بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

پروژه تعریض محور ملایر قوزان با ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا است

پروژه تعریض محور ملایر- قوزان به عنوان یکی از محورهای پرتردد و حادثه خیز این شهرستان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که سال گذشته چهار کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسید.

پروژه تعریض محور ملایر قوزان با ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا است
تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر گفت: پروژه تعریض محور ملایر قوزان به عنوان یکی از محورهای پرتردد و حادثه خیز این شهرستان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که سال گذشته چهار کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هاشم اسکندریان اظهار کرد: طول این محور با ۲۳ کیلومتر قرار است از ملایر تا سه راهی قوزان به طول ۱۳.۵ کیلومتر، تعریض و آسفالت شود.

اسکندریان افزود: از این میزان ۷.۵ کیلومتر در دست اقدام است که سال گذشته چهار کیلومتر آن شامل اجرای عملیات خاکی، روسازی، آسفالت و احداث ابنیه به بهره برداری رسید و ۳.۵ کیلومتر دیگر به زودی آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه مابقی مسیر نیز با تخصیص به موقع اعتبارات اجرا می شود، ادامه داد: امسال عملیات زیرسازی، احداث ابنیه و بخشی از روسازی و بیس ریزی به طول ۳.۵ کیلومتر انجام شده و به زودی عملیات اجرای آسفالت نیز آغاز خواهد شد.

اسکندریان با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه محور ملایر قوزان ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی به این پروژه اختصاص یافت، بیان کرد: تعریض و آسفالت محور ملایر قوزان به اسلامشهر آق گل یکی از مطالبات مهم مردم بود که پس از سال ها به عنوان یک پروژه ملی محقق شد.

وی اصلاح و ایمن سازی پیچ سالوک را از دیگر پروژه های در دست اقدام راهداری برشمرد و گفت: پیچ سالوک یکی از پروژه های نیمه کاره بود که پس از سال ها پیگیری عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال آغاز شد و اجرای آن نقش مهمی در حذف پیچ سالوک و ایمن سازی تردد در این مسیر دارد.

افتتاح ایمن سازی گردنه زاغه ملایر در هفته دولت

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر ادامه داد: تاکنون عملیات خاکریزی، ساخت پل، روسازی و آسفالت این مسیر انجام شده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات در سال جاری پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

اسکندریان همچنین به ایمن سازی تقاطع حسین آباد شاملو در محور ملایر تویسرکان اشاره و بیان کرد: عملیات احداث روفوژ، دوربرگردان و ایجاد روشنایی در این مسیر آغاز شده و با تخصیص به موقع اعتبارات، امسال این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی از افتتاح پروژه اصلاح و ایمن سازی گردنه زاغه در محور ملایر همدان در هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه در دومین گردنه برف گیر و کولاک خیز استان، با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول چهار کیلومتر اجرا شد و نقش مهمی در ترانزیت بار و مسافر در محور شریانی ملایر به همدان و مسیر عکس دارد.

بهسازی ۲۴ کیلومتر راه روستایی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر همچنین به ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته آسفالت و بهسازی ۲۴ کیلومتر راه روستایی دهلق، طجرسامن، منگاوی؛ ازندریان، شوشاب، چشمه زورق و ده چانه انجام شد.

اسکندریان یادآور شد: امسال نیز آسفالت و بهسازی ۲۲.۵ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان شامل هریرز، پریان، احمدآباد به اوچ تپه، ملایر به قوزان، سراب طجر و کوسج خلیل آغاز شده که ۱۴.۵ کیلومتر از این میزان به اتمام رسیده و مابقی در صورت تخصیص اعتبارات، تا پایان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.