بازدید سایت : ۳۴۶۰۵

تعداد نمایندگان مجلس دوازدهم به چند نفر رسید؟

شاید باز هم تعداد کرسی های مجلس در آینده نه چندان دور دستخوش تغییر شود.

تعداد نمایندگان مجلس دوازدهم به چند نفر رسید؟
تین نیوز |

با حضور عبدالکریم حسین زاده در دولت چهاردهم، تعداد نمایندگان مجلس دوازدهم به ۲۸۶ نفر رسید که شاید باز هم تعداد کرسی های مجلس در آینده نه چندان دور دستخوش تغییر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فعالیت مجلس دوازدهم از ۷ خرداد ۱۴۰۳ با ۲۹۰ کرسی شروع شد. اکنون بعد از گذشت بیش از سه ماه، تعداد کرسی های مجلس به عدد ۲۸۶ رسیده و این بدان معناست که دست کم ۴ حوزه انتخابیه بدون نماینده شده است.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس، در قامت رئیس جمهور راهی پاستور شد.

غلامرضا نوری قزلجه و احمد دنیامالی نمایندگان بستان آباد و بندرانزلی برای تکیه بر صندلی وزارت خانه های جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان به دولت چهاردهم پیوستند.

عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه نیز معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شد. البته حسین زاده برای حضور در کابینه چهاردهم ابتدا باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، هر نماینده می تواند از مقام نمایندگی استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.

بررسی تقاضای استعفا بدین ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفا یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می توانند صحبت کنند و پس از آن رای گیری به عمل می آید. در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس مجلس به وزارت کشور اعلام می شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

براین اساس حداقل ۴ کرسی مجلس تا تیرماه سال آینده یعنی زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خالی خواهد بود؛ بنا بر اعلام محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، انتخابات میان دوره ای مجلس دوازدهم ۶ تیر۱۴۰۴ همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.