بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ مطالعات اتصال ملایر به آزادراه ساوه آغاز شد / طرح تعریض جاده ساوه همدان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

اتصال ملایر به آزادراه ساوه با هدف صرفه جویی سوخت و کاهش زمان رسیدن مردم جنوب استان به مرکز کشور در قالب یک طرح تعریف شده و مطالعات آن آغاز شده است.

مطالعات اتصال ملایر به آزادراه ساوه آغاز شد / طرح تعریض جاده ساوه همدان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت
تین نیوز |

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: اتصال ملایر به آزادراه ساوه با هدف صرفه جویی سوخت و کاهش زمان رسیدن مردم جنوب استان به مرکز کشور در قالب یک طرح تعریف شده و مطالعات آن آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سلمان اسماعیلی اظهار کرد: برای مطالعه اولیه این پروژه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی اختصاص دادیم.

اسماعیلی همچنین گفت: با اجرای پروژه اتصال ملایر اسلامشهر آق گل به قهاوند و آزادراه ساوه، حداقل ۶۰۰ هزار نفر جمعیت جنوب استان و بخشی از استان های همجوار از این طرح برخوردار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر مردم برای رفتن از جنوب استان به مرکز کشور مجبورند از مسیر اراک- قم تردد کنند که سختی های خود را دارد و برای کوتاه تر کردن مسیر، پروژه اتصال ملایر- اسلامشهر آق گل به قهاوند و آزادراه ساوه را با همفکری مدیران طراحی کردیم.

فرماندار ویژه ملایر این پروژه را یک اتفاق تاریخی برای این شهرستان دانست و بیان کرد: این شهرستان در جغرافیای غرب کشور متضرر شده و سال ها در نقطه ثقل حمل و نقل کشور و غرب کشور عقب ماندیم و بار ترانزیت ما کم شده است.

اسماعیلی ادامه داد: با نگاه جبران بخشی از این مساله و برای توسعه شهرستان، دسترسی سریعتر و ارزان تر جنوب استان به ویژه ملایر،تویسرکان، قهاوند و بخش های از لرستان و مرکزی به پایتخت و مرکز کشور، ارزان کردن سفر مردم و خروج اسلامشهر آق گل و دهستان ترک شرقی از بن بست، این اَبَرپروژه طراحی و وارد فاز اجرایی شد.

اسماعیلی همچنین گفت: پروژه دوم که تعریف شده مسیر موسوم به جاده شهداست که ترک غربی را به دهستان المهدی و در نهایت به تویسرکان متصل می کند و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی برای آن پیش بینی شد.

وی، پروژه اتصال راه آهن همدان- ملایر را از دیگر پروژه های مهم در حوزه حمل و نقل این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ملایر را از شمال غرب به جنوب غرب وصل می کند و چند ایستگاه بزرگ در این مسیر ایجاد می شود.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: راه آهن همدان- ملایر همچنین می تواند بزرگی جغرافیایی استان همدان و ملایر را در منطقه تثبیت و میلیون ها تُن بار را جابجا کند که امیدواریم این پروژه سریعتر تکمیل شود.

شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

طرح تعریض جاده ساوه همدان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: طرح تعریض جاده ساوه همدان به عنوان یکی از مسیرهای پر حادثه شریان ارتباطی غرب کشور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت.

حمزه فضلی اظهار کرد:تعریض همه مسیر ۷۰ کیلومتر جاده ساوه همدان در محدوده شهرستان ساوه از برنامه های جدی اداره کل راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: در مرحله اول تعریض ۱۴ کیلومتر آن زمستان سال گذشته به عنوان یک اولویت آغاز شد که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ برای آن حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

فضلی با بیان اینکه تا کنون ۶ کیلومتر از این مسیر زیرسازی شده و بقیه طرح نیز در دست اقدام است یادآور شد: پیشرفت کلی این طرح هم اکنون بیش از ۳۰ درصد است.

وی گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده بین راه و شهرسازی و پیمانکار در پاییز سال گذشته براورد اولیه برای اتمام آن ۷۳۷ میلیارد ریال است که در مدت ۲۴ ماه باید تامین و عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد مسافران در دستور کار است.

جاده قدیم ساوه - همدان تا پیش از ساخت آزادراه از شریان های ارتباطی اصلی مرکز به غرب کشور بود و اکنون نیز از راه های پرتردد و حادثه خیز کشور است.

شهرستان ساوه به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد راه اصلی برای اتصال مناطق شمالی به جنوب و مرکز کشور به استان های غربی محسوب می شود و دارای ۱۴۷ کیلومتر آزادراه در سه مسیر به سمت همدان، تهران و سلفچگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.