد و گفت: در این رکود اقتصادی شدیدی که در کشور وجود دارد، تامین نقدینگی برای توسعه خطوط مترو کار ساده و راحتی نیست.

کار کردن و ساختن برای ما لذت بخش است اما تامین اعتبار - آن هم با این مشکلات و بعضا عدم همکاری هایی که صورت می گیرد - رنج های بسیار زیادی دارد، اما مصمم هستیم که هیچ کدام از این ها ما را از کار کردن باز ندارد.

قالیباف همچنین عنوان داشت: گاهی اوقات حاشیه هایی که برای کار ایجاد می کنند و مسائلی که پیش روی حل مشکلات مردم درست می کنند، بسیار سخت تر از نداشتن پول است. چرا که نداشتن پول جزو کارهای عادی است که همه ما باید برای رفع آن تلاش کنیم و کار کردن هم برای ما لذت بخش است اما حاشیه هایی که درست می شود باعث می شود تا مقداری نگرانی ایجاد کند. البته مصمم هستیم که آن حاشیه ها هم هرگز ما را از کار باز ندارد.

شهردار تهران تاکید کرد: همه زندگی، کار و تلاش ما و همه اتفاقاتی که در جامعه می افتد برای رفع بعضی از نگرانی هاست. شفاف و روشن بگویم که آن نگرانی ها و غصه ها در دل من از جنس نگرانی های سیاست زدگی نیست.

نگرانی ما چرخش قدرت نیست چرا که تا انسان ها، دولت ها، حکومت ها و شهرداری ها بوده اند، چرخش قدرت هم بوده است و از قضا این چرخش ها باعث رونق و پیشرفت جامعه هم می شود. البته ممکن است انتقاداتی به شکل و نوعش داشته باشیم اما اصلش نگرانی ما نیست.

از تهمت ها و افتراها نگرانی نداریم
وی گفت: حتی از تهمت ها و افتراهایی که می زنند هم نگرانی نداریم. فردی که می خواسته گزارشی را تهیه کند، یک نامه اولیه نوشته که این نامه هنوز منجر به تهیه گزارش هم نشده است، اما می گویند در شهرداری تهران ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس، ارتشا و حاتم بخشی شده است.

شهردار تهران ادامه داد: امروز این موضوع در حال بررسی است و بنده خودم درخواست کردم که قوه قضائیه به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند و در این میان هیچ خط قرمزی هم وجود ندارد. امروز با بررسی هایی که انجام شده است، آنهایی که این موضوع را رسیدگی می کنند در این بخش اتفاق نظر دارند که اگر بحثی هست مربوط به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیست.

دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کجا و ۲۰ میلیارد و ۲۴ میلیارد تومان کجا؟ تازه این عدد هم در میزان تخفیف در ۲۷ هزار نفری است که عضو تعاونی های مسکن شهرداری تهران بودند.

قالیباف ابراز داشت: ما حتی از اینکه به خانواده من هم تهمت و افترا بزند نگران نیستیم. مردم ما باهوش تر از این هستند و این مسائل دنبال می شود و حل و فصل خواهد شد. ما از این دروغ های اینچنینی نگران نیستیم اما از یک چیز نگران هستیم و در دل ما غصه است، آن نگرانی و غصه ما، نگرانی مردم و انقلاب است.

وی عنوان داشت: وقتی می خواستند شهید نواب صفوی را قبل از انقلاب در زندان قصر اعدام کنند، گفتند برای چه مبارزه و تلاش می کنی؟ ایشان گفت؛ برای برقراری حکومت اسلامی. از شهید نواب صفوی پرسیدند در حکومت اسلامی می خواهی چه کار کنی؟ ایشان گفت؛ اگر رفتگر حکومت اسلامی هم شوم، به آن افتخار می کنم.

بنده با افتخار می گویم یک روستازاده هستم و امروز در یک مسئولیتی مثل شهرداری تهران توفیق خدمت دارم که افتخار رفتگری مردم را دارد. این به برکت ۵۰ سال خون دل خوردن و خون دادن این مردم و ملت است. این ملت پای انقلاب آمدند و همه مردم با هر گرایش و سلیقه ای پای انقلاب ایستادند.

