بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

بندرگاه کیش اولین مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری در کشور را دریافت کرد

رصد موفق ترین مناطق آزاد در جهان نشان می دهد که بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصادی این مناطق برعهده دارد که شرایط جغرافیایی کیش و محصور بودن آن، اهمیت بندر در این منطقه را چندین برابر کرده است.

بندرگاه کیش اولین مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری در کشور را دریافت کرد
تین نیوز

رصد موفق ترین مناطق آزاد در جهان نشان می دهد که بنادر نقش کلیدی در توسعه اقتصادی این مناطق برعهده دارد که شرایط جغرافیایی کیش و محصور بودن آن، اهمیت بندر در این منطقه را چندین برابر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شرایط جغرافیایی جزیره کیش و تنها راه ارتباطی هوایی و دریایی آن با سرزمین اصلی سبب شده که با کاهش پروازها به این جزیره در فصل گرما، بنادر نقش کلیدی در جابه جایی مسافر و رونق گردشگری منطقه ایفا کنند.

تا همین یک سال پیش، بیس هیچکدام از کشتی های مسافربری فعال در مسیر کیش چارک و بلعکس، بندر کیش نبود و همین موضوع به پاشنه آشیلی برای تردد مسافران به سرزمین اصلی در شرایط خاص تبدیل شده بود؛ اما هم اکنون با تلاش های شبانه روزی مدیران این حوزه در کیش، مرکز ۲ کشتی مسافربری در بندرگاه این جزیره قرار گرفته و بسیاری از مشکلات موجود را رفع کرده است.

۳۲۰ نفر به ظرفیت ناوگان مسافربری دریایی کیش اضافه شد

در همین راستا مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از پیوستن کشتی مسافربری مریم به ناوگان حمل و نقل دریایی این جزیره خبر داد و گفت: ۳۲۰ نفر صندلی به ظرفیت مسافربری دریایی کیش اضافه شد.

عزت الله محمدی با اعلام اینکه ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی کیش به یک هزار و ۱۶۰ نفر صندلی رسیده است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی در راستای تسهیل تردد مسافران و گردشگران به جزیره در دستور کار قرار داد و در همین راستا از تمامی ظرفیت های موجود بهره مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: کشتی مسافربری مریم با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با ظرفیت ۳۲۰ مسافر و سرعتی بالغ بر ۱۷ نات در طول هفته هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ به بندرچارک و در ساعت ۲۳ از چارک به کیش تردد خواهد داشت.

محمدی با اشاره به پتانسیل های موجود در بندرگاه تجاری و مسافری جزیره افزود: بندرگاه کیش یکی از زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقلی است که نقش مهمی در خدمات دهی به مسافران و توسعه حوزه گردشگری بر عهده دارد.

بندر کیش اولین مجوز حرکت کشتی مسافربری پس از غروب آفتاب را دریافت کرد

همچنین مدیر کل بنادر کیش در گفت و گو با ایرنا به جزئیات اضافه شدن کشتی مسافربری مریم به ناوگان حمل و نقل دریایی این جزیره اشاره کرد و گفت: با رعایت تمامی الزامات و تعهدات انجام شده، بندر کیش اولین مجوز حرکت کشتی مسافر بری پس از غروب آفتاب را در کشور دریافت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ کشتی مسافربری در مسیر دریایی منتهی به کیش در حال فعالیت هستند، افزود: بیس ۲ فروند از این کشتی ها کیش تعیین شده است و این درحالیست که پیش تر مرکزیت تمامی آنها خارج از بندرگاه کیش بود.

به گفته کاپیتان حامدخواه، مسافران و گردشگرانی که از مسیرهای دریایی به این منطقه سفر می کنند می توانند از ظرفیت های موجود در مسیر یاد شده بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه بندرگاه تجاری و مسافری کیش ظرفیت های بی نظیری در توسعه اقتصادی دارد، افزود: این بندرگاه به عنوان پیشقراول ارتقاء سطح حوزه صعنت گردشگری و سرمایه گذاری نقش محوری را ایفا می کند و گام های موثری نیز در این زمینه برداشته شده است؛ به طور مثال جابه جایی بیش از سه هزار خودرو در ایام نوروز طی هشت ساعت از بندرگاه کیش، دستاوردی است که جایگاه این بندرگاه را در سطح کشور به رخ کشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.