جبران عقب ماندگیهای مترو و اتوبوسرانی در سال ۹۶
تیننیوز| رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از جبران عقب ماندگیهای مترو و اتوبوسرانی در سال ۹۶ خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو، رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه الزام شهرداری تهران به تهیه و تدوین سیاستهای کلی برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران و ارائه آن به شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد میکنیم این طرح برای حداقل یک سال مسکوت بماند تا در شورای بعدی به آن پرداخته شود.
سرخو گفت: سال ۹۶ سالی است که می توان در این باره به بحث و نظر پرداخت و در سال ۹۷ برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران تدوین شود.
وی افزود: به عنوان مثال در حوزه مترو و اتوبوسرانی با همکاری شهرداری تمهیداتی اندیشیده شده است تا عقب ماندگی های سال های ۹۴ و ۹۵ در این حوزه ها در سال ۹۶ جبران شود.
سرخو با اشاره به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بهره برداری از ظرفیتهای فرهنگی اجتماعی هنری و ورزشی بوستان های بزرگ مقیاس در حمایت از این طرح گفت: با توجه به آن که بعضا برنامه ریزی منسجمی برای استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی در بوستان های شهر تهران وجود ندارد، بزهکاری هایی در آن ها اتفاق می افتد.
وی افزود: اگر برای این بوستان ها یک برنامه فرهنگی و اجتماعی دقیق و منسجم وجود داشته باشد علاوه بر استفاده بهتر از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی و فراهم کردن موجبات آسایش و آرامش مردم جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می شود.
باسلام. نزدیک انتخابات شوراهاست اقایان میخواهند سه ماهه عقب ماندگی مترو رفع کنند!! انزمان که الکی چند هزار میلیارد برای پل صدر میدادید خطوط مترو گسترش میدادید و یا همین پلاژا میدان ولیعصر که صد میلیاردتومان!!! خرجش کردید و معلوم نیست چه کارکرد و بهره وری دارد. ایستگاه مترو خوب بود ولی صد میلیارد فقط برای پلاژا از ان ولخرجی های بی خود هست. من این طرح هارا میبینم یاد شوروری و جمهوری های تازه استقلال یافته اش میفتم که فقط برای فخر پول خرج میکردند اخر ورشکسته شدند درحالیکه در جهان غرب اعتقاد داشتند زمانی سرمایه گذاری اهمیت دارد که سود و منفعت داشته باشد حال نه مادی فقط، حتی سود غیر مستقیم و معنوی مثل رابطه غیر مستقیم مترو با کاهش تصادفات رانندگی. متاسفانه در کشور ماهم بعضی پروژه ها فقط نمادین و فخرفروشی هست و سودی ندارد همین میشه که مترو تهران بودجه ندارد دچار عقب افتادگی شد. من با پلاژا صد میلیاردی ولیعصر مخالف نیستم ولی اعتقاد دارم زمانی این طرح عاقلانه است که حداقل گردشگر خارجی جذب کند محل درامد برای تهران و کشور شود مگرنه خرج پول برای پروژه های نمادین جز هدر روی پول کارکردی ندارد مثل برج مخابراتی میلاد که واقعا هزینه بی خودی بود با وجود کوه های چند هزار متری تهران. یا پل دوطبقه صدر که مثلا ما در تهران پل دوطبقه داریم تا جزو شهر های صاحب نام شویم. جز انکه فکرکنیم ایا بهره وری دارد؟؟ اگر بعنوان یک شهروند بفهمیم این پول ها همگی از بیت المال و عوارض مردم تهران است خرج میشود جای ۱۰۰ میلیارد پلاژا میشد ۲۰۰ اتوبوس اضافه کرد یا چند ده واگن و هزاران کار فرهنگی دیگر. اگر نگاهی به پروژه های مشابه اروپایی کنیم میبینیم انها هم حتی اگر پولی برای این گونه پروژه ها خرج کردند هدفشان گردشگری و کسب درامد بوده بخاطر همین موفقیت امیز بوده درحالیکه درتهران فقط اینگونه خرج ها فقط هزینه است. و تبلیغ انتخابات امیدوارم اگر شهرداری خرجی هم میکند هدف بهره وری هم پشت آن باشد حداقل یک گردشگر را هم جذب کند!