بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار داخلی از بندر امیرآباد به بندرعباس

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار داخلی از بندر امیرآباد به بندرعباس
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جبارعلی ذاکری در دیدار با استاندار مازندران گفت: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال جنوب تعرفه حمل ریلی بارهای داخلی بین بندرامیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت.

ذاکری افزود: علاوه بر حمایت از حمل ریلی بار، در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه جابه جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ویترین راه آهن بخش حمل ونقل مسافر است. اما طی چند دهه اخیر به دلیل محدودیت های تعرفه ای نتوانستیم رشد مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

ذاکری تصریح کرد: در مازندران با توجه به ویژگی های منطقه و بافت اجتماعی قطارهای حومه ای می توانند رشد خوبی داشته باشند. حاضریم در این زمینه با حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری دامنه و کیفیت فعالیت قطارهای حومه ای این استان را گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر سرمایه گذاران پای کار باشند حاضریم در این زمینه همکاری کنیم. با ۲۰ میلیون دلار نقدینگی می توان ۲ رام ریل باس با کیفیت را وارد خط کرد.

ذاکری اظهار کرد: به این شکل بخش دولتی تصدی گری در این بخش را کنار می گذارد و با ایفای نقش حمایتی به رونق جابه جایی ریلی مسافر کمک می کند. تعرفه گذاری نیز در نظام عرضه و تقاضا انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: معتقدیم که فعالیت بخش خصوصی به جذب مسافر و تقویت ناوگان مسافری راه آهن می کند. به ویژه این که مازندران ناوگان اتوبوسرانی شهری و بین شهری فعال نیز ندارد و با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان با تقویت قطارهای حومه ای علاوه بر کمک به کاهش ترافیک می توان بسته سفر گردشگری ریلی هم تعریف کرد.

وی درباره حمایت از اجرای طرح های ریلی به ویژه تقاطع های ایمن راه آهن نیز گفت: برای هر پروژه ای که استان تشخیص دهد حاضریم ۵۰ درصد هزینه را تقبل کنیم. تا پیش از فعال تر شدن ترانزیت ریلی از بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای اجرای تقاطع های ایمن در مسیر راه آهن شمال است و آماده همکاری با شهرداری ها و دستگاه های استانی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر استانی از زمان انتصاب در دولت چهاردهم، به منظور بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال ساخت رو رو ریلی، پیگیری رفع موانع افزایش ظرفیت و فعالیت ترانزیت ریلی در مازندران، بازدید از خطوط و تاسیسات راه آهن شمال و دیدار با استاندار مازندران همراه با محمدهادی ضیایی مهر عضو هیئت مدیره معاون ناوگان شرکت راه آهن به مازندران سفر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.