نگرانی ما معیشت مردم است
قالیباف ادامه داد: اگر ناامنی شد و منافقان مردم را در خیابان ها مثل شهید صیاد شیرازی ترور کردند، اگر جنگ شد و تحریم ایجاد شد این مردم ایستادگی و صبر کردند.

حتی اگر ما مدیران تصمیم های درست و نادرستی گرفتیم این مردم بودند که تحمل کردند و با بزرگواری و گذشت از کنار تصمیم های غلط و وعده های دروغین ما مدیران گذشتند و به روی مان نیاورند.

غصه و نگرانی ما آنجا است که یک نسل اینگونه ایستادند و حالا در زحمت مشکلات اقتصادی و یک شغل برای فرزند خود هستند. مردم در زحمت یک حداقل معیشت برای زندگی و سرپناه کوچکی برای زن و بچه شان هستند. امروز شاهد هستیم فرزند در مقابل پدر و پدر در مقابل فرزند شرمنده است.

شهردار تهران تاکید کرد: رضایت مردم تبلور رضایت خداست و مردم در این بخش از دست ما مدیران راضی نیستند. هر وقت ما مدیران مشکل داشتیم، آنها آمدند و همراهی کردند. مگر می شود هر وقت آنها مشکل داشتند، ما همراهی نکنیم؟ امروز شرایط سخت زندگی برای آنها حاکم است و نگران هستیم که مردم ناامید شوند.

قالیباف ادامه داد: جوانان امروز ما دوران سخت قبل از انقلاب را ندیدند و شاهد نبودند یک کسی با روحیه استکباری و استبدادی، عزت این ملت را در داخل و خارج لکه دار می کرد و پا روی شرف این مردم می گذاشت.

مردم ما آن روز را ندیدند که یک سرباز آمریکایی بر همه مردم این سرزمین ترجیح داشت، اما امروز گاهی با تنوع تصمیمات ما و اختلافاتی که وجود دارد، کارآمدی نظام را زیر سوال می بینند و ما از اینجا نگران انقلاب هستیم که کارنامه قابل دفاعی در حوزه اقتصادی، مدیریت و فرهنگ نباشد.

شهردار تهران ابراز داشت: ما نگران این هستیم که امروز به جای آنکه دغدغه مجموعه مدیران و نخبگان جامعه، دغدغه مردم باشد و نگاه کنند به بقیه دنیا که بعضا جوانان آنها را الگوی خودشان قرار می دهند.

پس حتی اگر آنجا را الگو قرار می دهید ببینید که نخبگان آن جامعه هرگز نگران راست و چپ نیستند و به دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نرفته اند. در منافع و موضوعات ملی، همه کنار هم ایستادند و وحدت کردند. اگر مشکل جامعه ای حل شد، در سایه اجماع پیش رفت نه در سایه عناد، لجبازی، تهمت زدن و غیبت.

بیشتر عدالت خواری می کنیم تا مبارزه با فساد
وی تاکید کرد: حتی به گونه ای با هم حرف می زنیم که بی اعتمادی برای مردم نسبت به نظام درست می کنیم و اسم آن را هم می گذاریم مبارزه با فساد و عدالت خواهی؛ این بیشتر شبیه به عدالت خواری است. روش مبارزه با فساد روشن و مشخص است و باید سیستم ها را شفاف کرد.

شهردار تهران گفت: البته زمان می گذرد و تمامی این موارد روشن می شود. بنده هم در فرصت های بعدی حتما به اطلاع مردم می رسانم، اما اینکه ما سیستم را بازمی گذاریم تا مردم و دستگاه های نظارتی ببینند و نظارت کنند و هر کسی اطلاعات خواست، در اختیارش قرار می دهیم؛ شفافیت است.

وی با بیان اینکه ما نگران مردم و انقلابمان هستیم، گفت: سزاوار نیست امروز این مردمی که هیچ چیز برای حفظ این کشور، گسترش و عظمت انقلاب اسلامی کم نگذاشتند، در سختی هایی که دارند زندگی کنند. رزمندگانی هستند که در مقابل دشمن ایستادند و هرگز نشکستند، اما امروز حرمت آن ها در مقابل خانواده و فرزندانشان ممکن است بشکند.

شهردار تهران ابراز داشت: نباید به جای اینکه به داد مردم برسیم، هر روز دعوای بین مسئولان و موضوعات بی ربط مطرح شده و دنبال شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.