بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

اتصال ملایر اسلامشهر آق گل به اتوبان ساوه کلید خورد

ابرپروژه بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق گل و قهاوند برای اتصال به اتوبان ساوه تهران کلید خورد و از محل کمیته برنامه ریزی اعتباری برای این پروژه اختصاص یافت.

اتصال ملایر اسلامشهر آق گل به اتوبان ساوه کلید خورد
تین نیوز

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ابرپروژه بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق گل و قهاوند برای اتصال به اتوبان ساوه تهران کلید خورد و از محل کمیته برنامه ریزی اعتباری برای این پروژه اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سلمان اسماعیلی اظهار کرد: در مرحله نخست برای تعریف و مطالعه این پروژه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

اسماعیلی افزود: این پروژه در حوزه حمل و نقل جاده ای یک پروژه کلیدی و شاخص است و این کریدور جدید راه های بزرگ اقتصادی را برای این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: دستگاه متولی اجرای این پروژه راه و شهرسازی است و نیاز به هم افزایی مجموعه این شهرستان و نمایندگان مجلس داریم تا بعد از اتمام مطالعه، بتوانیم در مساله ماده ۲۳ و جذب اعتبارات ملی قدم های خوبی برداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه یک اتفاق تاریخی برای ملایر است و امسال گام نخست را برای اجرای آن برداشتیم، بیان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل را عامل رشد و پیشران توسعه می دانیم، از محل کمیته برنامه ریزی این شهرستان بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برای این بخش اعتبار تعیین شد و ۲ پروژه جدید تعریف کردیم که یکی از آنها اجرای بزرگراه ملایر- اسلامشهر آق گل به اتوبان ساوه است.

وی تاکید کرد: این شهرستان در جغرافیای غرب کشور متضرر شده و سال ها در نقطه ثقل حمل و نقل کشور و غرب کشور عقب ماندیم و بار ترانزیت ما کم شده است.

معاون استاندار همدان ادامه داد: با نگاه جبران بخشی از این مساله توسعه شهرستان، دسترسی سریعتر و ارزان تر جنوب استان مخصوصا ملایر، تویسرکان و قهاوند و بخش های از استان لرستان و مرکزی به پایتخت و مرکز کشور، ارزان کردن سفر مردم و خروج اسلامشهر آق گل و دهستان ترک شرقی از بن بست، این اَبَرپروژه طراحی و وارد فاز اجرایی شد.

اسماعیلی گفت: پروژه دوم که تعریف کردیم جاده موسوم به جاده شهداست که ترک غربی را به دهستان المهدی و در نهایت به تویسرکان متصل می کند و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی برای آن پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نقش بزرگی در منطقه دارد، افزود: هماهنگی های لازم با مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان انجام شده است.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: سهم این شهرستان از بودجه امسال، ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است که حدود ۲۰۰ پروژه برای آن تعریف شده و از این رقم، ۱۹۰ میلیارد ریال برای بخش حمل و نقل اختصاص دادیم.

شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.