◄ فرصت سازی یا فرصت سوزی منطقه ای، مسئله این است!
ایکائو در سطح منطقه ای ساختاری برای بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان های ایرانی ندارد.
در خبری که از دیدار رئیس دفتر منطقه ای ایکائو با معاونان محترم وزیر در صنعت هوانوردی منتشر شد، یکی از عزیزان با تاکید بر ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی در توسعه صنعت حمل و نقل هوایی داخلی و جهانی، خواستار استفاده حداکثری دفتر منطقه ای ایکائو از این ظرفیت شدند.
بد نبود این عزیز بزرگوار از این فرصت پیش آمده برای استفاده حداکثری از ظرفیت ایکائو در منطقه بهره مند می شدند تا شاید بتوانند از راهکارهایی که سالهاست مکتوب توصیه شده و تا بحال در آن عملکردی برای ارائه نداریم، در دیدار حضوری استفاده کنند.
بیشتر بخوانید:
دیدار رئیس دفتر منطقه ای ایکائو با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری
حضور نماینده ایران در جمع بازرسان اصلی ایکائو برای نخستین بار
راهکارهایی برای رفع یافته های اعلامی ایکائو در عدم انطباق عملکرد سازمان با استانداردهای بین المللی، راهکارهایی جهت کاهش سوانح هوایی انسان محور، راهکارهایی جهت ارتقای تسهیلات در زمینه حمل و نقل هوایی، راهکارهایی در باب توسعه منابع انسانی، راهکارهایی در جهت ارتقای جایگاه ایران در مقوله خارج نشدن از جریان های اصلی ترانزیت و مسیرهای عبوری منطقه، راهکارهایی در حوزه چگونگی تکمیل اقدامات فاز صفر ایران در پیوستن به برنامه ناوبری منطقه ای که سال هاست مهلت آن به پایان رسیده و ما هنوز از آن غافل هستیم. بهتر است از فرصت های این چنینی بیشترین بهره را ببریم تا جلسات به این مهمی را به شعار پردازی بگذرانیم.
به نظر بنده حقیر ایکائو در سطح منطقه ای ساختاری برای بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان های ایرانی ندارد، اگر هم عزیزان پلت فرمی در دفتر منطقه ای ایکائو سراغ دارند، برای اثبات این باور خود به توانمندی های دانش بنیان ها، چند مجموعه را در جلسات جانبی برای معرفی ظرفیت های خود به جناب رئیس دفتر منطقه ای دعوت می کردند.
* کارشناس صنعت هوانوردی