بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد از مرز ۲ میلیون تن گذشت

عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد در سال جاری از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد از مرز ۲ میلیون تن گذشت
تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد در سال جاری از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی موسی پور گرجی در خصوص میزان عملیات تخلیه و بارگیری ۲ میلیون تنی انواع کالا در بندر امیرآباد اظهار کرد: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شده است توانستیم بالاترین میزان تخلیه و بارگیری را در ادوار فعالیت این بندر به ثبت برسانیم و در اهداف سال جاری هم برنامه ریزی شده تا رکورد بالاتری نسبت به سال گذشته به ثبت برسد.

موسی پور گرجی افزود : تنها پس از گذشت ۱۳۵ روز از سال جاری عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از مرز ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۷۷ تن گذشت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد .

وی اعلام کرد: از عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۶ تن که میزان  ۶۸ درصد حجم تخلیه را در بر می گیرد مربوط به واردات انواع کالا،  شامل غلات، روغن خام خوراکی، چوب و غیره و  ۶۴۴ هزار و ۷۱۷ تن که میزان  ۳۲ درصد بارگیری را نشان می دهد شامل مصالح ساختمانی، سیمان و لوله تو پر مربوط به صادرات و ترانزیت کالا است که با این توصیف در حجم واردات کالا ۱۸ درصد و در صادرات ۳۲ درصد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی همچنین به نقش تعیین کننده سرمایه گذاران بخش خصوصی و اپراتور تخلیه و بارگیری در تامین تجهیزات اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از توان متخصصان بومی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری تعمیر و در حالت آماده به کاری کامل قرار دارند و بخشی هم توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است که با این اقدامات عملیات بندر از سرعت بهتری برخوردار شده است و نیز با سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری تجهیزات بیشتری جهت ارتقاء توان عملیاتی به بندرامیرآباد الحاق خواهد شد.

موسی پور گرجی  با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی از بندر امیرآباد به کشور های حوزه C.I.S  سیمان، مصالح ساختمانی و مواد معدنی را تشکیل می دهد، افزود: علاوه بر موقعیت خاص این بندر و نزدیکی به کارخانجات سیمان استان های مازندران، گلستان، سمنان و تهران از طریق اتصال به شبکه ریلی، شرکت های کشتیرانی هم با تقویت ناوگان دریایی نقش مهمی را در رشد بندر داشته اند و امیدواریم با حمایت همه جانبه و تسهیل در امر صادرات، قوانین و مقررات شاهد رشد بیشتری در سهم صادرات همه محصولات بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با رشد ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دریای خزر جابجا شده است که ۵۶ درصد از این جابجایی سهم بندر امیرآباد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.