بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
معاون فرماندار تهران در گفتگو با تین نیوز پیش‌بینی کرد:

◄ لایحه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها در شورا به تصویب نمی‌رسد / فرمانداری تابع قانون است

◄ لایحه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها در شورا به تصویب نمی‌رسد / فرمانداری تابع قانون است
|

تین نیوز | معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در واکنش به اعلام نظرها در خصوص دریافت عوارض از بزرگراه و تونل های شهر تهران، گفت: چنانچه لایحه اخذ عوارض از برزگراه های این شهر مغایرتی با نص صریح قانون نداشته باشد، مورد تائید قرار می گیرد.

غلامحسین آرامی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری همچون تونل‌ها که در نوبت بررسی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد، تصریح کرد: مرجع نخست رسیدگی به این گونه لوایح در ابتدای امر، منوط به رویت وزارت کشور بوده و فرمانداری تهران در خصوص تصویب احتمالی آن پس از آن اظهار نظر خواهد کرد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: پس از بحث و بررسی لایحه اخذ عوارض توسط اعضای شورای شهرتهران، متن مذکور به فرمانداری این استان ارسال شده و در مرحله بعد در کمیته انطباق و توسط اعضا مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. چنانچه متن لایحه اخذ عوارض از بزرگراه ها و تونل های داخل شهری مغایرتی با قانون نداشته باشد به شورا ابلاغ و اگر تضادی میان قانون و لایحه پیشنهادی وجود نداشته باشد با در نظر گرفتن مباحث مختلف به قانون تبدیل می شود.
 
به گفته آرامی، لایحه در شورا به تصویب اعضا نخواهد رسید چرا که ترافیک و تردد در کلانشهر تهران با این اتفاق با چالش های جدیدی روبرو خواهد شد. لایحه اخذ عوارض بزرگراه های داخل شهر زمانی می تواند مورد تایید قرار گیرد که موانع کاربردی آن کاملا در اجرای طرح دیده شده باشد. حضور بخش خصوصی یکی از الزاماتی است که باید در این طرح به خوبی مورد دقت نظر قرار گرفته باشد و در نهایت طرح در میان مردم به مرحله اجرا گذاشته شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، گفت: اخذ عوارض بر اساس قانون کشور، شرایط ویژه ای دارد که باید پیش از هر چیز به تائید و اعلام نظر وزارت کشور سپرده شود. طی شدن مراحل قانونی این کار نیازمند پروسه زمانی خاص خود است. فرمانداری شهر تهران پس از بررسی لایحه اخذ عوارض بزرگراهی در این شهر و اعلام نظر کمیته انطباق و تائید نهایی وزارت کشور، تصمیم خود در این خصوص را به اطلاع عموم می رساند.

اخذ عوارض در بزرگراه‌های شهری در کشورهای دیگر مسبوق‌به‌سابقه است. در کشور ما در بزرگراه‌های بین‌شهری هم مرسوم است. اگر بتوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را جذب کرد، می‌توان به سرمایه‌گذار اجازه داد تا در مدتی چندساله عوارض را برای جبران هزینه‌اش اخذ کند البته با اجازه شورای شهر، چراکه این بزرگراه‌ها سرمایه‌های شهر هستند. نفس این عمل خوب است چرا که درآمد پایدار برای شهر ایجاد می‌کند اما به این شرط که شهرداری اتکایش به منابع ناپایدار و تراکم‌فروشی‌ کاهش یافته و آرای کمیسیون ماده‌100 را با دقت نظر به مرحله اجرا گذارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.