بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تب فراگیری " اتاق فکر " های حمل و نقل در کشور / طراحان اولیه اتاق فکر چه کسانی بودند؟

◄ تب فراگیری " اتاق فکر " های حمل و نقل در کشور / طراحان اولیه اتاق فکر چه کسانی بودند؟

تین نیوز| در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل ترافیک، مدیر کل دفتر حمل و نقل وزار ت کشور در خصوص تاثیر گذاری اتاق فکر حمل و نقل بر کنفرانس و تاثیر پذیری متقابل، گفت: قطعا تاثیر و تاثر این کنفرانس و اتاق فکر ریلی متقابل و مثبت خواهد بود.

امیر جعفر پور در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز، با اشاره به اینکه اتاق فکر حمل و نقل به تازگی در وزارت کشور شکل گرفته، افزود: اتاق فکر از 5 لایه تشکیل شده که لایه نخست آن متشکل از ده نفر اعضای ستادی در وزارت کشور که مدیران کنونی و گذشته مرتبط با حوزه حمل و نقل آن را مدیریت می کنند، لایه دوم آن را نیز100 اساتید و متخصصان دانشگاهی صاحب اندیشه در بخش حمل و نقل تشکیل داده اند که در دو این حلقه ما به عنوان مسئول برای کسب نظرات به آنان مراجعه می کنیم.

وی در مورد حلقه سوم از زنجیره اتاق فکر این چنین گفت: مدیران در بخش های اجرایی در تمام سازمان ها و شهرداری ها هستند که تعداد آنها بیش از 1000 نفر بوده و حلقه چهارم هم مشاوران  و کارشناسان در سطح کشور هستند که تعداد 10000 نفر را به خود تخصیص داده اند. در نهایت مردم قرار دارند که بیش از 5 میلیون کاربر را تشکیل می دهند که ما را در جریان تجربیات خود قرار خواهند داد. ممکن است در میان آنان افرادی یافت شوند که از برخی کارشناسان و مدیران نظرات مطلوب تری را به این اتاق ارائه کنند.

جعفر پور با بیان این که جلسات اتاق فکر به طور معمول ماهیانه یک بار تشکیل جلسه می دهد، تصریح کرد: زمان برگزاری این جلسات در حلقه های 1 تا 5 مختلف بوده گاها با مدیریت مجازی اداره می شوند. جلسات ستاد اولیه تا کنون چندین مرتبه تشکیل شده و خوشبختانه طرح اولیه آن در این کنفرانس در قالب نظام ارتقای حمل ونقل به حاضرین ارائه شد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور اضافه کرد: در این نظام نامه تلاش شده طرح تحولی مشابه تحول در حوزه سلامت در حوزه حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد تا به سمتی حرکت کنیم که بودجه هایی را که 50 میلیارد برآورد می شود به جای هدر رفت در بخش های قاچاق سوخت و سوء بهره برداری از آن، در قالب یک طرح کارامد به سویی هدایت کنیم که هزینه ها کاملا متعادل در هر یک از بخش های حمل و نقل به مصرف برسد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه زمان بندی یک ساله از 26 آذر 93 تا 26 آذر 94 برنامه های اتاق فکر را به سمتی سوق دهیم که در در همین تاریخ در سال 95 به اهداف برنامه دست پیدا کرده و به مرحله اجرا رسیده باشد. قطعا مسئولان اتاق فکر بر فرآیند اجرای طرح در یک سال یاد شده نظارت کامل خواهند داشت. با همفکری پس از گذشت مدت مذکور به رفع مشکلات موجود خواهیم پرداخت.

جعفر پور از آمادگی این اتاق در انتقال تجربیات پس از گذشت مدت یک سال گفته شده در بالا خبر داد و تاکید کرد: انتقال دانش فنی به این اتاق و خروجی ان نیز از مباحثی است که در ابتدای کار تشکیل اتاق به آن توجه شده است.

وی در تاثیر پذیری اتاق فکر حمل و نقل از کنفرانس مهندسی حمل و نقل، گفت: ایده اولیه تشکیل اتاق فکر در سال های ابتدایی برگزاری این کنفرانس در تهران از سوی سردار رویانیان مطرح و به سرعت در کشور مورد توجه قرار گرفت و ده سال پیش جامعه اندیشمندان از این کنفرانس کار خود را آغاز کرد. در سال های 85 و 86 اتاق فکر در شهرداری تهران توسط دکتر تقی زاده شکل گرفت و خط سفید حاصل تلاش دوستان در این گونه اتاق هاست.

جعفر پور افزود: تب تشکیل اتاق فکر در شهر ها و استان های دیگر در حال فراگیری است و بزرگان این حوزه در آن نسبت به ایجاد راهکار اهتمام می ورزند که امید می رود از خروجی های آن به نحو احسن استفاده شود و از سوی دیگر در این گونه کنفرانس ها عرضه شود تا از این رهگذر تعاملی دو سویه در میان بخش های مختلف حمل و نقل و متخصصان به وجود آید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.