پیشنهادات دبیر فدراسیون حمل و نقل ایران برای تقویت صنعت لجستیک
دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران ، در حضور حضرت آیت الله مصباحی مقدم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون زیربنایی ، با ارائه پیشنهادات سازنده برای حمایت از صنعت حمل و نقل و لجستیک ایران ، از جمله نکات بسیار مهمی بود که در این جلسه مطرح شد .

دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران ، در حضور حضرت آیت الله مصباحی مقدم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون زیربنایی ، با ارائه پیشنهادات سازنده برای حمایت از صنعت حمل و نقل و لجستیک ایران ، از جمله نکات بسیار مهمی بود که در این جلسه مطرح شد .
به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، محمد عیقرلو با اشاره به وضعیت فعلی صنعت حمل و نقل در کشور و چالش های پیش روی آن ، ضرورت های حیاتی برای تقویت و رشد این صنعت را بیان کردند .
از جمله مهم ترین پیشنهادات ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ضرورت ایجاد بانک حمل و نقل و لجستیک
عیقرلو تأکید کرد که ایجاد بانک حمل و نقل و لجستیک می تواند به عنوان یک ابزار مؤثر برای تأمین منابع مالی و حمایت از شرکت های فعال در این حوزه ، به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی ، عمل کند . این بانک می تواند تسهیلات لازم برای نوسازی ناوگان و حل مشکلات مالی شرکت ها را فراهم کند .
نوسازی ناوگان حمل و نقل
وی بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تأکید کرد و گفت : با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و باری ، نوسازی این ناوگان برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش راندمان کاری ، ضروری است .
حل مشکلات ارزی شرکت های حمل و نقل
مشکلات ارزی یکی از چالش های بزرگ شرکت های حمل و نقل است که تأثیر زیادی بر روی واردات و صادرات کالا و همچنین فعالیت های تجاری دارد . عیقرلو پیشنهاد داد که باید راهکارهایی برای حل این مشکلات از جمله تسهیل دسترسی به ارز و کاهش هزینه های ارزی پیدا شود .
اهمیت جایگاه حمل و نقل در اقتصاد کشور
در نهایت ، وی جایگاه حیاتی صنعت حمل و نقل را در اقتصاد کشور بیان کرد و تأکید کرد که این صنعت نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز نقش برجسته ای دارد . با توجه به اهمیت این صنعت در ارتباطات داخلی و بین المللی کشور ، حمایت از آن باید به یک اولویت ملی تبدیل شود .
این پیشنهادات در نهایت به عنوان راهکارهایی برای حمایت از صنعت حمل و نقل و لجستیک ایران و تحقق اهداف بلندمدت توسعه پایدار در این بخش مطرح گردید .