بازدید سایت : ۸۴۹۱۷
مک کینزی :

◄ بهبود زنجیره ارزش حمل ونقل هوایی/ سهم 2درصدی شرکت های بار هوایی

بر اساس داده های مک کینزی زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی به بهبود قابل توجهی دست یافته و در سال 2023 زیان اقتصادی تقریباً 3.6 میلیارد دلاری را در مقایسه با زیان 67 میلیارد دلاری سال 2022 ثبت کرد.

بهبود زنجیره ارزش حمل ونقل هوایی/ سهم 2درصدی شرکت های بار هوایی
تین نیوز |

بر اساس داده های مک کینزی زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی به بهبود قابل توجهی دست یافته و در سال 2023 زیان اقتصادی تقریباً 3.6 میلیارد دلاری را در مقایسه با زیان 67 میلیارد دلاری سال 2022 ثبت کرد.

به گزارش تین نیوز، مک کینزی از سال 2005 زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی را سالانه تجزیه و تحلیل می کند. کارشناسان شرکت مک کینزی می گویند: ما به شرکت کنندگان از سراسر زنجیره ارزش، از جمله خطوط هوایی، سازندگان تجهیزات اصلی هواپیما و موتور (OEM)، اجاره دهندگان هواپیما، ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی، تولیدکنندگان سوخت جت، فرودگاه ها، کیترینگ ها، شرکت های خدمات زمینی، تعمیر و نگهداری و تعمیرات اساسی، سازمان ها، حمل و نقل کالا و ارائه دهندگان سیستم های توزیع جهانی و سایر فناوری های مسافرتی نگاه می کنیم. ما عملکرد مالی زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی را از طریق دریچه سود اقتصادی که به عنوان تفاوت بین بازده مبلغ سرمایه گذاری شده (ROIC) و میانگین موزون هزینه سرمایه (WACC) تعریف می شود، تحلیل کردیم.

جدیدترین نتایج ما، بر اساس داده های سال 2023 نشان دهنده سالی قوی است که در آن 9 زیربخش از 11 زیربخش ما در مقایسه با سطوح سال 2022 بهبود یافته اند. زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی به بهبود قابل توجهی دست یافته و در سال 2023 زیان اقتصادی تقریباً 3.6 میلیارد دلاری را در مقایسه با زیان 67 میلیارد دلاری سال 2022 ثبت کرد. نتایج کلی که توسط بهبود مداوم در سفرهای هوایی پشتیبانی می شود، نشان دهنده بهبود قابل توجهی در مقایسه با سال 2022 است.

بخش خطوط هوایی، اگرچه از نظر سود اقتصادی هنوز اندکی منفی است اما بهترین عملکرد خود را در دهه های اخیر کسب کرد و بالاترین نسبت ارزش آفرینی در تاریخچه این تحلیل را داشت. تولیدکنندگان سوخت جت که از افزایش قیمت سوخت سود می بردند و حمل و نقل بار که همچنان شاهد تقاضای بالای محموله هوایی بودند، بیشترین سود را به دست آوردند. فرودگاه ها، خطوط هوایی و سازندگان تجهیزات اصلی هواپیما و موتور بیشترین ضرر را به صورت مطلق متحمل شدند.

کنکاش در این زیربخش ها چند روایت را نشان می دهد. به عنوان مثال، اختلال در زنجیره تامین تولید هواپیما، چالش ها و فرصت هایی را ایجاد کرده است. سطح تولید سازندگان تجهیزات اصلی هواپیما و موتور به طور قابل توجهی کاهش می یابد و آنها به عنوان یک گروه در سال 2023 زیان اقتصادی حدود 2 میلیارد دلار را به همراه داشتند.

اما تعداد هواپیماهای جدید تحویل داده شده در میان تقاضای شدید به این معنی است که خطوط هوایی در حال افزایش طول عمر هواپیماهای فعلی خود هستند: سهم هواپیماهای ناوگان تجاری با سن 25 سال یا بیشتر از 8.1 درصد به 9.6 درصد افزایش یافته است.هواپیماهای قدیمی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، بنابراین بخش تعمیر و نگهداری و تعمیرات اساسی به سود اقتصادی متوسطی در حدود 42 میلیون دلار (برابر با 0.1٪ از درآمد) بازگشت.

بخش بارهوایی نیز یکی از معدود نقاط روشن هوانوردی است که رشد تقاضا از زمان همه گیری تا حال را داشته است. در سال 2020 تنها خطوط هوایی ارزش آفرین، شرکتهای بار هوایی بودند اما تا سال 2023 خطوط بار هوایی تنها 2 درصد از شرکتهای هوایی ارزش آفرین را تشکیل دادند.

معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی است. این شرکت آمریکایی به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی در بخش های دولتی و خصوصی تحلیل های کیفی و کمی انجام می دهد و در این میان ۸۰٪ از ابرشرکت های جهان و فهرست گسترده ای از دولت ها و سازمان های ناسودبر را در زمره مشتریان خود دارند. مکنزی به عنوان یکی از سخت ترین شرکت ها برای ورود و استخدام در سطح جهانی شناخته شده است و شبکه کارمندان سابق مکنزی یکی از ابعاد منحصربفرد این شرکت است. برای مثال تعداد مدیران ارشد اجرایی شرکت های فرچون ۵۰۰ که از کارکنان سابق مکنزی بوده اند از هر شرکت دیگری بیشتر است، فهرستی که مدیر عامل ارشد گوگل ساندار پیچای، مدیر ارشد عملیاتی شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی مورگان استنلی جیمز گورمن، و بسیاری دیگر را در بر می گیرد. فایننشال تایمز درآمد مک کینزی در سال ۲۰۱۸ را فرای ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

منبع:روابط عمومی انجمن شرکت های هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.