بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

جزییاتی از آخرین وضعیت چهاربانده کردن محور همدان علیصدر

عدم تخصیص کافی از طرف شرکت ساخت به پیمانکار باعث شده پروژه کند شود و البته قول هایی دادند که تامین شود.

جزییاتی از آخرین وضعیت چهاربانده کردن محور همدان علیصدر
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه پروژه چهار بانده کردن محور همدان گل تپه علیصدر هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عدم تخصیص کافی از طرف شرکت ساخت به پیمانکار باعث شده پروژه کند شود و البته قول هایی دادند که تامین شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید صالحی امیر با بیان اینکه بار نهضت ملی مسکن به دوش سه دستگاه راه و شهرسازی، استانداری و بنیاد مسکن افتاده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از دستگاه های متولی ایجاد سرانه های عمومی در شهرک پرواز همدان برای تحویل زمین اقدام نکردند.

صالحی امیر اظهار کرد: احداث شهرک پرواز موضوع نهضت ملی مسکن است و همه دستگاه ها باید کار کنند؛ وظیفه راه و شهرسازی تامین زمین است و لازم است دستگاه تخصصی کار طراحی و ساخت را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کوی پرواز خرداد ماه ۱۴۰۲ به بنیاد مسکن به عنوان کارگزار داده شد که اتفاق بزرگی در استان بود، افزود: با اختصاص اراضی استانداری همدان برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرک پرواز عقب ماندگی که در بحث تأمین مسکن داشتیم مرتفع کرد.
صالحی امیر با بیان اینکه تعداد زیادی از متقاضیان نهضت ملی همدان در این شهرک ساماندهی شدند، یادآور شد: طراحی این پروژه توسط مشاورین بنیاد مسکن انجام شد و سرانه های مختلف از جمله آموزشی، انتظامی و ورزشی در آن دیده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: تمامی سرانه ها طبق آنچه شورای عالی معماری شهرسازی مصوب کرده در نظر گرفته شده است و اینکه گفته شده سرانه های مختلف ندارد اشتباه است ضمن اینکه بارها با ادارات متولی مکاتبه کردیم که اقدام به دریافت زمین و ساخت و سازها کنند که فقط زمین انتظامی را تحویل گرفتند.

وی تصریح کرد: در پروژه های مجتمع ساخت، سرانه های مختلف تعریف شده که باید دستگاه ها نسبت به دریافت اراضی اقدام کنند.

صالحی امیر با بیان اینکه مسکن کوی پرواز هشت زون دارد، خاطرنشان کرد:  در یک یا دو زون به دلایل مختلف کار با تأخیر شروع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کارگزار این پروژه است، درباره عدم استفاده از ظرفیت انبوه سازان استان در پروژه های مسکن ملی، تأکید کرد: بنیاد مسکن با قیمت های بسیار پایین تر این پروژه ها را احداث می کند که البته در آینده از ظرفیت انبوه سازان استفاده خواهیم کرد.

وی درباره واگذاری واحدهای مسکن کوی پرواز به کارکنان دولت، یادآور شد: هیچکدام از کارمندان مسکن و شهرسازی در پروژه مسکن کوی پرواز عضو نیستند و واحدی ندارند. همچنین تعداد کارکنان شرایط دار استانداری در کوی پرواز که اراضی استانداری برای این پروژه به کار گرفته شده حدود ۸۰ نفر بیشتر نیست.

صالحی امیر درباره ارسال پیامک اخطار حذف متقاضیانی که آورده خود را پرداخت نمی کنند نیز تصریح کرد: طبق قانون باید دو مرحله به افرادی که آورده را پرداخت نکردند، اخطار دهیم و حتی حذف کنیم اما ما تا هشت و ۹ مرحله پیامک داده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: یکی از دلایل اینکه پروژه های مسکن ملی کند پیش می روند همین موضوع است که تعدادی از متقاضیان به موقع پرداخت نمی کنند با این وجود در این چهار سال کسی حذف نشده و فقط پروژه آنها جابه جا شده است.

وی از اتمام پروژه  ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی ظرف یک یا دوماه آینده خبرداد و گفت: تجربه مسکن مهر را داشتیم ما نمی خواهیم روند ساخت نهضت ملی مسکن مانند مسکن مهر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره مشکلات متقاضیان پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی همدان نیز خاطرنشان کرد: در پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی، متقاضیان بعضاً بدهکاری دارند و باید در بانک بدهی خود را پرداخت و فروش اقساطی را انجام دهند و کلید را تحویل بگیرند.

وی درباره مشکلات پرداخت اقساط تسهیلات مسکن ملی در استان نیز بیان کرد: فروش اقساطی طرح نهضت ملی مسکن حداکثر سطح تسهیلات در دو سال اول ۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان است و بانک ملزم به رعایت است.
صالحی امیر درباره بکارگیری ظرفیت تعاونی ها در ساخت مسکن ملی، افزود: ۱۵۰۰واحد از طریق تعاونی ها احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره کیفیت مصالح و ساخت توسط بنیاد مسکن، تأکید کرد: پروژه های بنیاد ساخت همدان بالاترین کیفیت در سطح کشور را داشته و دو تا سه پله از کیفیت ساخت عمومی استان بالاتر است.

وی درباره عدم پیشرفت پروژه چهاربانده کردن محور همدان علیصدر، یادآور شد: پروژه همدان گل تپه علیصدر به طول  ۳۲ کیلومتر با  ۹۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است اما عدم تخصیص کافی از طرف شرکت ساخت به پیمانکار باعث شده پروژه کند شود و البته قول هایی دادند که تامین شود.

صالحی امیر با بیان اینکه پیمانکار ۳۵ میلیارد تومان طلب دارد، گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه چهار بانده کردن محور همدان_گل تپه_ علیصدر تخصیص یافت و این پروژه هم اکنون هفت درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره آخرین وضعیت ایستگاه راه آهن همدان، تصریح کرد: سالن انتظار ایستگاه راه آهن ۹۰ درصد پیشرفت دارد و برای اتمام بیش از ۹۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
وی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان استان ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه تامین شده است و پیمانکار قول داده است که ظرف دو ماه آینده به اتمام برسد و تحویل دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.