بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
معاون بازاریابی و توسعه بازار تیپاکس مطرح کرد:

◄ نوآوری؛ کلید توسعه بازار کسب‌وکارهای لجستیکی امروز

جدای از نیازمندی‌های به روز سازمان‌ها نسبت به لجستیک، انتظارات روبه افزایش مشتریان، روی همه بخش‌های زنجیره‌تامین تاثیر می‌گذارد. تقاضای مصرف‌کنندگان نسبت به دریافت خدمات سریع، در دسترس و بهینه، هیچ‌گاه به اندازه حال حاضر نبوده است و تعجبی ندارد که در این صنعت، هم مدل‌های عملیاتی و هم سودآوری مورد توجه باشند.

نوآوری؛ کلید توسعه بازار کسب‌وکارهای لجستیکی امروز
تین نیوز |

صنعت لجستیک و حمل ونقل، یکی از صنایع پیشرو در عصر حاضر است که نقش مهمی در تکمیل زنجیره ارزش سازمان ها ایفا می کند. شهرام قندچی معاون بازاریابی و توسعه بازار تیپاکس ، با اشاره به این مطلب گفت: جدای از نیازمندی های به روز سازمان ها نسبت به لجستیک، انتظارات روبه افزایش مشتریان، روی همه بخش های زنجیره تامین تاثیر می گذارد. تقاضای مصرف کنندگان نسبت به دریافت خدمات سریع، در دسترس و بهینه، هیچ گاه به اندازه حال حاضر نبوده است و تعجبی ندارد که در این صنعت، هم مدل های عملیاتی و هم سودآوری مورد توجه باشند.

وی افزود: تیپاکس، شرکت بزرگ و 60 ساله ای است که به عنوان بنیانگذار پست خصوصی در کشور، به خوبی توانسته است با تکنولوژی های روز دنیا خود را سازگار کرده و در حوزه پست و لجستیک، نوآور باشد.

قندچی با اشاره به اینکه همواره سعی داشته ایم با برنامه ریزی و بازبینی ساختار حمل ونقل در سطح کشور، موجبات بالا رفتن سطح بهره وری ساختار ناوگان لجستیک را فراهم کنیم، گفت: در راستای نفوذ و توسعه بازار تیپاکس، سال گذشته با ایجاد مسیرهای جدید و ساماندهی، کنترل و بهبود آنها و افزایش تعداد نمایندگی ها و پایش و بهبود وضعیت آنها، پوشش خدمات گسترده تری را، در سطح کشور برای مشتریان خود فراهم کردیم.

معاون بازاریابی تیپاکس، در ادامه با اشاره به لزوم انطباق سازمان ها با فناوری های روز، گفت: امروزه شرکت های لجستیک با عصری از تغییرات غیرمنتظره مواجه هستند که عمدتا به خاطر فناوری های نوآورانه در حوزه دیجیتال و انتظارات مشتریان ایجاد می شوند. در عصر حاضر، شرکت هایی که یک گوشه نشسته و تماشا می کنند، محکوم به مرگ هستند و برندگان آینده آنهایی هستند که مفهوم تولید و فعالیت دیجیتال را هرچه سریعتر درک کرده و برای آن تغییر می کنند.

قندچی گفت: تیپاکس به عنوان شرکتی 60 ساله که از ابتدا نوآوری را در راس فعالیت های خود قرار داده است، برای تسهیل فرایندهای فروش خود، به توسعه درگاه های فروش، مانند بهره برداری از اپلیکیشن «مای تیپاکس»، توسعه خدمات مشتریان و همچنین توسعه ارتباطی با سازمان های خرد و کلان اقدام کرده است. مای تیپاکس با فراهم کردن درگاه ثبت سفارش آنلاین برای افراد و کسب و کارها، از دغدغه های ارسال یا دریافت مرسوله های شخصی و تجاری افراد می کاهد و فرایند ارسال بسته را تسهیل می کند.

وی افزود:مای تیپاکس ابتدا در تهران فعال شد و از امسال، توسعه آن را با اصفهان، رشت و شیراز شروع کردیم و امید داریم تا پایان سال، تمامی شهرهای کشور را پوشش دهیم.

شهرام قندچی اعتقاد دارد که باید نقش سیستم لجستیک در موفقیت کسب وکارهای امروز، به ویژه کسب وکارهای دیجیتال را بپذیریم و برای رونق چنین کسب وکارهایی، شرکت های لجستیک باید خود را توانمند و به روز کنند. شرکت های لجستیک باید به طور دائم سرویس های خود را با نیازهای مشتریان تطبیق دهند و این مورد باید قبل از تبدیل شدن نیاز مشتریان به خواسته، اتفاق بیفتد. تیپاکس به عنوان بنیانگذار 60 سال نوآوری و خدمت، برای این مهم، با استفاده از زیرساخت های فناورانه، طراحی سرویس های نوینی را در دست توسعه دارد.

به گفته وی، همکاری در زنجیره تامین، یکی از موضوعات داغ امروز است. شرکت هایی که از راهکارهای دیجیتال برای همکاری موثر در طول زنجیره تامین و توزیع استفاده می کنند، مزایای کسب وکاری بسیاری را تجربه خواهند کرد. از آنجا که یکی از اهداف تیپاکس، همیاری لجستیک کسب وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ است، جهت جلب رضایت مشتری و تطبیق خواسته های او با توانایی های تیپاکس، اقدامات متعددی انجام داده است.

وی افزود:طی یک سال گذشته توانسته ایم با کسب وکارهایی در اندازه های گوناگون و شرکت های بزرگ و پیشرو بازار همکاری داشته باشیم.

معاون بازاریابی تیپاکس افزود: با رشد کسب وکارهای الکترونیکی، به ویژه در فعالیت های B2C، مصرف کنندگان عادت کرده اند که به طور مداوم، از شیوه حرکت و جابجایی کالای خود، حتی با وجود امکان تغییر مقصد در حین حرکت محصول، باخبر شوند. ما نیز در تیپاکس سعی داشته ایم به عنوان حلقه میانی این ارتباط، با فراهم کردن امکان رهگیری آنلاین بسته در وب سایت و اپلیکیشن مای تیپاکس، با رویکرد ایجاد شفافیت، از این دغدغه مشتریان خود نیز بکاهیم و تجربه خوبی را در زمینه خدمات ارسال بسته فراهم کنیم. می توان گفت ایجاد یک پلتفرم مناسب تجاری، کلید دیجیتالی شدن است و در این حوزه، هیچ تحولی بدون ارتباط و تبادل الکترونیکی، به عنوان پایه و اساس آن، امکان پذیر نمی باشد. قندچی گفت:امروز نه تنها صنایع لجستیکی، بلکه همه کسب وکارها نیازمند تمرکز بر توسعه درگاه های فروش خود هستند تا با تکیه بر فناوری های نوین و بهره گیری از آنها در راستای ارائه خدمات خود، موفق باشند.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.