◄ درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری
در جایی که وزیر محترم راه چهار معاون به ریاست این چهار سازمان [و شرکت] نهاده است هیچ ضرورتی برای وجود حوزه پر هزینه معاونت حمل و نقل با داشتن وظایف موازی در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد.
رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور در یادداشتی در شبکه های اجتماعی این پرسش ها را مطرح کرد که ضرروت وجود معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی چیست؟ وظایف معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی چیست؟
به گزارش تین نیوز، رضا خادمی زاده افزود: در حالی که چهار گروه حمل و نقلی حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل ریلی و حمل و نقل دریایی که به امر حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند و هر چهار گروه دارای سازمان و ساختار اداری مجزا بوده و ریاست هر کدام از این سازمان ها با عنوان معاون وزیر، مسئولیت کار را به عهده داشته و فعالیت میکنند این سوال مطرح است، زمانی که هر کدام از این سازمان ها مستقل و فعالیت خاص خود را دارند ضرورت معاونت من درآوردی حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی چیست؟
او تاکید کرد: این همه هزینه برای درست کردن یک معاونت موازی و اضافه چیست ؟ معاونتی که در سالهای گذشته ته تنها راهگشا و حلال مشکلات نبوده بلکه خود به علت موازی کاری و دخالت در کار سایر سازمان های حمل و نقلی و نبود شرح وظایف دقیق باعث بروز مشکلات عدیده ای که گاهی از مواقع به معضل تشکیل شده اند بوده است.
خادمی زاده ادامه داد: سرکار خانم صادق مالواجرد وزیر محترم راه و شهرسازی خواهش می شود با حذف این معاونت زائد و هزینه بر کمک کنید تا موضوعات مربوط به این چهار معاونت در پروسه معاونت من درآوردی وزارت راه معطل و لاینحل باقی نماند.
وی گفت: در جایی که وزیر محترم راه چهار معاون به ریاست این چهار سازمان [و شرکت] نهاده است هیچ ضرورتی برای وجود حوزه پر هزینه معاونت حمل و نقل با داشتن وظایف موازی در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد.
اشتباه مي فرمايند. براي كنترل و نظارت تخصصي و براي تلفيق امور چهار شيوه ترابري حتما چنين معاونتي لازم است.