بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت ۴ سال

انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال، با وجود همه کمبودها، تحریم ها و مشکلات، نشان دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است.

انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت ۴ سال
تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال، با وجود همه کمبودها، تحریم ها و مشکلات، نشان دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد محمدی بخش امروز (یکشنبه) در آیین آغاز به کار مرکز کنترل عملیات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: صنعت هواپیمایی در لبه فناوری و تکنولوژی در حرکت است و با وجود شرایط سخت تحریم ها، نه تنها چرخ این صنعت از چرخش بازنایستاد بلکه سرافرازانه به انجام ماموریت های ساری و جاری و مهم خود پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: این مهم به دست زنان و مردان با کفایت و با تلاش های مضاعف این نیروها به انجام رسید.

محمدی بخش در ادامه با تشکر از اجرای خوب عملیات بزرگ حج تمتع، بیان داشت: این مهم با امنیت و ایمنی کامل به انجام رسید و رضایت رئیس بعثه رهبری را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: با تعداد و وضعیت ناوگان ما، همچنین برنامه ریزی انجام شده از سوی کشور میزبان، عربستان ما را در شرایط بسیار سختی قرار داد، اما با تدابیر عالی اتخاذ شده و برنامه ریزی دقیق این پروازها به صورت منظم و ایمن در حال اجرا است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با وجود شرایط سخت تحریم ها و کرونا در سال های گذشته، این صنعت اما رو به رشد است و برخی که در تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ منتظر شکسته شدن این صنعت بودند، امروز شاهد توسعه و بالندگی آن هستند.

وی گفت با وجود همه مشکلات اما در زمینه ورود ناوگان جدید تجهیز ناوگان و تاب آوری ناوگان اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم تا پایان سال ناوگان را به عددی برسانیم که مردم دیگر دغدغه ای برای پروازهای خاص از جمله ایام اربعین، نوروز و غیره نداشته باشند و آن را به سطح ایده آل برسانیم.

وی همچنین با اشاره به تدوین و بارگذاری دستورالعمل بازیافت هواپیمای آزاد خارج ادامه داد: شهر و فرودگاه همدان در این زمینه به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و از این پس شرکت های دانش بنیان و شرکت های متخصص در بازیافت هواپیما قادر به بازیافت هواپیماها در این منطقه خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.