بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ حذف طرح زوج و فرد و افزایش ترافیک سطح شهر

◄ حذف طرح زوج و فرد و افزایش ترافیک سطح شهر

تین نیوز | اظهارات اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران که درخصوص حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفته بود: "معاونت حمل و نقل و ترافیک بر اساس قانون حمل و نقل همچنین تخلف های راهنمایی و رانندگی می تواند برای ترافیک شهری برنامه ارائه دهد" با واکنش سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران مواجه شد و وی در این مورد به تین نیوز گفت : " مرجع تصمیم گیری های ترافیکی در کشور شورای عالی ترافیک است و مسئولان این بخش باید در این حوزه تصمیم گیری نمایند". 

پس از انتشار این صحبت های سردار حسینی رئیس پلیس راهور تهران " مجید بابایی"  کارشناس حمل و نقل ریلی به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداخت.
به دنبال انشتار این دیدگاه، "علیرضا سید وکیلی"  کارشناس حمل و نقل نیز دیدگاه خود درباره این موضوع را بیان داشت و در این خصوص نوشت: 
" از سوی مسئولین پلیس راهور ممکن است درباره حذف طرح های ترافیکی مطالبی گفته شود اما از اعضای محترم شورای شهر چرا؟ تیرگی آسمان تهران، حسرت دیدن آسمان لاجوردی و خستگی زودهنگام کاری واقعا پدیده های پنهانی نیستند.

آیا بر کسی پوشیده است که حذف طرح زوج و فرد به ترافیک شهر خواهد افزود؟ مگر نه این است که به تازگی پلیس راهور و شهرداری تهران محدوده زوج و فرد را مجهز به دوربین کرده اند. آیا این نوع جرایم بسیار بهتر از جرایم و عوارض های متراکم سازی در فضاهای شهر نیست که در 20 سال اخیر تهران را به طرز فزاینده ای از قابلیت زندگی و شهرنشینی انداخته است؟ آیا آسمانی که 20 سال پیش می دیدیم امروز هم می بینیم؟

به جای صرف وقت درباره این موضوعات حساسیت نویسندگان و مخاطبین بر روش های کنترل آلودگی هوا باشد. بر چگونگی توسعه حمل و نقل عمومی باشد. بر چگونگی افزایش هزینه های استفاده از وسیله شخصی به جای وسیله عمومی باشد. مگر فرزندان ما حق زندگی سالم و حیات لذتبخش در این شهر را ندارند.

این نوع نگاه تک بعدی به موضوعات شهری، روز به روز این شهر را به سوی خروج از قابلیت زندگی می برد. این سزاوار و شایسته ایرانیان نیست."


ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو

    با سلام در ابتدا هم برای همه مشخص بود طرح زوج فرد بسیار طرح ناپسند واشتباهی بوده چون باعثافزایش تعداد خودروهای سواری شخصی درسطح شهر تهران شده پس بهترین کار حذف هرطرح غیر کارشناسی بود. برای ایجاد کشش وعلاقه مندی شهروندان از وسایط نقلیه عمومی بشرح ذیل پیشنهاد میکردد. کاهش کرایه حمل ونقل عمومی تا استفاده از ان رقابت با وسایط نقلیه شخصی باشدد. افزایش تعداد اتوبوسهای درون شهری در ساعت پیک کنترل ظرفیت سوار نمودن تعداد مسافر وارسال اتوبوس خالی در طول روز برای مسافران بین راهی یعنی درمبدا تکمیل نشود. تشویق رانندگان محترم وایجاد انگیزه برای خدمات رسانی به مردم با تشکر