بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ پول هواپیما پرداخت شد اما هواپیمایی نیامد!/ عربستان اجازه پرواز هواپیماهای معراج را نداد

مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: در همین مدت ٣ الی ۴ سال گذشته برخی از ایرلاین ها هواپیما خریدند و پول آن را پرداخت کردند اما هواپیمایی وارد کشور نشد و امروز خرید هواپیما ریسک بسیار زیادی دارد.

پول هواپیما پرداخت شد اما هواپیمایی نیامد!/ عربستان اجازه پرواز هواپیماهای معراج را نداد
تین نیوز

مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: در همین مدت ٣ الی ۴ سال گذشته برخی از ایرلاین ها هواپیما خریدند و پول آن را پرداخت کردند اما هواپیمایی وارد کشور نشد و امروز خرید هواپیما ریسک بسیار زیادی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری امروز درباره علمیات پروازهای حج اظهار داشت: چند ماه قبل از آغاز علمیات حج، شرکت ایران ایر توانایی (هما) اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی توانایی انتقال ۵٠ هزار زائران را خواهد داشت و جابه جایی و انتقال مابقی ۴٠ هزار زائر به شرکت همکار واگذار شود و قرار بر این بود یکی از ایرلاین ها بخشی از پروازهای حج را انجام دهد اما عربستان دقیقه ٩٠ رسماً از پذیرش شرکت دیگر استنکاف کرد. 

فرزادی پور ادامه داد: پس از این تصمیم عربستان ایران ایر متحمل جابه جایی حدود ٩٠ هزار حاجی شد در حالی که توانایی انتقال و برقراری این تعداد پرواز را نداشتیم اما مسیر بن بست بود هیچ چاره ای نداشتیم و در نهایت برنامه ریزی ها را تغییر دادیم.

وی افزود: مرحله پروازهای رفت از  ٢٢ اردیبهشت ماه آغاز  و تا ٢١ خرداد ماه ادامه داشت و تمام پروازهای حج در علمیات رفت با ٧٨۵ لگ پروازی ٨٧ هزار ۶٢۴ حاجی جابه جا شد و میانگین تاخیرها ۴٠ دقیقه بود. همچنین عملیات پرواز های برگشت از اول تیر ماه آغاز شد و تا ٢٣ تیرماه ادامه پیدا می کند و در این مدت از یک فروند هواپیما از شرکت دیگر استفاده کردیم و تا کنون در عملیات پروازهای برگشت میانگین تاخیر ٧٣ دقیقه بوده است که این میزان تاخیر به دلیل مقررات جدید در بخش بار همراه مسافر در عربستان و ترافیک پروازی فرودگاه های مدینه و جده بود. 

فرزادی پور درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد: قیمت های بلیت هواپیما در ایران خارج از قیمت های جهانی نیست و اساس با نوسانات ارزی قیمت های بلیت در ایران باید از جهانی بالاتر باشد، درآمد ها در ایران ریالی است اما همین درآمد در سه ماه آینده به نصف می رسد. قیمت ها در آزادسازی مقداری پایین تر از معادل جهانی است، استاندارد قیمت ها بین۴٧ تا ۶٠ دلار برای هر ساعت صندلی است که همین عدد هم پایین تر از نرم جهانی است. 

وی با بیان اینکه پایه اصلی نرخ ها سایکل پروازی و نشست و برخاست هواپیما است، تاکید کرد: همین قیمت ها در مسیر ۵٢ دقیقه ای پاریس ژنو ٢۵٢ دلار است.

مدیرعامل ایران ایر درباره احتمال قطع سوخت یارانه ای ایرلاین ها و هما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد: فعلا دستورالعمل خاصی برای قطع سوخت یارانه ای نداریم اما این طرح روی میز دولت است و منتظر ابلاغ هستیم.

فرزادی پور درباره دلیل عربستان برای عدم موافقت با ایرلاین معراج برای برقراری پروازهای حج گفت: عربستان دلیل خاصی را به طور شفاف به ما اعلام نکرد و فقط گفت به معراج اجازه نمی دهیم در حالی که سایر کشورها برای انجام پروازهای حج با چند ایرلاین  محدودیتی ندارند.  

وی درباره نوسازی ناوگان و اینکه آیا برای ایرلاین ها خرید هواپیمای نو می صرفد ادامه داد: شاید ایرلاین ها نسبت به خرید هواپیمای نو اقدام می کردند ورشکست می شدند چراکه هزینه های آن بسیار سنگین است، خرید هواپیمای نو به طور متوسط ۵٠ میلیون دلار است یک ایرلاین باید چقدر بلیت بفروشد که این سرمایه بازگشت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرلاین ها از شرایط تحریمی و عدم خرید هواپیمای نو سود می برند، اظهار داشت: در واقع ایرلاین ها از اجبار سود می برند در همین مدت ٣ الی ۴ سال گذشته برخی از ایرلاین ها هواپیما خریدند و پول آن را پرداخت کردند اما هواپیمایی وارد کشور نشد و امروز خرید هواپیما ریسک بسیار زیادی دارد.

افتتاح سه مرکز جدید در هما

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اظهار کرد: امروز مرکز  کنترل و هماهنگی OCC، مرکز کنترل عملیات سایبری soc، مرکز طب هوایی جمهوری اسلامی در مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» افتتاح می شود.

وی افزود: در نقاط مختلف کشور بیماران نیاز مند به انتقال به مراکز درمانی هستند و «هما» از طریق چارتر این کار را انجام می دهد که هزینه آن از نقاط دور حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که در نظر داریم با پروازهای جاری این نرخ را به یک دهم کاهش دهیم.

وی در ادامه از رشد ۱۰۰ درصدی در کنترل سیستم، اصلاح ساختارها و افزایش ماموریت ها خبر داد و گفت: علی رغم کاهش تعداد ناوگان، عملیات حج و اربعین، جام جهانی و نوروز مجموع عملیات با رشد چشم گیری مواجه بود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تصریح کرد: قیمت های بلیت هما خارج از قیمت جهانی نیست و البته برای تامین قطعه و نوسانات نرخ ارز باید بالاتر باشد اما مطرح شده که پایین تر از نرخ جهانی و نسبت به مسیر شود.

فرزادی پور گفت: در خصوص پروازهای ویژه اربعین تابع سیاست های حاکمیت هستیم و در عملیات شرکت می کنیم.  البته هیچ نرخی تا این لحظه مطرح نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.