بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

مجلس قبل از سخنان رئیس جمهور تصمیم خود را برای دادن رای اعتماد به وزرا گرفته بود

یقیناً بدون نام بردن از رهبر انقلاب نیز نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی می دادند چرا که این تصمیم قبل از سخنرانی رئیس جمهور در جلسات کمیسیون های تخصصی گرفته شده بود.

مجلس قبل از سخنان رئیس جمهور تصمیم خود را برای دادن رای اعتماد به وزرا گرفته بود
تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یقیناً بدون نام بردن از رهبر انقلاب نیز نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی می دادند چرا که این تصمیم قبل از سخنرانی رئیس جمهور در جلسات کمیسیون های تخصصی گرفته شده بود و وزرا توانسته بودند قبل از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، رمضان رحیمی در خصوص رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: قبل از دادن رأی اعتماد برنامه ریزی خوبی در این خصوص صورت گرفته بود و وزرای پیشنهادی به کمیسیون های تخصصی و غیرتخصصی مجلس آمدند و دیدگاه های خود را مطرح کردند و نیز دیدگاه های نمایندگان مردم در مجلس را شنیدند و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ دادند.

رحیمی افزود: نمایندگان پس از این جلسات در کمیسیون ها تا حدودی قانع شدند و پس از آن موافقین و مخالفین وزرا در صحن صحبت کردند و ابهامات به طور کامل رفع شد و نمایندگان قانع شدند؛ البته نمایندگان در خصوص چند تن از وزرای پیشنهادی نگرانی هایی داشتند که پس از شنیدن نقطه نظرات آنها به این نتیجه رسیدند که این وزرا کار خود را به صورت تخصصی پیگیری خواهند کرد.

وعده همکاری وزرا با نمایندگان شهرستانی و استانی

وی تصریح کرد: البته همه وزرا قول دادند که ارتباط خوبی را با نمایندگان مردم استان ها و شهرستان ها در مجلس داشته باشند و مطالبات مردم را که از طریق نمایندگان به آنها ارائه می شود به جد رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: وزرا همچنین قول دادند که بدون مباحث سیاسی و صرفاً بر اساس شایسته سالاری از نیروها در سایر سطوح وزارتخانه ها استفاده کنند و بر اساس همین پارامترها نمایندگان به آنها رأی اعتماد دادند تا دولت هر چه سریع تر امور اجرایی خود را آغاز کند و در جهت رسیدگی به مشکلات مردم و کشور قدم بردارد.

وزرا قبل از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کردند

رحیمی در خصوص دفاعیه مسعود پزشکیان از برخی وزرا و اشاره او به تأیید و هماهنگی وزرای کابینه چهاردهم از سوی رهبر انقلاب که با واکنش هایی همراه شد، ابراز کرد: رئیس جمهور بر اساس صداقت این اقدام را انجام داد چون نمایندگان از او سوال کردند و اینگونه پاسخ شنیدند.

وی اضافه کرد: البته این دفاعیه در دادن رأی اعتماد نمایندگان بی تأثیر نبود اما یقیناً بدون نام بردن از رهبر انقلاب نیز نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی می دادند چرا که این تصمیم قبل از سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی یعنی در جلسات کمیسیون های تخصصی گرفته شده بود و وزرا توانسته بودند قبل از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کنند.

وزیرانی که قول دادند بدون حاشیه برای خدمت به مردم کار کنند

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص رأی دادن به برخی از وزرایی که در مورد آنها شائبه سیاسی وجود داشت، گفت: این وزرا نیز قول دادند که من بعد به دور از چنین حواشی و فقط به قصد خدمت به مردم کار کنند البته مجلس به وزرا چک سفید امضا نداده است و بر فعالیت آنها نظارت خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.