تصمیم شورای اقتصادبرای شرکتهای قطار شهری
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب تصمیم شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، شرکتهای قطار شهری در تهران و 8 کلانشهر دیگر کشور، مجدداً از یک منبع مالی مهم بهرهمند می شوند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب تصمیم شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، شرکتهای قطار شهری در تهران و 8 کلانشهر دیگر کشور، مجدداً از یک منبع مالی مهم بهرهمند می شوند.
به گزارش تین نیوز، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره بهرهمندی مجدد مترو کلانشهرها از یک منبع مالی ارزشمند گفت: پس از پیگیری ها و مذاکرات مستمری که سال گذشته با وزارت نفت، سازمان بهینهسازی مصرف سوخت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، خوشبختانه با مساعدت و همراهی نهادهای مذکور، مصوبه کاهش خط مبنای محاسبات صرفهجویی سوخت به ازای هر سفر جدید با ناوگان جدید شبکه خطوط مترو به تصویب شورای اقتصاد رسید تا همچون سال 1398 بتوانیم از این منبع مالی ارزشمند و قانونی، در راستای توسعه مترو کلانشهرها استفاده کنیم.
امام افزود: این قانون از قبل هم وجود داشته است اما با شیوع بیماری کرونا و به تبع آن کاهش مسافران شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری که عدم تحقق خط مبنای مصوب شورای اقتصاد را به دنبال داشت، عملاً شرکتهای مترو کلانشهرها از مزایای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر محروم شدند؛ طبق این ماده قانونی به ازای افزایش سفر با ناوگان جدید مترو بیش از خط مبنای مصوب، مبلغی معادل میزان صرفهجویی سوخت تا 10 سال به شرکتهای مترویی تعلق می گیرد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: با کاهش 50 درصدی خط مبنای محاسبات صرفهجویی سوخت به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد مسافران مترو، از ابتدای سال 1399 مبلغ معادل صرفهجویی سوخت به ازای سفرهای بیشتر از خط مبنای جدید، محاسبه و برای توسعه شبکه خطوط و تأمین ناوگان مترو کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.
وی از تشریک مساعی و همراهی نهادهای ذیربط در شرایط سخت اقتصادی که با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا همراه شده است، قدردانی کرد و مصوبه اخیر را نشانه درک بالای مسوولان مربوطه و کمک به رفع دغدغههای حمل و نقلی شهروندان در کلانشهرهای کشور دانست.