بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد

تین نیوز | مدیركل فرودگاه های فارس از بهره برداری ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دستغیب شیراز به مساحت 16 هزار متر مربع طی دو ماه آینده خبر داد.
 
حمیدرضا سیدی بیان كرد: حدود پنج هزار متر مربع از طرح توسعه ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بهره برداری شده، چهار هزار متر مربع نیز آماده بهره برداری است و مابقی نیز تا دو ما آینده تکمیل و همه یکجا افتتاح رسمی خواهد شد.
 
وی با عنوان اینكه مساحت كل ترمینال پروازهای داخلی از هفت هزار متر مربع به 16 هزار متر مربع خواهد رسید، گفت: با این توسعه ظرفیت پذیرش مسافر از دو میلیون مسافر در سال به بیش از چهار میلیون مسافر در سال می رسد.
 
مدیركل فرودگاه های فارس ابراز داشت: هزینه توسعه ترمینال پروازهای داخلی حدود 15 میلیارد تومان بوده است.
 
سیدی گفت: در طراحی ترمینال پروازهای داخلی فضاهای رفاهی مسافران مانند مجموعه رستوران، فضاهای سبز، مجموعه كافی شاپ، لانچ، فروشگاه های صنایع دستی و فروشگاه های متنوع دیگر و مبلمان هایی برای راحتی مسافران پروازهای خروجی پیش بینی شده كه ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دستغیب شیراز را به یكی از زیباترین ترمینال فرودگاه های كشور تبدیل خواهد كرد.
 
وی ادامه داد: ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز طی چند ماه آینده یكی از بهترین ترمینال فرودگاه های كشور خواهد شد.
 
حدود 20 پروژه در فرودگاه دستغیب در حال اجراست
مدیركل فرودگاه های فارس اظهار كرد: توسعه كل مجموعه فرودگاه را بر اساس طرح جامع تهیه شده برای فرودگاه دستغیب شیراز در بخشهای مختلف اعم از توسعه ترمینالها، توسعه پاركینگ هواپیماها و ساخت ساختمانهای جنبی مانند ساختمان پلیس فرودگاه، ایمنی و آتشنشانی فرودگاه، آشیانه هواپیما، ساختمان تاسیسات و نیروگاه برق اضطراری و سایر زیرساختهای ارتباطی و شبكه های فیبر نوین  سایر تجهیزات رفاهی مسافرین در دستور كار داریم.
 
سیدی عنوان كرد: جمع پروژه های فرودگاه دستغیب شیراز حدود 20 پروژه كوچك و بزرگ است كه از نظر ریالی 88 میلیارد تومان می شود.
 
وی افزود: بخشی از این پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بخشی از پروژه ها را با اعتبارات شركت فرودگاه های كشور انجام می دهیم.
 
مدیركل فرودگاه های فارس گفت: ساختمانهای جنبی مانند ساختمان پلیس و ایمنی و آتشنشانی نیز با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان تا پایان سال تكمیل خواهند شد.
 
سیدی در ادامه افزود: سایر پروژه ها تا پایان سال و بخشی مانند توسعه پاركینگ هواپیماها نیز تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.
 
وی بیان كرد: یكی از پروژه هایی كه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده پاركینگ طبقاتی خودروهاست كه مساحت آن حدود 29 هزار متر مربع و هزینه آن نیز حدود 11 میلیارد تومان می شود.
 
رشد تعداد مسافران فرودگاه طی پنج ماه اخیر
 مدیركل فرودگاه های فارس همچنین از افزایش 11 درصدی مسافران پروازهای داخلی طی پنج ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و ابراز كرد: طی پنج ماه گذشته بیش از یك میلیون مسافر از فرودگاه شهید دستغیب شیراز تردد داشته اند.
 
سیدی افزود: باوجود افزایش قیمت بلیط های هواپیما تقاضا برای پرواز بسیار زیاد است به شكلی كه تقاضا برای بلیط در وضعیت فعلی بیش از دو برابر ظرفیت است.
 
وی در پایان به فرودگاه لامرد اشاره كرد و گفت: فرودگاه لامرد با پیشرفت فیزیكی 50 درصد، مساحت پنج هزار و 500 متر مربع و اعتبار شش میلیارد تومان در حال تكمیل است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.