وزارت راه: پلاسکو پروانه ساختمانی ندارد
میزان تراکم ساختمان پلاسکو باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.

معاون وزیر راه با اعلام این که بنیاد مستضعفان باید پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند، گفت: میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد، اظهار کرد: بنابر آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود. مطابق آخرین گزارش بنیاد مستضعفان به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در ساختمان پلاسکو، 2 مسئله تامین پارکینگ و اخذ پروانه ساختمانی بر سر راه بازسازی این ساختمان قرار داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی حتما باید فرآیند قانونی اخذ پروانه ساختمانی را طی کند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد، بنیاد مستضعفان هر چه سریع تر این اقدام قانونی را انجام دهد و پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری یادآور شد: با بررسی های انجام شده، تامین پارکینگ در خود ساختمان پلاسکو امکان پذیر نبود و زیربنای در نظرگرفته شده، تنها پاسخگوی حقوق مکتسبه و یادمان شهدای آتش نشان است؛ بنابراین فراهم کردن پارکینگ در خود ساختمان امکان پذیر نبود. همچنین ساخت پارکینگ در اراضی خالی مجاور ساختمان پلاسکو به دلیل ملاحظات تاریخی و ثبت این اراضی در وزارت میراث فرهنگی میسر نبود.
مالواجرد گفت: بنابراین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان موسوم به پارکینگ پروانه را که مورد تایید شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان است برای تامین بخشی از پارکینگ ساختمان پلاسکو تعیین کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان نسبت به مقاوم سازی و ایمن سازی این ساختمان اقدام کند.
وی با اشاره به ضرورت تعیین محدودیت هایی برای تردد خودرها در بافت مرکزی شهرها و ملاحظات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این خصوص، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا مقرر شده است شهرداری تهران، نسبت به اصلاح ضوابط و مقررات تامین پارکینگ در بافت مرکزی شهر تهران و تسهیل حمل و نقل عمومی اقدام و ضوابطی را در قالب بسته ای ویژه در این خصوص تدوین کند.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران باید این ضوابط را پس از تایید در کمیسیون ماده 5 به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارئه کند.