بازدید سایت : ۷۹۰۳۰

◄ ایستگاه راه آهن همدان از پایان هفته پذیرای مسافران خواهد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: ایستگاه راه آهن همدان از پایان هفته پذیرای مسافران خواهد بود.

تین نیوز |

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: ایستگاه راه آهن همدان از پایان هفته پذیرای مسافران خواهد بود.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ آیا آزادراه اصفهان شیراز الگوی اشتباه برای آزادراه تبریز مرند بازرگان می شود؟

به گزارش تین نیوز،  امیر رضا یوسفیان در بازدید از مراحل پایانی تکمیل ایستگاه راه آهن همدان اظهار کرد: این ایستگاه با ۱۱ هزار متر زیر بنا بزرگ ترین ایستگاه مسافری راه آهن کشور می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: راه آهن همدان به عنوان کریدور منطقه غرب کشور با ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی با عبور از استان مرکزی به استان کردستان و شبکه ریلی کشور متصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن همدان در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفیان  گفت: ایستگاه راه آهن همدان در حال تکمیل شدن است و از پایان هفته پذیرای مسافران قطار در مسیر تهران و مشهد مقدس خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اضافه کرد: راه آهن همدان به عنوان کریدور منطقه غرب کشور با ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی با عبور از استان مرکزی به استان کردستان و شبکه سراسری ریلی کشور متصل می شود.

 استان همدان دارای دو خط راه آهن سراسری است که مسیر اول از تهران به ملایر و سپس تا کرمانشاه ادامه دارد که توسعه این خط از کرمانشاه تا قصرشیرین و سپس به راه‌آهن عراق و تا بغداد ادامه خواهدیافت، این خط اولین مسیر ریلی استان همدان است که در سال ۱۳۹‪۰ رسما به راه آهن ریلی و سراسری کشور متصل شده است. 

راه آهن ملایر، امکان ارتباط شهر ملایر با تهران و اتصال به شبکه را آهن سراسری و ارتباط ریلی ایران و عراق را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند.

ایستگاه‌های بین راهی مسیر کرمانشاه به تهران شامل کرمانشاه، ملایر، اراک، قم، تهران، سمنان، شاهرود، نیشابور و مشهد می‌شود، به همین خاطر برای رفتن به ایستگاه‌های بین راهی هم می‌توانید از طریق این ایستگاه اقدام کنید.

راه آهن همدان، خط دوم این استان است که در سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه مرکزی راه آهن غرب کشور افتتاح شد، در ابتدا قرار بود این ایستگاه به عنوان ایستگاه باری مورد استفاده قرار گیرد، اما به دلیل نیاز به خدمات مسافربری، این کاربری تغییر یافت. 

ابتدا این ایستگاه در نزدیکی روستای رباط شورین و در ۱۲ کیلومتری شهر همدان بود و به دلیل فاصله زیاد از شهر انتقادهایی را به همراه داشت، ‎به دلیل فاصله ایستگاه راه آهن همدان از بافت شهری، وسایل نقلیه عمومی به طور مداوم در دسترس نبود و تنها هنگام توقف قطارها، خطوط تاکسیرانی فعال می‌شد.

ایستگاه راه آهن همدان بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌ برای توسعه حمل و نقل ریلی در غرب کشور است و هدف آن آسان شدن دسترسی به شهر همدان و مناطق اطراف آن  است.

این ایستگاه با یک هزار میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات ملی تکمیل و آخر هفته جاری رسما افتتاح می‌شود.

لازم به یادآوری است، عملیات ساخت ایستگاه مسافربری راه‌آهن همدان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد پاسخ

    مسیر تاریک خطرناک

  • علی پاسخ

    تو جاده گم شدیم یه چراغ تو جاده نیست

  • ناشناس پاسخ

    الان چند سال که از راه آهن و قطار داریم استفاده می‌کنیم و زیاد نیازی به ساختمان آنچنانی هم نبود ،
    آنچه که نیاز هست ، یک مسیر خوب برا داخل شهر و ساماندهی سرویس های مسافربری هست که متأسفانه هر راننده هر مبلغی رو دلش بخواد میگه اونم برا یک مسافت کم.

  • ناشناس پاسخ

    جاده بسیار خرابه آسفالت ریختن نیمه کاره ولش کردن

  • ناشناس پاسخ

    اینکه پایانه اتوبوس هاست

  • ناشناس پاسخ

    یه چراغی اول برای جاده بزارید بعد .....

  • بازنشسته تامین پاسخ

    این ایستگاه اصلا غیر قابل استفاده شده زیرا برای رفتن وبرگشتن ۱۲ کیلومتر بایستی همان هزینه پول قطار را به تاکسی بدهی اینکه مردم آنچنانی رغبت به رفتن با قطار به تهران را نشان نمی دهند حالا هی برای ساختمان ایستگاه هزینه کنند هیچ فایده ندارد