تداوم پروازهای همدان در گرو تأمین مالی ۸۰ میلیارد تومانی است
زیرساخت های فرودگاهی را می توان در دو بخش عملیاتی (خدمات فنی پرواز) و هندلینگ (خدمات زمینی پرواز) تقسیم کرد.
معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تداوم پروازهای همدان در گرو تأمین مالی ۸۰ میلیارد تومانی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید مجتبی حسینی پیرامون وضعیت پروازها در فرودگاه بین المللی همدان گفت: زیرساخت های فرودگاهی را می توان در دو بخش عملیاتی (خدمات فنی پرواز) و هندلینگ (خدمات زمینی پرواز) تقسیم کرد.
حسینی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل فرودگاه همدان نداشتن تجهیزات هندلینگ است، گفت: این تجهیزات نیازمند هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی است و تداوم پروازها در گروی تأمین مالی و خریداری این تجهیزات است.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های عملیاتی فرودگاه همدان را می توان تقریباً بدون نقص دانست، افزود: در بخش هایی چون استارتر، ژنراتور برق زمینی، تهویه هوا، بالابر ویلچر، پلکان، ذخیره ساز آب آشامیدنی، تسمه نقاله و غیره این فردوگاه تقریباً تجهیزاتی ندارد.
معاون امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه خدمات هندلینگ فرودگاه ها عموماً از سوی بخش خصوصی ارائه می گردد، اظهار کرد: درحال حاضر، فرودگاه همدان تجهیزات هندلینگ ندارد.
حسینی یادآور شد: تجهیزات مربوطه نیازمند هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی است که این موضوع برای بخش خصوصی به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه برای پروازهای حج که به این امکانات نیاز بود، تجهیزات ایران ایر از کرمانشاه موقتاً به همدان منتقل و به کار گیری شد و برای پروازهای نجف نیز این خدمات در برخی موارد با تجهیزات امانی به انجام رسید.
این مسئول خاطرنشان کرد: اصلی ترین مشکل فرودگاه همدان نداشتن تجهیزات هندلینگ است و تداوم پروازها در گروی تأمین مالی و خریداری تجهیزات در حوزه هندلینگ یعنی خدمات زمینی پرواز است.