بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

کارگران حمل و نقل کالای شهری شناسنامه دار می شوند

کارگران حمل و نقل کالای شهری شناسنامه دار می شوند

تین نیوز | رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری از شناسنامه دار شدن کارگران و رانندگان فعال در جابجایی اثاثیه منزل و کالای تجاری خبر داد.

حسین زندی در گفتگوی اختصاصی صدور این کارتها را سبب افزایش امنیت در این بخش دانست و افزود : ‌کدملی، کدپستی و تعیین مهارت نیروی انسانی فعال در این بخش، اطلاعات درج شده در این کارت است.

وی صدمه دیدگی کالا، مفقود شدن اثاثیه و تخلیه آنها در محل غیر از نشانی تعیین شده را اصلی ترین مشکلات این بخش اعلام و تصریح کرد:‌کارگران حمل و نقل کالا فصلی هستند و تحت پوشش تشکل واحدی نیستند که با صدور این کارتها از سوی اتاق اصناف و اداره اماکن ، ساماندهی می شوند.

رییس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری با اشاره به فصلی بودن کارگران در این بخش ادامه داد: این شناسنامه نشان دهنده تایید این افراد از سوی اتحادیه، اتاق اصناف و اداره اماکن است.

زندی تعداد واحدهای فعال در حمل و نقل کالای شهری را 300 واحد با برخورداری از 5 تا 150 دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: اوج کار برای جابجایی یک ماه پیش از عید و ایام تعطیل تابستان به ویژه خرداد ماه است.

وی با اشاره به اینکه ساعت قانونی کار جابجایی اثاثیه منزل از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است ، افزود: استفاده از خودرو سیار در خیابانها و واحدهای بدون پروانه مشکل ساز است و مردم نباید جابجایی اثاثیه خود را به این شکل انجام دهند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ را در این بخش عادی دانست و ادامه داد : خودروهای بزرگ برای 3 ساعت فعالیت 110 هزار تومان و خودرو کوچک 95 هزار تومان دریافت می کنند و با اضافه شدن هر یک ساعت به زمان تعیین شده 35 هزار تومان نیز به این هزینه افزوده می شود.

وی این نرخها را مصوب در اتاق اصناف دانست و تصریح کرد: مزدکارگر برای 3 ساعت فعالیت 30هزار تومان برای طبقه اول است و در طبقات دوم به بالا 5 تا 15 هزار تومان به صورت توافقی دریافت خواهند کرد.

زندی گفت: کارگران برای هر ساعت اضافه کار 7 تا 8 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

رییس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری با اشاره به دریافت هزینه جداگانه در شرایط خاص ادامه داد: گاو صندوق، یخچال فریزر، پیانو، کتابخانه و بوفه سنگین کالای خارج از اثاثیه منزل محسوب می شوند که کارگران بابت آنها هزینه جداگانه می گیرند.

وی هزینه جابجایی کالای خارج از اثاثیه منزل و تجاری را توافقی اعلام کرد وگفت: برای یخچال ساید بای ساید 50 هزار تومان بر ای طبقه اول به اول، و برای طبقات بالاتر 70 هزار تومان به بالا دریافت می شود که البته در صورت شرایط ویژه برای حمل و استفاده از کارگر اضافه این رقم تا 500 هزار تومان افزایش می یابد.

زندی با اشاره به اینکه امکان بیمه کردن اثاثیه منزل در جابجایی ها وجود ندارد افزود: این شغل جز مشاغل خاص است و90 درصد مشکلات این بخش ناشی ازمراجعه متقاضیان به واحدهای بدون پروانه و کارگران غیر حرفه ای است و باید به مراکز دارای مجوز مراجعه شود.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری گفت: در صورت بروز تخلف اتحادیه حمل و نقل کالای شهری از طریق شماره تلفن های 664203713 و 66493529 و سایت iraniasnaf.ir پاسخگو مردم خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.