◄ ۸۰ درصد درآمدهای شرکت فرودگاهها از هوانوردیست / هزینهها برعکس
تین نیوز | یکی از مطالبات استفاده کنندگان از حمل و نقل هوایی ارایه آمار واقعی از تاخیرها از سوی مسئولان، بررسی میزان رضایت مسافران از سرویس دهی در فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی و مخاطرات پروازی و...است. مطالبهای که در چند سال اخیر کمتر به آن توجه شده است.
1 - افزایش 24 درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاههای کشور
تین نیوز | دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون برنامهریزی و نظارت شرکت فرودگاههای کشور گفت: در 14 روز گذشته، دو میلیون و 422 هزار و 200 مسافر پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاههای کشور اعزام و پذیرش شدهاند.
محمدرضا عبدالرحیمی با اعلام این خبر گفت: از 24 اسفند ماه سال 92 تا هشتم فروردین سال جاری با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر در دو بخش داخلی و خارجی روبرو بودهایم...
مطلب کامل
نظر |وضعیت اسفبار سرویس دهی به مسافران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۴در مورد این مطلب:
آقای خداکرمی، شوشتری و اکنون حضرت عالی آمار افزایش مسافر و پرواز.... ارایه میکنید. آیا افزایش این اعداد و ارقام به واسطه مدیریت ارزنده شما بوده است...
اگر دوستان عزیز شب 28 اسفند در فرودگاه امام به عنوان مسافر حضور داشتند حتما شاهد وضعیت اسفبار سرویس دهی به مسافران بوده اند ....
مسئولان جهت نشان دادن عملکرد خود آماری از تاخیرها، رضایت مسافران از سرویس دهی در فرودگاهها، مخاطرات پروازی و....موارد دیگر که مربوط به حوزه کاریشان میشود ارایه فرمایند..
صرفا ارایه آمار افزایش مسافر و یا تعداد پروازها به نوعی عوام فریبی است.
2- مشکلات تاریخی فرودگاه مهرآباد و راهکارها/ برنامه شرکت فرودگاهها برای وصول بدهی 360 میلیاردتومانی ایرلاینها
تین نیوز |دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل شرکت فرودگاهها، رفع مشکلات فرودگاه مهرآباد را یکی از دغدغههای خود اعلام میکند و معتقد است مشکلات به وجود آمده در فرودگاه مهرآباد در یک مقطع زمانی کوتاه ایجاد نشده و معلول عوامل مختلف در سال های طولانی است...
مطلب کامل
نظر |به کسانی که شرکت فرودگاهها را به این روز انداخته اند اعتماد نکنید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۱ در مورد این مطلب:
لطفا به کسانی که شرکت فرودگاهها را به این روز انداخته اند اعتماد نکنید اینها بندبازهای ماهری هستند.
نظر |82 درصد درآمدهای شرکت فرودگاهها از هوانوردیست و هزینهها برعکس
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۲در مورد این مطلب:
مصاحبه جناب تبادار با تین نیوز نفس اش قابل ستایش است هر چند که در برخی موارد که دوستان نیز اشاره کرده اند چون اوضاع ترمینال و چرخ دستی و سرویس بهداشتی و... جدا وظیفه ایشان نیست و جایگاه، پرداختن به این امور را نمی طلبد. پیگیری مطالبات قابل ستایش است، تعیین کمیته های بدون نام با افراد بی نشان و غیرقابل ذکر بدور از شفافیت است.
نپرداختن به امور عملیاتی پاشنه آشیل ایشان است. 82 درصد درآمدهای شرکت هوانوردیست و هزینه ها برعکس.
3- شرایط صدور گواهینامههای متخصصان فنی هواپیمایی اعلام شد
تین نیوز | شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ... بر اساس آییننامه اجرایی مصوب هیات وزیران، سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع صدور، لغو، تمدید اعتبار، ایجاد و رفع محدودیت، تعلیق و رفع تعلیق گواهینامههای متخصصان فنی هواپیمایی (غیر نظامی) است.
هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده (22) قانون هواپیمایی کشوری - مصوب 1328- آییننامه اجرایی گواهینامههای متخصصان فنی هواپیمایی و موسسههای مربوط به تعلیم و تربیت متخصصان فنی هواپیمایی (غیرنظامی) را تصویب کرد...
مطلب کامل
نظر |بیجهت برای افرادی که شامل مفاد انکس یک نیستند گواهینامه صادر نشود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۵در مورد این مطلب:
مطالبی که مطرح شده بخشی از شرح وظیفه سارمان است و چیز جدیدی نیست....
امیدوارم وقتی در مورد گواهینامه صحبت میشود به انکس یک هم نگاهی بکنیم تا بیجهت برای افرادی که شامل مفاد انکس یک نیستند گواهینامه صادر نشود ....
در شرکت فرودگاهها از این دست افراد به وفور سالهاست سر سفره نشسته اند و سازمان هم سکوت کرده است.
4- بینالمللی اما فاقد زبان بینالملل!
تیننیوز | سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...فرودگاه امام خمینی(ره)، یکی از مهمترین فرودگاه بینالمللی ایران در حال حاضر است اما عملکرد وبسایت این فرودگاه که نقش روابط عمومی الکترونیک آن را نیز به عهده دارد، چندان مطلوب نیست.
فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) یکی از پرتردد ترین فرودگاههای کشورمان است که علاوه بر بسیاری از هموطنان مان، سالانه میزبان جمعیت عظیمی از میهمانان خارجی است که ایران، مقصد کاری یا گردشگری آنان است...
