بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بسیج، آزادگان و چمران؛ حادثه خیزترین بزرگراه‌های تهران

بسیج، آزادگان و چمران؛ حادثه خیزترین بزرگراه‌های تهران

رعایت هنجارهای ترافیکی در پایتخت پس از سال ها اجرای طرح های ترافیکی نوین، هنوز به عنوان نقطه ای تاریک تلقی می شود .
 
خیابان ها و کوچه های شهر هر روز دستخوش حادثه ای است که در آن بدیهی ترین هنجارها و قوانین رانندگی زیرپا گذاشته می شود. گرچه حوادث جرحی و خسارتی خیابان های شهر برای همه شهروندان ناگوار و سخت رخ می دهد، اما در بزرگراه های شهر این مهم بیش از نقاط دیگر شهر گران تلقی می شود. لحظه ای سرعت نابجا و نادیده گرفتن قوانین در بزرگراه های متعدد می تواند منجر به از دست رفتن جان یک و یا چند شهروند شود.
 
در این میان البته ساختار عمرانی بزرگراه ها اهمیت فراوانی در کاهش خطرات دارد ولی عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان و هنجارشکنی های رانندگان باعث شده بزرگراه های تهران به یکی از نا امن ترین نقاط شهر تبدیل شود.
 
روز گذشته حادثه خیزترین معابر پایتخت طی 9 ماه اخیر مشخص و معرفی شد. این محورها و معابر براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سیستم ثبت وقایع مرکز کنترل ترافیک و بررسی وضعیت ترافیک و ترددهای معابر شهر تهران از مهرماه سال گذشته تا تیرماه امسال، شامل معابری است که بیشترین تصادفات فوتی، جرحی، خسارتی و تصادفات عابران پیاده را داشته اند. نگاهی به صحنه های تصادف در بیشتر نقاط بزرگراهی نشان می دهد عدم توجه به جلو و سبقت از راست عامل بسیاری از تصادفات فوتی تهران است.
 
بر اساس آمار اعلام شده در 9 ماه اخیر بزرگراه های بسیج و آزادگان بیشترین میزان تصادفات فوتی را داشته اند. اطلاعات ثبت شده در سیستم ثبت وقایع مرکز کنترل ترافیک همچنین نشان می دهد که خیابان ولیعصر، بزرگراه بعثت و آزادگان در این مدت شاهد بیشترین تصادفات جرحی بوده اند. همچنین بزرگراه های امام رضا،امام علی و آزادگان در صدر محورهایی بوده اند که بیشترین تصادفات خسارتی را داشته اند. از سویی خیابان ولیعصر، بزرگراه آزادگان و جناح نیز شاهد بیشترین میزان تصادفات عابرین پیاده از مهرماه سال گذشته تا تیرماه امسال بوده اند.
 
توجه به این نکته ضروری است که مسئولیت پذیری رانندگان می تواند بخش قابل توجهی از تصادفات خطرناک در تهران را کاهش دهد و شرایط را برای اجرای هنجارهای ترافیکی فراهم آورد.
 
6.4 درصد رشد در تصادفات فوتی
 آمار بالای تصادفات فوتی تهران در سال های اخیر گویای این نکته است که هنجارهای ترافیکی هنوز جایی در خیابان ها و بزرگراه های شهر ندارند. در 3 ماه نخست سال جاری 270 مرد و 62 زن و در مجموع 332 نفر در تصادفات تهران کشته شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 312 نفر کشته،6.4 درصد رشد نشان می دهد. همچنین در سال گذشته 1436نفر بر اثر تصادف در تهران درگذشتند که این عدد در سال 91 نیز 1577 نفر بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.