بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ عوامل موثر در ایجاد ترافیک چیست و چگونه می توان ترافیک را کاهش داد؟

ترافیک از آن دست موضوعاتی است که به آسانی نمی شود از آن گذشت.

عوامل موثر در ایجاد ترافیک چیست و چگونه می توان ترافیک را کاهش داد؟
تین نیوز |

ترافیک از آن دست موضوعاتی است که به آسانی نمی شود از آن گذشت، خواص متعددی دارد، اشتغالزاست، وقت را بیهوده تلف می کند، موجب ضرر و زیان جامعه می شود، هوا را آلوده می کند، بازدهی کار را پایین می آورد و بهانه خوبی است برای تاخیرها و دیر آمدن ها.

اما علت این گره کور اجتماعی که ساعت ها وقت شهروندان را تلف می کند چیست؟ از آنجایی که موضوع ترافیک مدت هاست که ذهن ما را مشغول کرده نشستیم و یک به یک تا آنجایی که عقلمان قد می داد، عوامل این ناهنجاری اجتماعی یا به عبارتی این درد بی درمان را پیدا کرده بر آن شدیم که یافته هایمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان

  2. رعایت نکردن قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی عابران

  3. توقف تاکسی ها و مسافرکش های شخصی در محل های غیر مجاز

  4. عجله و شتاب بیش از حد رانندگان

  5. کندی حرکت برخی از خودروها در خیابان ها

  6. ناشیگری رانندگان در راندن، هدایت و کنترل خودروها

  7. بی هدفی و سرگردانی رانندگان

  8. ناآشنایی رانندگان غریبه به خیابان ها و معابر عمومی

  9. وجود سطل زباله و زباله های رها شده در حاشیه خیابان

  10. عملیات ساختمانی

  11. ایجاد سد معبر در پیاده روها توسط مغازه دارها

  12. وجود بیلبوردها( تابلوهای تبلیغاتی) نامفهوم، گنگ و پر واژه در کنار خیابان ها

  13. تکدیگری درسرگذرگاه ها و حرکت متکدیان و دستفروش ها و شیشه پاک کن ها بین خودروهای در حال حرکت بعد از روشن شدن چراغ سبز

  14. افزایش بی رویه و خارج از ظرفیت تولید خودروها و حرکت آن ها در سطح خیابان ها و اتوبان ها، بدون افزایش حجم و توسعه خیابان ها یا احداث خیابان های جدید یا تعریض خیابان های قدیمی

  15. عدم جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده با عمر بیش از بیست و پنج سال

  16. ناکارآمدی یا اشکال تلفن های همراه به خاطر ضعف اینترنت در سطح شهر

  17. وجود کارمندان غیر نمونه و عدم رسیدگی و پاسخگویی به نیاز ارباب رجوع

  18. نبود آگاهی برخی از کارمندان به حقوق ارباب رجوع ( تکریم ارباب رجوع)

  19. حفاری برای لوله گذاری یا ترمیم لوله یا کابل کشی های زمینی یا ترمیم و اصلاح آن ها در طول و عرض خیابان ها

  20. ناهماهنگی ارگان های ذیربط برای امور مرتبط به حفاری در سطح خیابان ها

  21. مهندسی خیابان ها

  22. تردد موتورسواران متخلف

  23. آب گرفتگی خیابان ها

  24. نقص فنی خودروهایی که دارای مجوز معاینه فنی نیستند

  25. نقص چراغ های راهنمایی در برخی از تقاطع ها

  26. عدم استفاده عابر پیاده از پل های هوایی برای عبور از عرض خیابان

  27. تک سرنشین بودن برخی ازخودروها وعدم استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی

  28. ورود سه یا چهار خیابان به خیابان اصلی

  29. عدم حضور نیروهای پلیس در برخی از گذرگاه ها

  30. تصادفات رانندگی

  31. نزاع و درگیری خیابانی

  32. تماشای صحنه های تصادف یا درگیری توسط راننده یا سرنشینان خودروهای عبوری

  33. ترمزهای غیر ضروری و ناگهانی برخی از رانندگان

  34. حسادت برخی از رانندگان و بستن راه خودروهای پشت سری

  35. تعطیلی مدارس و توقف خودروهای اولیای دانش آموز یا رانندگان سرویس های مدارس

  36. کمبود فضای سبز و فضای تفریحی در سطح شهر

  37. ریختن زباله و نخاله  در جوی خیابان توسط کسبه یا اهالی و ورود آنها در سطح خیابان ها بعد از ریزش باران و جاری شدن آب

  38. کمبود امکانات کشاورزی در روستاها

  39. عدم نگرانی برخی از رانندگان از جریمه شدن

  40. دلسوزی برخی از ماموران راهنمایی و رانندگی و سوء استفاده برخی از رانندگان از رافت ماموران

  41. عدم آموزش عمومی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

  42. عدم آشنایی و ناآشنایی مردم به اصول ارتباطات و روابط عمومی

  43. عدم به کارگیری شیوه های آموزش غیر مستقیم اصول ایمنی از طریق فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی

  44. کمبود فضای درمانی و کمبود دارو

  45. کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.