بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
شهردار تهران:

◄ به دنبال حل علمی مشکلات شهر هستیم

مرکز مطالعات و برنامه ریزی بازوی اصلی شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری بوده است و از همین رو نقش تعیین کننده ای به عنوان پشتوانه در تصمیم گیری های این نهاد دارد.

 به دنبال حل علمی مشکلات شهر هستیم
تین نیوز

 شهردار تهران در مراسم معارفه رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی پایتخت با بیان اینکه اقدامات این مرکز صرفا ترویجی نیست گفت: به دنبال حل علمی مشکلات شهر هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، پیروز حناچی افزود: مرکز مطالعات و برنامه ریزی بازوی اصلی شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری بوده است و از همین رو نقش تعیین کننده ای به عنوان پشتوانه در تصمیم‌گیری‌های این نهاد دارد. 

وی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را یکی از مراکز تاثیرگذار در پایتخت معرفی و بر نقش این مرکز در تهیه طرح جامع شهر تهران در سال ۸۵ و محورهای طرح جامع سال ٨۶ با مدیریت و تلاش نیروهای آن تاکید کرد. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با تصمیم شورای‌شهر به جای ایجاد یک مرکز جدید در شورا، قرار شد از ظرفیت این مرکز برای پاسخ به سوالات و مشاوره برای اخذ تصمیم استفاده شود که این امر مسئولیت مرکز مطالعات را افزایش خواهد داد.

وی ارزیابی پژوهش‌های انجام شده در مرکز را در اولویت اقدامات آن دانست و اضافه کرد: در اغلب اوقات تنها به هنگام تصمیم‌سازی از ظرفیت مرکز استفاده می‌کنیم، در حالی که ارزیابی اقدامات انجام شده نیز می‌تواند فرصت مهمی باشد.  

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مشارکت مرکز مطالعات در تهیه چند پژوهش ملی اظهارداشت: مرکز باید با انجام تحلیل‌های ثانویه از آن‌ها به عملیاتی شدنشان کمک کند؛ این فعالیت‌ها می‌تواند شامل جمع‌بندی آیین‌نامه‌ها و طرح‌های موضعی و موضوعی طرح جامع هم بشود. 

وی همچنین بر ضرورت ارتباط بی‌واسطه مرکز با کمیسیون‌های شورا تاکید کرد و افزود: این ارتباط می‌تواند جنبه هماهنگ کننده بیش‌تر و ارائه گزارش‌ها به شورا را داشته باشد. 

در ادامه این آیین محمدحسین بوچانی به عنوان رییس جدید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران معرفی و از خدمات میثم بصیرت قدردانی شد. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.