بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ داستان ناتمام یک بدهی میلیاردی در صنعت هوایی / آخرین رقم مطالبات شرکت فرودگاه‌ها اعلام شد

◄ داستان ناتمام یک بدهی میلیاردی در صنعت هوایی / آخرین رقم مطالبات شرکت فرودگاه‌ها اعلام شد

تین نیوز | میزان بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه های کشور به رقم 470 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، چندی پیش مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از پایان فرصت ایرلاین ها برای پرداخت بدهی هایشان خبر داده بود، این در حالی است که به گفته احمد مومنی‌ رخ، عضو هیات مدیره این شرکت، تاکنون میزان بدهی ایرلاین ها به رقم 470 میلیارد تومان رسیده است.

بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه های کشور، به تفاوت در نرخ محاسبه ارز باز می گردد. شرکت‌های هواپیمایی عوارض فرودگاهی خود را با دلار می‌پردازند و نرخ محاسبه ارز تا سال گذشته 1226 تومان بود اما پس از تصویب هیات دولت به 2500 تومان رسید. این تفاوت در نرخ محاسبه ارز، اختلاف نظری بین ایرلاین های داخلی و شرکت فرودگاه ها درباره میزان بدهی ها به وجود آورد.

در این زمینه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: از سال 1383 تا سال 1391 علیرغم تغییر چندین باره نرخ بلیت هواپیما، عوارض فرودگاهی که شرکت‌های هواپیمایی می‌پرداختند تغییر نکرده اما از سال گذشته و با تصویب هیات دولت بنا شد این نرخ تغییر کند.

ایلخانی در خصوص نحوه پرداخت بدهی ایرلاین ها گفت: با توجه به مذاکراتی که با شرکت های هواپیمایی داشتیم قرار شده در صورت توافق نهایی نرخ تعرفه خدمات به همان شکل قبل باقی بماند اما نرخ ارز، بار دیگر به 1226 تومان برسد تا به این ترتیب بخشی از بدهی‌های ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌های کشور کاهش یابد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی تا پایان وقت اداری روز نهم مهرماه، فرصت داشتند در بخش عوارض مسافران در پروازهای داخلی و خارجی بدهی هایشان را پرداخت کنند و طبیعی است که از این پس اقدامات قانونی برای اخذ طلب های دولت انجام خواهد شد.

به گفته ایلخانی ایرلاین های خارجی در حال پرداخت بدهی های خود هستند زیرا این شرکت ها به صورت فرا پروازی از فضای کشور ما استفاده می کنند.

همچنین برخی از ایرلاین های داخلی معتقدند شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند برخی قیمت‌هایی که شرکت‌ فرودگاه‌های کشور بابت خدمات طلب می‌کند و عموماً با دلار محاسبه می‌شود را مبنا قرار دهند زیرا این افزایش قیمت دلار به معنای افزایش 100 درصدی هزینه‌هاست.

علیرغم برگزاری جلسات و مذاکرات پی در پی میان ایرلاین ها و شرکت فرودگاه ها، ماجرای بدهی ایرلاین ها، داستان ناتمامی است که همچنان ادامه داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بدهکار

    این اختلاف قیمت ارز از چه زمانی درست شد ه است؟ خوب چرا بدهی بعد از آن را تعیین تکلیف نمی کنند چرا ایرلان ها از عقد قرارداد با شرکت فرودگاه ها برای ابنیه فرودگاهی شانه خالی می کنند؟ چرا عوارض مسافری سهم شرکت فرودگاه ها را که نقدا از مسافر گرفته اند را پرداخت نمی کنند این بدهی که مشمول بهره نمی گردد یک گروه با اختیار تام از طرف وزیر بنشینند و موضوع را ببندند و قضیه زمان تغییر تعرفه دلار تا حالا را تعیین تکلیف کنند بدهی سابق طلبشان! ضمن اینکه وقتی ایرلان ها مماشات شرکت فرودگاه ها را می بینند چرا پول نقد را بدهند پس، شرکت فرودگاه ها را می گذارند آخر کار شاید فرجی شود!!!!