بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی منطقی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس افزایش ۳۵ و ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را غیرمنطقی دانست و گفت: در سالی که بیشترین فشارهای اقتصادی به طبقات ضعیف و متوسط جامعه وارد شده مصوبات این چنینی غیرقابل قبول است و باید در آنها تجدیدنظر شود.

افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی منطقی نیست
تین نیوز |

 نماینده مردم تهران در مجلس افزایش ۳۵ و ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را غیرمنطقی دانست و گفت: در سالی که بیشترین فشارهای اقتصادی به طبقات ضعیف و متوسط جامعه وارد شده مصوبات این چنینی غیرقابل قبول است و باید در آنها تجدیدنظر شود.

به گزارش تین نیوز، احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تاکید بر اینکه افزایش 35 و 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به هیچ وجه معقول و منطقی نیست، گفت: هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی باید با شیب ملایم انجام شود؛ متاسفانه افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس بدون کار کارشناسی انجام شده و وضعیت معیشتی طبقات ضعیف و متوسطی که به طور مداوم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی را معقول دانست و افزود: افزایش 25 درصدی بلیت مترو و اتوبوس هم ناعادلانه است؛ افزایش کرایه‌ها باید با شیب ملایم و کندتر باشد تا موجبات نارضایتی شهروندان و کاهش استفاده آنها از حمل و نقل عمومی را در پی نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه اولویت شورای شهر باید توجه به دغدغه‌های مسافران مترو باشد نه صنعتی که با روش‌های دیگر می‌توان از آن حمایت کرد، ادامه داد: بحث مترو با تاکسی متفاوت است در واقع مترو امری حاکمیتی است که یارانه‌هایی به آن داده می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرد اما در مورد تاکسی به این شکل نیست بنابراین افزایش 25 درصدی بلیت غیرمنطقی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: در سالی که بیشترین فشارهای اقتصادی بر مردم عادی و طبقات محروم و متوسط وارد شده مصوباتی این چنینی غیرقابل قبول است و باید در آنها تجدیدنظر شود زیرا باعث فشار مضاعف به مردم خواهد شد و نارضایتی عمومی را افزایش می‌دهد.

ضرورت ارائه وام‌های کم‌بهره و بسته‌های معیشتی به رانندگان تاکسی

نادری با تاکید بر ضرورت افزایش حمایت‌ها از رانندگان تاکسی، تصریح کرد: حمایت از رانندگان باید در قالب ارائه وام‌های کم بهره و بسته‌های معیشتی انجام شود و به گونه‌ای نباشد که به بهانه حمایت از آنها فشارها را بر مردم افزایش دهیم.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر فعالیت رانندگان تاکسی، گفت: متاسفانه شاهد نظارت مناسبی بر عملکرد رانندگان نیستیم و برخی رانندگان مبالغی بیش از نرخ مصوب از مسافران اخذ کرده و از تاکسی متر هم استفاده نمی‌کنند بنابراین به صورت جدی می طلبد نظارت ها بر فعالیت رانندگان تاکسی افزایش یابد و با متخلفان برخورد شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی پاسخ

    با سلام یکی به این اقا بگه افزایش کرایه به قشر ضعیف فشار می اورد درسته ولی مگر رانندگان از قشر مرفه هستند
    مگر ایشان خبر از استهلاک ندارند
    چطور حقوق ایشان و ...بالای بیست درصد اضافه بشه ولی کرایه ده درصد اضافه بشه
    تازه این افزایش کرایه چیزی به درامد اضافه نمیکنه بلکه بخشی از تورم استهلاک این یکسال رو بتونه جبران کنه
    اخه اینایی که پشت میز هستن و تخصص ندارند چرا اجازه اظهار نظر دارند
    موقع رای گرفتن خاک پای مردم میشن و تا خرشون از پل گذشت چوب لای چرخ مردم میزارند
    من راننده تاکسی هستم بخداوندی خدا قسم باید کرایه من بجای افزایش یک چهارم بشه ولی این اقای قانون گذار دولت رو مکلف کنه تا استهلاک بنده و امثالهم رو بده
    ایشان دلش برای قشر ضعیف میسوزه پس من چی؟ چرا کاهش فشار براقشر ضعیف بیاد رو من و همکارام
    اقا راهکار بده اساسی نه اینکه بی تخصص اظهار نظر کن

  • ناشناس پاسخ

    چطور افزایش بالای صدرصد لوازم منطقی هست ولی افزایش ۳۵ درصد کرایه منطقی نیست