بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

سرانجام راه‌اندازی چهار خط جدید مترو به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره احداث و راه‌اندازی چهار خط جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

سرانجام راه‌اندازی چهار خط جدید مترو به کجا رسید؟
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره احداث و راه‌اندازی چهار خط جدید مترو در پایتخت ارائه داد.

به گزارش تین نیوز، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت اظهار داشت: ایجاد چهار خط 10، 11، 9 و 8 در تهران در دست مطالعه و طراحی است و در صورتی که منابع مالی تأمین شود، راه‌اندازی این خطوط نیز سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: خط 8 از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی 37 کیلومتر دارای چهار ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای اکسپرس و 13 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: خط 9 از دولت‌آباد تا چیتگر به طول تقریبی 46 کیلومتر در نظر گرفته شده، دارای سه ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس و 12 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

امام گفت:‌خط 10 از تهران پارس تا وردآورد درنظر گرفته شده و دارای طول تقریبی 43 کیلومتر است همچنین دارای 7 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط و دو ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس خواهد بود که البته کلنگ احداث خط 10 در اواسط شهریور امسال به زمین زده شد و امیدوارم با تأمین بودجه موردنیاز راه‌اندازی آن در بخش‌های مختلف تسریع یابد.

وی گفت: خط 11 مترو نیز از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد پیش‌بینی شده و به طول تقریبی 28 کیلومتر خواهد بود. همچنین دارای 5 ایستگاه تبادلی با خطوط حومه‌ای و اکسپرس با پنج ایستگاه تبادلی با سایر خطوط است.

امام درباره مشکلات دوره کنونی مدیریت شهری برای توسعه مترو گفت: این مشکلات به دو صورت فنی و مالی است که مشکلات فنی شامل افزایش هزینه‌های اجرایی به بیش از سه برابر اواخر سال 96، مشکل ورود تجهیزات خریداری شده به کشور به دلیل وجود تحریم‌ها و ضرورت تکمیل نواقص خطوط بهره‌برداری شده مانند ساخت پایانه‌ها، ورودی‌های جدید، پست برق، سیستم تهویه و موارد دیگر است که هزینه‌های هنگفتی را دربردارد.

وی بیان داشت: مشکلات مالی شامل عدم تحقق بودجه شهرداری در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بدهی انباشت شده به سیستم بانکی و عدم امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های اعتباری، تأمین نشدن فاینانس‌های موجود، بدهی سنواتی به پیمانکاران و مشاوران و تحقق نیافتن قرارداد تأمین 630 واگن توسط وزارت کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.