بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵
راستینه با تاکید براینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما صنایع دیگر را تحت تاثیر قر ار می‌ دهد؛

صنعت گردشگری قربانی افزایش بلیط هواپیما می شود

اگر تمرکز جدی بر افزایش قیمت بلیط هواپیما وجود نداشته باشد به بهره وری در این حوزه دست نخواهیم یافت، بهره وری در صنعت ریلی، هوایی و زمینی باید به شکلی هدفمند در کشور رخ دهد و این مسئله ممکن نمی شود مگر اینکه افزایش قیمت ها کنترل شده و سیاست بازار در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

تین نیوز |

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزایش بلیط هواپیما را نمونه ای از سیاست های اقتصادی نادرست دانست و گفت: اگر تمرکز جدی بر افزایش قیمت بلیط هواپیما وجود نداشته باشد به بهره وری در این حوزه دست نخواهیم یافت، بهره وری در صنعت ریلی، هوایی و زمینی باید به شکلی هدفمند در کشور رخ دهد و این مسئله ممکن نمی شود مگر اینکه افزایش قیمت ها کنترل شده و سیاست بازار در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی در خصوص افزایش قیمت بلیط هواپیما و تبعات گران آن، گفت: اگر در موضوعات اقتصادی یک بسته هماهنگی وجود نداشته باشد تعیین قیمت گذاری هر بخش نسبت به بخش های دیگر مشخص نمی شود و با افزایش سرسام آور تمام موضوعات زندگی مردم به صورت زنجیره وار روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت قیمت ارز آزاد و نیمایی تاکید کرد: تا زمانی که اختلاف قیمت ارز آزاد و ارز دولتی مطرح می شود یعنی چراغ خاموش به افزایش قیمت ها در سایر کالاهایی که مشمول ارز نیمایی خواهند بود پیش می رویم و این هشداری برای آن گروه از کالاهایی است که از ارز نیمایی محروم هستند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه سیاست های اقتصادی باید از مصرف کنندگان حمایت همه جانبه داشته باشند، اظهار داشت: سیاست های اقتصادی امروز به جای حمایت از مصرف کنندگان و تلاش برای حفظ آنها درصدد افزایش درآمدها برای کاهش هزینه های دولت هستند، بی تردید این رویه منجر به بالا رفتن قیمت ها در تمام کالاها خواهد بود چه این کالا بلیط هواپیما باشد یا سایر مواد مصرفی.

راستینه با انتقاد از اینکه سیاست های اقتصادی همواره معطوف به افزایش قیمت ها بوده است، گفت: تا زمانی که سیاست های اقتصادی معطوف به افزایش قیمت ها باشد هرگز به بهره وری دست پیدا نخواهیم یافت و تمرکز بر عدم بهره وری افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت، قطعا این رشد قیمت ها را در تمام کالاها مصرفی شاهد خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزایش بلیط هواپیما را نمونه ای از سیاست های اقتصادی نادرست دانست و گفت: اگر تمرکز جدی بر افزایش قیمت بلیط هواپیما وجود نداشته باشد به بهره وری در این حوزه دست نخواهیم یافت، بهره وری در صنعت ریلی، هوایی و زمینی باید به شکلی هدفمند در کشور رخ دهد و این مسئله ممکن نمی شود مگر اینکه افزایش قیمت ها کنترل شده و سیاست بازار در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران وابسته به عرضه و تقاضا است، یادآور شد: نگاه عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور حاکم است تا زمانی که این نگاه حاکم باشد وضعیت مردم کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این مسئله منجر شده است که ما سال ها این تورم را در قالب گرانی کالاهای مصرفی شاهد باشیم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما و تاثیر آن بر صنایع دیگر، اظهار داشت: افزایش قیمت بلیط هواپیما تبعات گسترده ای بر روی صنایع دیگر خواهد داشت، اگر محور توسعه ما در کشور گردشگری بود و دولت این مسئله را به عنوان محور توسعه در نظر می گرفت، قطعا در این حوزه مسیر پیشرفت را طی می کردیم، طبیعتاً باید تمام عوامل مربوط به حوزه گردشگری که منجر به افزایش هزینه ها از جمله قیمت بلیط هواپیما در سفر مردم می شود را در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً ما نباید شاهد افزایش قیمت های حمل و نقل،جابجایی بار و مسافران باشیم، امروز گردشگری ورزشی، گردشگری سلامت، فرهنگی و گردشگری زیارتی یکی از مهم ترین محورهای توسعه است که در کشورهای مختلف دنیا مورد تایید قرار گرفته است.

راستینه یادآور شد: طی یک ماه گذشته حجم جابجایی مسافران در کشور ما آمار قابل توجهی داشته است، اگر برنامه توسعه گردشگری هدفمند در دستور کار قرار بگیرد، این حجم از جابجایی مسافر علاوه بر کمک به سلامت، نشاط و شادابی جامعه سبب چرخش سرمایه،جابجایی سرمایه و توسعه متوازن در سراسر کشور خواهد شد و نقش مهمی در افزایش درآمدها و درآمد مردم در مناطق مختلف کشور دارد.

 این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که هزینه های حمل و نقل ما افزایش پیدا می کند طبیعتاً صنعت گردشگری اولین صنعتی است که دچار آسیب می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.