تسریع در بازسازی میدان حسن آباد/ اجرای طرح ترافیک به صلاح نیست
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه حناچی جهت تسریع در بازسازی میدان حسن آباد، گفت: شورای شهر پیگیر بازسازی و آغاز کاربری جدید این میدان قجری است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه حناچی جهت تسریع در بازسازی میدان حسن آباد، گفت: شورای شهر پیگیر بازسازی و آغاز کاربری جدید این میدان قجری است.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حسن خلیلآبادی عضو شورای شهر تهران درباره لغو طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: معتقدم که در این زمینه باید نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا را مورد توجه قرار داد. این ستاد وضعیت مبتلایان به کرونا را رصد میکند و اگر شرایط به صورتی باشد که رفت و آمد با حمل و نقل عمومی خطری برای سلامت مردم ایجاد نکند، طرح ترافیک میتواند دوباره اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک در شرایط کنونی مناسب بوده است،گفت: اگر شیوع کرونا همچنان ادامه داشته باشد، بهتر است طرح ترافیک اجرایی نشود و لغو بماند.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از همکاران ما در شورای شهر اعلام کردهاند که میتوان طرح را اجرایی کرد و تنها برای بخشی از جامعه استفاده از آن را رایگان گذاشت. تاکسیهای اینترنتی، آژانسها و کادر درمان از جمله کسانی هستند که پیشنهاد شده در صورت اجرای طرح بتوانند بدون پرداخت عوارض به محدوده وارد شوند.
خلیلآبادی خاطرنشان کرد: به نظرم در صورتی که بستر استفاده از حمل و نقل عمومی برای تعداد بیشتر مسافران فراهم نباشد، اجرای طرح ترافیک به صلاح نیست.
وی گفت: البته در حال حاضر با لغو طرح ترافیک بار ترافیکی در پایتخت به شدت افزایش یافته و مردم از این موضوع هم گلایهمند هستند. همچنین روزانه تعداد زیادی از اتوبوسهای شرکت واحد هم در این ترافیک گرفتار شده و این موضوع به مشکلات افزوده شده است.
این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: تنها در صورت فراهم شدن بستر استفاده بیشتر مسافران از مترو و کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا اجرای مجدد طرح ترافیک مشکل نخواهد داشت.
وی همچنین درباره تاخیر در ساخت و بازسازی میدان حسن آباد که سال گذشته به دلیل حادثه حریق دچار آسیب شد، گفت: شورای شهر پیگیر بازسازی و آغاز کاربری جدید این میدان است و پیروز حناچی، شهردار تهران هم نامهای برای بازسازی سریع این میدان به مسوولان مربوطه ارسال کرده است.
وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر شاهد بازسازی میدان و کاربری جدید آن در حوزه فرهنگی باشیم.
می شود از جایی مثل خیابان کریم خان ، تونل بزرگراهی شمالی جنوبی به طول 8 کیلومتر تا بزرگراه بعثت احداث کرد تا راه اصلی عبور خودروها از زیر باشد تا از حجم خودروهای این مناطق کاسته بشه در نقاط پررفت و آمد هم پارکینگ هایی ساخته بشه مردم غیرمحلی از همین تونل ها وارد آن پارکینگ ها بشن پارک کنن برن کارشونو انجام بدن باز از همین پارکینگ ها وارد تونل و از منطقه خارج بشن اینشکلی هم این مناطق از حالت خفگی خارج خواهد شد می شود خیابان های بیشتری را سنگفرش کرد رستوران ها و کافه ها صندلی ها را در پیاده روها بچینن و بشه یک منطقه انسان محور بپا کرد خود تونل و پارکینگ ها هم می تواند منبع درآمد جدید و خوبی برای شهرداری باشد می شود رمپ های اختصاصی به چند بیمارستان ، آتش نشانی و مرکز انتظامی در مسیر هم داد که خدای نکرده اتفاقی افتاد امدادی انتظامی ها در ترافیک سطح نمانن ، مناطق مرکزی تهران به اجرای پروژه های بزرگ نیازمنده چون نه می شود جلوی عبور خودروها را گرفت نه می شود جریان ترافیک سنگین این مناطق را درست مدیریت کرد و چقدر این مناطق ظرفیت های خوب دارد که می تواند با جذب توریست به اقتصاد تهران کمک کند ولی این استعدادها هدر می ره ، وضعیت این مناطق باید بشکلی جلو بره و برنامه ریزی بشه که سال های بعد فقط خودروهای محلی (آنهم به شرایطی) و تاکسی های مشخص و مدلی از حمل و نقل ریلی سبک زمینی در سطح خیابان های این مناطق دیده بشه .