مطلب کامل
نظر | وقتی یکی از ابزارهای مهم ارتباطی فرودگاه امام کلا از کار افتاد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۷در مورد این مطلب:
چرا کمی عجیب! بسیار زشت است که مسئولین کشور مرتب ابراز تمایل به ارتباط با جهان میکنند و از همه سو دعوت میکنند به ایران بیایید! ولی یکی از ابزارهای مهم ارتباطی این فرودگاه کلا از کار افتاده و معلوم نیست به چه زبانی به مردم غیر ایرانی صحبت میکند!؟
هزینه های بسیاری در کشور و همین فرودگاه می شود ولی برای یک سایت فرودگاهی که عنوان بین المللی را هم یدک میکشد و بیش از 5 -6 سال از شروع فعالیت آن میگذرد یک آبرو ریزی است و هیچ توجیهی برای آن نمیتوان تراشید جز ناتوانی مدیران این فرودگاه!
البته بنده سالی چند بار گذرم به این فرودگاه میفتد و مشکلات زیادی برای پذیرایی و استقبال از مسافران دراین فرودگاه وجود دارد. ولی مشکل عدم وجود سایت به زبان انگلیسی نشان میدهد بقیه مشکلات را نمیتوان مطرح کرد چون زبان ارتباطی این فرودگاه با همه قطع است. چه ایرانی و چه غیر ایرانی!! تازه وقتی به سایت این فرودگاه مراجعه میکنیم می بینیم نوشته شده: " روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه..." یعنی امور بین الملل روابط عمومی تعطیل است!
5- تمهیدات نوروزی هما برای تسهیل سفر/ برقراری پروازهای اضافه در مسیرهای پرتردد
تین نیوز | چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل هما در گپوگفتی دو ساعته با فارس به موضوعاتی نظیر برقراری پروازهای اضافه در مسیرهای پرتردد نوروزی، کاهش مشکل مسافران شهرستانی، تمرکز بر پروازهای خارجی پرتقاضا در نوروز و اعزام 241هزار زائر به عتبات عالیات و 75 هزار زائر به خانه خدا تا روز 6 اسفند، اشاره کرد.
پنجم اسفندماه، به عنوان سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بهانهای شد تا به سراغ مدیرعامل این شرکت هواپیمایی برویم و از فعالیتهای و موفقیتهای این ایرلاین ملی که امسال 52 ساله شده است، صحبت کنیم...
مطلب کامل
نظر | آیا جسارت و انگیزه کافی برای توسعه هما وجود دارد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۲در مورد این مطلب:
چند نکته به نظرم میرسد که بد نیست با شما که مدیر عامل هما هستید در میان بگذارم.
گفتید مسیر توسعه هما را ادامه میدهید، به نظر می رسد که چند مشکل اساسی دارید که احتمالا موفق به این کار نخواهید شد:
1- بی عدالتی در پرداخت حقوق بین پرسنلتان( تفاوت پرداخت ششصد هزار تومانی و [....] میلیونی را می گویم)
2- فساد در بین مدیران ...فراگیر شده و هر که بدان دچار نیست بیمار می نماید.
3-انسانهای کوچک را در جاهایی به مراتب بسیار بزرگتر از خودشان بر سر مسئولیت ابقاء کردید ...
4-به فرض برداشته شدن تحریمهای قطعات یدکی با توجه به عمر ناوگان شما تعداد زیادی از این اندک هواپیماهای در حال پروازتان دیگر قطعاتشان در عالم وجود ندارد و منسوخ شده و شرکتهای سازنده اش دیگر از آن تولید ندارند.
5-با توجه به مورد شماره یک و اینکه پرسنل رسمی شما دیگر رو به اتمام هستند (بازنشسته می شوند)، پرسنل قراردادی نیز با توجه به در آمد کم و تحقیر در این سالها نه جسارت توسعه هما را دارد و نه مهمتر از جسارت، انگیزه کافی برای این مهم را.
فرمودید: در مراسم جشنواره ملی برندهای برتر محبوبِ مصرفکنندگان، ایرانایر موفق شد با اتکا به رأی هواداران خود، از بین 13 شرکت هواپیمایی فعال در ایران، رتبه اول و تندیس زرین جشنواره را دریافت کند و این نشان از ارائه خدمات مطلوب دارد.
منظورتان از این تندیس زرین همان چند نفری است که با تاسیس یک سایت و ترفندهای خاص کامپیوتری اقدام به نظر سنجی میکند تا سهمی از پول شما یا نام بزرگ هما جهت ترغیب شرکتهای دیگر و گرفتن پول از آنها کنند؟ از شما دیگر بعید است که از این اقدام نا مبارک که توسط [....] ساماندهی میشود و به نظرم قصد به بازی گرفتن شما را دارند به عنوان یک مزیت و پیروزی نام ببرید.
شما حقا در بین ایرلاینهای داخلی اول هستید و این را همه میدانند و احتیاجی به این هزینههای اضافه نیست. امور بدیهی نیاز به اثبات ندارند.
موفق باشید و امیدوارم به اهداف بلند خود برسید.
نظر | مسافرانی که اضافه بودند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۸ در مورد این مطلب:
جناب پرورش فرموده بودند: (مسیر توسعه هما را ادامه میدهیم)
پرواز شماره ۷۳۳ ساعت ۹ صبح ایران ایر به مقصد پاریس تعداد 13 مسافر زیادی داشت که موفق به سوار کردن آنها نشد.
یکی از راههای توسعه هما فروش بیشتر و درآمد بیشتر است و حتما می خواستند این 13 نفر رو روی بوفه بنشانند.