بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تصویب کلیات لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادثطبیعی ساختمان

تصویب کلیات لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادثطبیعی ساختمان

تین نیوز | نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین دستور کار امروز، کلیات لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را تصویب کردند که در ادامه بررسی جزئیات این لایحه، با پیشنهاد ابوترابی‌فرد و موافقت نمایندگان، لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشت.
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۱ دی) در اجرای نخستین دستور کار، لایحه تشکیل صندوق بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را بررسی کردند که کلیات این لایحه با ۱۱۹ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

این لایحه دارای ۱۱ ماده و هدف آن جبران خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی ناشی از حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، برف، رانش زمین، ریزش کوه و سونامی است.

در این لایحه پیش‌بینی شده تا با ایجاد صندوقی با عنوان صندوق بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان، به جبران اینگونه خسارت‌ها اقدام شود.

سپس در ادامه بررسی جزئیات لایحه، وکلای ملت به ماده یک این لایحه پس از بررسی کوتاهی رأی ندادند و آن را تصویب نکردند.

پس از آنکه ماده «۱» لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان رأی نیاورد، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس که دراین زمان ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: با توجه به عدم تصویب ماده یک لایحه مذکور و همچنین با توجه به اینکه این ماده (ماده یک) به نوعی زیربنای لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی محسوب می‌شود، لذا پیشنهاد می‌کنم کل لایحه برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شود که اعضای خانه ملت با ۱۴۵ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی، با این پیشنهاد موافقت کردند.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.