◄ احیای مینیبوسرانی در برخی خطوط تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از باز شدن قفل نوسازی اتوبوسها با تصمیم هیات دولت و همراهی در خرید 13 دستگاه اتوبوس دو کابین، خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از باز شدن قفل نوسازی اتوبوسها با تصمیم هیات دولت و همراهی در خرید 13 دستگاه اتوبوس دو کابین، خبر داد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پورسید آقایی در مراسم رونمایی از ناوگان جدید اتوبوسرانی پایتخت با اشاره به این مطلب که متاسفانه در سالهای اخیر مینیبوس از چرخه حمل و نقل حذف شد که باعث تسری ترافیک به بخشهای دیگر شد، تصریح کرد: با این تصیمی اشتباه برخی خطوط به دلیل کمبود مسافر و فاصله کوتاه، برخی مسیرها در شهر تهران ظرفیت بکارگیری اتوبوس در آن بخش را ندارد و قطعا باید از انواع کم جا تر وسیله نقلیه درآن استفاده شود که مینیبوس بهترین گزینه در این بین محسوب میشود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مراسم امروز حاصل یکسال تلاش همکارانمان است، اظهار کرد: مسیرهای مناسب برای مینیبوس پیشبینی شده است و از خطوط مختلف اتوبوسرانی آمارگیری کردیم و خطوط مینیبوس جدید مشخص شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که خوشبختانه وزارت کشور در نوسازی مینیبوسها یارانه را پرداخت کرد و پست بانک نیز کارهای بانکی آن را تقبل کرد، افزود: انشاءالله سیاست جایگزینی مینیبوسهای نو را تا ۸۰۰ دستگاه مینیبوس ادامه میدهیم.
به گفته وی، اینکه نگران دودزا بودن این اتوبوسها نیستیم؛ چرا که مجهز به فیلتر دوده هستند و این فیلترهای دوده ما را از عوارض خودروهای دیزلی نجات میدهند، افزود: براساس برنامهریزیهای انجام شده در نظر داریم برای مابقی اتوبوسهای فعلی از جمله بی آر تیها نیز فیلتر دوده تهیه کنیم که البته ۱۰۰ عدد فیلتر دوده خریداری شده و تا قبل از مهرماه بر روی اتوبوسها نصب میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شائبهای وجود داشت مبنی بر اینکه نصب فیلتر موجب خراب شدن اتوبوسها میشود، گفت: بر همین اساس مقرر شد شرکت سازنده اتوبوس فیلتر را نصب کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را مرتفع سازد.
پورسیدآقایی در تشریح جزئیات خبر خوشی که برای حضار داشت، افزود: گزارشهای مفصلی را که به وزارت کشور در مورد طرح نوسازی اتوبوس دادیم و دولت را قانع کرد که از محل صرفهجویی در مصرف سوخت که از محل از رده خارج کردن یک اتوبوس فرسوده و جایگزین کردن یک اتوبوس گازسوز حاصل میشود، 142 هزار دلار به بخش خصوصی بدهد که این رقم به تصویب شورای اقتصاد نیز رسید.
وی با بیان اینکه با این تصمیم دولت، نوسازی اتوبوسها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، اظهار کرد: شرکت نفت متعهد شده که 142 هزار دلار بابت صرفهجویی پرداخت کند که بخش خصوصی میتواند نسبت به نوسازی اتوبوسهایش از این محل اقدام کرده و به نظر میرسد قفل نوسازی اتوبوسها با این مصوبه باز شود و شاهد خرید و توسعه اتوبوسهای گازسوز باشیم.