بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

آغاز عملیات اجرایی احداثادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تا میدان فتح

آغاز عملیات اجرایی احداثادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تا میدان فتح

تین نیوز | مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از فعال شدن دو جبهه کاری در پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تا میدان فتح خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، قاسم مالدار ضمن اعلام خبر فوق افزود:  عملیات احداث یک رمپ دسترسی از شمال بزرگراه یادگار امام(ره) به شرق خیابان امام خمینی(ره) و یک لوپ دسترسی از شرق خیابان امام خمینی(ره) به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) آغاز شده است.

وی افزود: احداث یک رمپ ارتباطی از گالری موجود یا تراز منهای یک به خیابان امام خمینی(ره)، راهکاری است که می تواند انتهای گالری را از ترافیک موجود تخلیه کرده و شرایط احداث ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام(ره) در تراز منهای یک را فراهم کند.
 
مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه ساخت رمپ شمال به شرق تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان امام خمینی(ره) باید پس از جابجایی 260 متر از طول کانال هدایت آب های سطحی(موسوم به کانال قلقلی) انجام شود، گفت: جریان آب کانال قلقلی در این مقطع از طرح احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به صورت موقت در لوله ای 2000 میلیمتری انتقال یافته است؛ لوله ای که دقیقا در تراز احداث رمپ شمال به شرق قرار دارد.

بنابراین بخشی از مسیر کانال از طریق احداث یک کانال بتنی جدید به ابعاد 3 متر در 3 متر، تا حدودی به سمت غرب منحرف خواهد شد تا از مسیر احداث رمپ شمال به شرق در تقاطع خیابان امام خمینی(ره) جابجا شود. تاکنون علاوه بر اجرای عملیات خاکبرداری کانال جایگزین، بخشی از این شبکه احداث شده است.
 
وی با اعلام اینکه اجرای رمپ و لوپ ارتباطی تراز منهای یک بزرگراه یادگار امام(ره) به خیابان امام خمینی (ره)، نیاز به احداث 57 شمع دارد، یادآور شد: همزمان با اجرای عملیات خاکبرداری شبکه جایگزین کانال قلقلی، هر 57 شمع مذکور حفاری و بتن ریزی شده است. با زیر بار رفتن کانال جدید و جمع آوری لوله موقت، امکان تکمیل عملیات اجرایی مسیرهای دسترسی فراهم خواهد شد.
 
مهندس مالدار در تشریح سایر اقدامات انجام شده در پروژه احداث ادامه یادگار امام(ره) از آغاز عملیات اجرایی پل دسترسی شمال به شرق و پل دوربرگردان غرب به غرب تقاطع میدان فتح خبر داد و گفت: تاکنون هر 25 شمع موردنیاز برای احداث پل شمال به شرق حفاری و بتن ریزی شده است. در پل دوربرگردان غرب به غرب نیز که نیاز به احداث 40 شمع دارد، 20 شمع به مرحله اجرا رسیده است.
 
گفتنی است بر اساس طراحی های انجام شده، ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) حدفاصل میدان جی تا میدان فتح که باید از میان بخشی از اراضی پادگان جی عبور کند، شامل مسیری 1.5 کیلومتری در تراز منهای یک است. به این ترتیب شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به صورت یک زیرگذر غیرمسقف به طول حدود 1.5 کیلومتر ادامه می یابد تا پس از عبور از محدوده میدان فتح، به بزرگراه فتح متصل شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.