بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

مقصد نهایی قطار افزایش قیمت‌ها کجاست!

تین نیوز | مردم هر لحظه باید منتظر خبرهای جدید از افزایش نرخ‌ها باشند، پس از افزایش نرخ تاکسی‌های دورن شهری و اتوبوس‌ها حالا نوبت به آژانس‌ها هم رسیده است.

 آژانس‌های تلفنی یکی از راحت‌ترین وسیله‌های سرویس‌دهی است که در طول شبانه روز مسافران را جابه‌جا می‌کند و اگر دیر آمدن برخی از آن‌ها و ترافیک موجود در سطح شهر را در نظر نگیریم از وسایل حمل و نقلی است که با توجه به آسایشی که دارد جای خودش را در میان مردم باز کرده است.
 
با توجه به تکنولوژی و نقش مهم سرعت در جامعه بشری استفاده از وسایل حمل و نقل ضروری شده است از اتوبوس و تاکسی و مینی‌بوس گرفته تا آژانس‌ها همگی آمده‌اند تا نیازهای مردم را بر طرف کنند اما انگار این روزها گرانی در همه قسمت‌های زندگی رخنه کرده است از مواد خوراکی گرفته تا حمل و نقل ... .
 
با توجه به افزایش جمعیت و رشد شهرنیشنی و همچنین اهمیت نقش سرعت در زندگی و از آنجایی که مردم به دنبال انجام سریع کارهایشان هستند استفاده از این وسایل انجام امور را ممکن و آسان کرده است.
 
در میان وسایل حمل و نقل عمومی، آژانس‌ها دارای مزایای قابل توجهی از جمله سرعت، امنیت و اعتماد هستند و همین نقاط مثبت دلیلی بر استقبال خانواده‌ها از این وسیله شده است.
 
محمدرضا یکی از شهروندان که با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می‌کند، می‌گوید: وجود این تاکسی‌ها در شهر لازم است، دخترانم با آژانس تردد می‌کنند و خیالم راحت است و نگران رفت و آمدشان نیستم گرچه مدتی است قیمت‌ها افزایش یافته اما کاری نمی‌توان انجام داد چاره‌ای نداریم؛ افزایش قیمت‌ در همه عرصه‌ها، زندگی را برای مردم دشوار کرده است آن‌هایی که ماشین دارند باید هزینه‌های زیادی برای بنزین بپردازند و آن‌هایی هم که ندارند وسایل حمل و نقل عمومی تنها چاره‌شان است و در استان قم نیز با توجه به بافت مذهبی شهر، اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از آژانس برای تردد استفاده کنند.
 
رئیس اتحادیه آژانس‌های تلفنی و پیک موتوری استان قم با بیان این‌که در استان قم 141 آژانس فعالیت دارند، اظهار می‌کند: در حال حاضر چهار هزار و 800 خودرو در آژانس‌های شهر فعال هستند و قم تنها شهری است که آژانس‌های آن به تاکسی‌متر مجهز است و مسافران می‌توانند پرینت مبلغی را که پرداخت کرده‌‌اند از راننده دریافت کنند و نرخ کرایه‌ها نیز از طریق کمیسیون نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود.
 
ابولفضل احمدی‌کوشا در خصوص افزایش نرخ‌ها می‌گوید: گرانی کنونی قیمت آژانس‌ها مربوط به سال گذشته است و به افزایش سوخت مربوط نمی‌شود، نرخ سال 93 هنوز تعیین نشده است و در واقع با پیشنهاد اتحادیه و با توجه به میزان افزایش سوخت، نرخ‌ها تعیین می‌شود.
 
افزایش نرخ‌های تاکسی‌های دورن شهری و اتوبوس‌ها کافی نبود حالا نوبت به آژانس‌ها هم رسیده است و شاید تنها خدا بداند مقصد نهایی قطار افزایش قیمت‌ها کجاست گرچه نباید از سختی شرایط زندگی راننده‌ها غافل بود.
 
به گفته وی، تنها یک‌هزار و 700 نفر از راننده‌های آژانس دارای کارت سوخت بوده و از سهمیه سوخت بهره‌مند هستند و این در حالی است که باقی آن‌ها کارت سوخت ندارند با این اوصاف افزایش قیمت‌ها موجی از نگرانی را برای این تعداد فراهم کرده است.
 
شیرین که برای حضور در یکی از مزون‌های خیابان امام خمینی با آژانس آمده از پولی که به راننده آژانس پرداخت کرده حسابی شاکی شده است و می‌گوید: اگر مقصدم تهران بود کمتر ناراحت می‌شدم اما غصه‌ام این است که برای مسیری که درون شهر است 12 هزار تومان پرداخت کرده‌ام.
 
رئیس اتحادیه آژانس‌های تلفنی و پیک موتوری استان قم با اشاره به این‌که توجه به کارت سوخت رانندگان کمی از دغدغه آن‌ها را کاهش می‌دهد، می‌افزاید: با توجه به شلوغی جایگاه‌های سی ان جی، اختصاص دادن مکانی برای رانندگان آژانس می‌تواند کمکی دیگر در حق این قشر باشد.

این روزها که زمزمه افزایش نرخ حامل‌های انرژی قوت یافته و دولت نیز اعلام کرده که به زودی نرخ‌های جدید را اعلام می‌کند به نظر می‌رسد سونامی افزایش نرخ کرایه بار دیگر به راه بیافتد حرکتی که از ابتدای امسال نیز با شیب ملایم آغاز شده است و در اینجا ضروری است که دستگاه‌های نظارتی با جدیت بیشتری وارد عمل شده و نگذارند در بخش‌های مختلف شاهد به راه افتادن موج جدیدی از گرانی باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.