◄ رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی همدان
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از رفع کامل ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از رفع کامل ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش تین نیوز، مهرداد آهکی گفت: در سال گذشته ۵۲ نقطه حادثه خیز توسط کمیسیون ایمنی راهها در محورهای استان همدان شناسایی، مصوب و به این اداره کل ابلاغ شد که پارسال با تلاشهای جهادی عوامل راهداری ۳۱ نقطه از این نقاط مصوب (۵۲ نقطه)بطور کامل رفع و اصلاح شد.
وی ادامه داد: امسال رفع و اصلاح ۲۱ نقطه باقی مانده از نقاط مصوب در دستور کار این اداره کل قرار دارد که تاکنون شش نقطه آن بطور کامل رفع و اصلاح شده و به تایید پلیس راه استان رسیده است، نقاط باقی مانده نیز هم اکنون آشکارسازی شده و در دست رفع و اصلاح قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر رفع شش نقطه مصوب، ۱۰ نقطه دارای تصادف و مستعد حادثه نیز در محورهای استان همدان که توسط کمیسیون ایمنی راهها، پلیس راه و کارشناسان راهداری شناسایی شده بوده اند بطور کامل رفع و اصلاح شده است.
آهکی با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی افزود: ارتقاء ایمنی راههای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان بطور ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا امسال نیز همچون سال گذشته در طرح اربعین حسینی با کاهش چشمگیر سوانح و حوادث ترافیکی روبه رو شویم.
اجرای آسفالت حفاظتی نوین برای اولین بار در راههای شریانی استان همدان
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان همچنین گفت: در سال گذشته افزون بر ۹۲ کیلومتر آسفالت حفاطتی اسلاری سیل،چیپ سیل و... در راههای فرعی و روستایی استان اجرا شد و خوشبختانه با توجه به شرایط جوی خاص استان همدان این عملیات به خوبی جواب داده است.
آهکی افزود: امسال برای اولین بار اجرای آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای شریانی و اصلی آغاز شده است و هم اکنون این عملیات بطول ۲۰ کیلومتر در محور شریانی همدان-ملایر در حال اجرا است.
وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن اجرای آسفالت های حفاظتی،تصریح کرد: اجرای آسفالت های حفاظتی در محورهایی که دارای خرابی کم هستند بهترین گزینه برای نگهداری رویه آسفالت بوده و عمر رویه آسفالت را حداقل تا سه سال افزایش می دهد.
آهکی ادامه داد: کاهش هزینه ها، اجرای سریع، عدم نیاز به شانه سازی مجدد،اصطحکاک مناسب سطح جاده را می توان از مزایای دیگر اجرای آسفالت حفاظتی برشمرد.
آهکی در پایان گفت: نگهداری از راههای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان جزء وظایف اصلی راهداری محسوب می شود و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی مسئولین ذیربط بتوانیم در حفظ این سرمایه های ملی با ارزش و غیرقابل جایگزین سربلند باشیم.