بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

نقش‌مثبت طرح‌HOV در کاهش ترافیک و آلودگی‌هوای پایتخت

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: طرح‌خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین در کاهش ترافیک و آلودگی‌هوای پایتخت تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نقش‌مثبت طرح‌HOV در کاهش ترافیک و آلودگی‌هوای پایتخت
تین نیوز

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: طرح‌خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین در کاهش ترافیک و آلودگی‌هوای پایتخت تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره احداث خطوط HOV (خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین) در برخی اتوبان‌های پایتخت، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله امریکا خطوطی در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها به تردد خوردوهای چندسرنشین اختصاص داده شده است، لذا اجرای چنین طرحی در کشور و به خصوص پایتخت بسیار عالی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اختصاص یک خط ویژه در اتوبان‌ها برای تردد خودروهای چند سرنشین، طرحی آزمایش شده بوده که نتایج مثبتی به دنبال داشته است، این اقدام در کاهش تردد خودروها و ترافیک موثر است.

وی با بیان اینکه اختصاص این خط ویژه در مسیرهای ممکن در پایتخت ضروری است، گفت: متاسفانه هم‌اکنون اکثر خودروهای در حال تردد در تهران تک سرنشین هستند بنابراین طرح‌HOV  اقدامی تشویقی محسوب می‌شود.

لاهوتی معتقد است: با توجه به تاثیر بالای چنین طرح‌هایی، اگر بتوان زیرساخت‌ها را حداقل در برخی مسیرها تعبیه و اجرا کرد، بسیار مناسب است. کما اینکه هم اکنون در برخی اتوبان‌ها این زیرساخت فراهم شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در توضیح مزایای اجرای طرح HOV، گفت: حجم ترافیک در پایتخت از علل مهم آلودگی های صوتی و هوای شهر است که مشکلات زیست‌محیطی و حیاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است، حال اختصاص خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین در کاهش این مشکلات نقش بسزایی خواهد داشت

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری با توجه به تجربه سایر کشورها باید در اجرای طرح ‌HOV اهتمام جدی داشته باشد زیرا ترافیک از مهم‌ترین معضلات شهری پایتخت است، البته بعد از تهران می‌توان در سایر کلان‌شهرها هم به اجرای آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ احداث خطوط HOV (خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین) قرار است توسط شهرداری در اتوبان نیایش و مسیر شمال به جنوب اتوبان امام علی(ع) اجرایی شود، این خطوط با هدف رفع مشکلات ترافیکی شهر دنبال شده است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.