دور اول آزمایش های بزرگترین «کشتی هوایی» جهان آغاز می شود
هواپیمای عظیمی که توسط سرگئی برین(Sergey Brin) بنیانگذار گوگل حمایت می شود، اولین دور از آزمایش های پروازی خود را در کالیفرنیا آغاز می کند.
هواپیمای عظیمی که توسط سرگئی برین(Sergey Brin) بنیانگذار گوگل حمایت می شود، اولین دور از آزمایش های پروازی خود را در کالیفرنیا آغاز می کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از دیلی میل، این هواپیمای غول پیکر با طول ۴۰۰ فوت(۱۲۱.۹ متر) تقریبا دو برابر طول یک کوادجت بوئینگ ۷۴۷-۸ بوده و بلندترین هواپیمای جهان به شمار می رود.
این بالن از حدود یک میلیون فوت مکعب هلیوم و ۱۲ موتور الکتریکی برای عمودی بلند شدن و سرعت گرفتن تا ۷۵ مایل در ساعت(۱۲۰ کیلومتر در ساعت) استفاده می کند. این کشتی هوایی بزرگ توسط شرکت LTA Research ساخته شده است که از سوی سرگئی برین یکی از بنیانگذاران گوگل، حمایت می شود.
سازندگان آن می گویند که چنین محصولاتی می توانند روزی آثار انتشار کربن سفرهای هوایی و کشتیرانی را کاهش دهند.
این کشتی هوایی که پث فایندر ۱(Pathfinder 1) نام دارد، بزرگترین هواپیمای تولید شده از زمان آتش گرفتن یک مدل ۸۰۰ فوتی(۲۴۵ متر) به نام هیندنبورگ(Hindenburg) در سال ۱۹۳۷ است.
این هواپیما به اندازه سه بوئینگ ۷۳۷ است و حتی هواپیمای استراتولانچ(Stratolaunch) که برای حمل موشک به مدار استفاده می شوند در برابر آن کوچک هستند.
در حالی که هیندنبورگ با هیدروژن بسیار قابل اشتعال پر شده بود، Pathfinder ۱ از هلیوم ایمن استفاده می کند که در ۱۳ کیسه هوا ذخیره شده اند. با نوسانات قیمت هلیوم، پر کردن پث فایندر ۱ ممکن است بین ۲۵۰ هزار دلار(۱۹۷۸۷۷ پوند) تا یک میلیون دلار(۷۹۱۵۰۰ پوند) هزینه داشته باشد.
هر یک از ۱۳ کیسه نایلونی آن توسط اسکلتی متشکل از ۱۰ هزار قطب تقویت شده با فیبر کربن و ۳۰۰۰ توپی چرخ تیتانیوم در جای خود نگه داشته می شود.
از فناوری پیشرفته لیدار برای نظارت مداوم بر سطوح گاز موجود در این بالن استفاده می شود.
سپس کل این ساختار با یک ماده مصنوعی به نام Tedlar پوشیده می شود که ادعا می شود در برابر نور فرابنفش و آتش مقاوم است.
با فناوری اقتباس شده از پهپادها، پرواز پث فایندر ۱ نیز به طرز شگفت انگیزی آسان خواهد بود و تنها به یک خلبان نیاز دارد که با استفاده از سیستم جوی استیک آن را هدایت می کند. در حالی که پث فایندر ۱ ممکن است روزی چندین تن بار را در طول صدها مایل حمل کند، در حال حاضر با محدودیت شناور شدن در فاصله تنها چند فوت از زمین روبه رو است.
طراحان این کشتی هوایی می گویند: در هفته ها و ماه های آینده، تیم تحقیقاتی آزمایش های دقیقی انجام خواهد داد تا از ایمنی و قابل اطمینان بودن این هواپیما مطمئن شوند.
پث فایندر ۱ از زمان دریافت گواهی پرواز ویژه در ماه سپتامبر، اولین مراحل آزمایش خود را در فرودگاه پالو آلتو و بخش هایی از خلیج سانفرانسیسکو انجام داده است. در روز هشتم سپتامبر، پث فایندر ۱ اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد در حالی که به یک سه پایه متحرک متصل بود و از سطح زمین فاصله داشت.
آزمایشات بعدی به این کشتی هوایی اجازه می دهد تا به ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی(۴۵۷ متری) برسد و بر فراز آب های خلیج حرکت کند.
پث فایندر ۱ از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه است و شرکت LTA Research می گوید که در حال حاضر در حال کار برای توسعه یک هواپیما حتی بزرگ تر به نام پث فایندر ۳ است. هدف این شرکت داشتن ناوگانی از کشتی های هوایی مختلف است که می توانند در حمل بار یا مسافر یا در رساندن کمک های بشردوستانه اضطراری استفاده شوند.
سازندگان پث فایندر ۱ اذعان دارند که کشتی های هوایی مشکلات فعلی سفرهای هوایی را حل نمی کنند، اما آنها نقش مهمی خواهند داشت.
آلن وستون، مدیر عامل LTA Research می گوید: من نمی توانم کشتی های هوایی را جایگزینی برای هواپیما ببینم، اما کشتی های هوایی می توانند بخشی از صنعت حمل ونقل باشد که آثار انتشار کربن سفرهای هوایی را کاهش می دهند. آنچه که من را در مورد کاری که تاکنون انجام داده ایم هیجان زده می کند این است که به خودمان نشان داده ایم، و امیدواریم به بقیه جهان نیز نشان دهیم که می توانیم از نظر اندازه و بهره وری به این مقیاس برسیم.