بازدید سایت : ۷۸۵۸۷

توضیحات مدیرکل راه آهن غرب کشور در خصوص تعویق راه اندازی قطار پنج ستاره همدان-مشهد

مدیرکل راه‌ آهن غرب کشور در رابطه با تعویق راه اندازی قطار پنج ستاره همدان-مشهد که پیشتر اعلام شده بود مهر ماه برقرار می شود، توضیحاتی را ارایه کرد.

تین نیوز |

مدیرکل راه آهن غرب کشور در رابطه با تعویق راه اندازی قطار پنج ستاره همدان-مشهد که پیشتر اعلام شده بود مهر ماه برقرار می شود، توضیحاتی را ارایه کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید سعید ابراهیم نژاد  اظهار کرد: حرکت این قطار قرار بود در مهرماه جاری برقراری شود اما تغییر و تحولاتی که در شرکت راه آهن صورت گرفت موجب شد تا این مساله به تعویق بیافتد.

ابراهیم نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات ناوگان ریلی کشور، راه اندازی قطار پنج ستاره در مسیر همدان-مشهد همچنان پیگیری می شود و تلاش داریم این هدف به زودی محقق شود.

مدیرکل راه آهن غرب کشور افزود: هر روز یک رام قطار در مسیر دوسویه همدان-مشهد و روزهای جمعه و سه شنبه نیز یک رام قطار در مسیر دوسویه سنندج-همدان-تهران مسافران را جابه جا می کند.

سالن مسافربری ایستگاه قطار همدان آبان ماه تکمیل می شود

وی در رابطه با پروژه در دست ساخت سالن ایستگاه قطار همدان نیز گفت: عملیات اجرایی سالن مسافربری ایستگاه راه آهن همدان مراحل پایانی خود را می گذراند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در آبان ماه تکمیل شده و آماده بهره برداری خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: عملیات ساخت ایستگاه مسافربری راه آهن همدان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در سالیان گذشته روند اجرای کار به کندی پیش می رفت که با پیگیری های مسوولان استانی از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سرعت کار افزایش یافت و هم اینک در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن ترین ایستگاه های مسافربری راه آهن کشور هم اینک ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات محوطه سازی و تکمیل جاده دسترسی آن آغاز شده است.

ابراهیم نژاد تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مسوولیت ساخت این پروژه و جاده دسترسی آن را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، ایستگاه راه آهن همدان به امکانات رفاهی و تجهیزات خدماتی مورد نیاز برای مسافران مجهز می شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن جداگانه به عنوان شاهراه ریلی غرب کشور محسوب می شود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.