◄ راه آهن سریع السیر فرانسه و فرآیند ارزیابی پروژه ها، ارزش جان و زمان
گزارش نهایی مقایسه جهانی راه آهن سریع السیر که برای کمیسیون حمل و نقل یکپارچه انگلستان در 2004 تهیه شده دارای نکات ارزشمندی برای انتخاب پروژه های راه آهن سریع السیر است.
گزارش نهایی مقایسه جهانی راه آهن سریع السیر که برای کمیسیون حمل و نقل یکپارچه (CFIT) انگلستان در 2004 تهیه شده دارای نکات ارزشمندی برای انتخاب پروژه های راه آهن سریع السیر است که برای نمونه بخش فرانسه (ص 87) بررسی می گردد:
با افتتاح خط TGV پاریس لیون در سال 1981، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که یک خط ریلی پرسرعت ساخت، چندین پروژه دیگر TGV از آن زمان تکمیل شده، از جمله اتصال پاریس به سواحل اقیانوس اطلس، مرز بلژیک، سواحل مدیترانه و ... .
در حالی که در حال حاضر تنها خط TGV Est به استراسبورگ در حال ساخت است، فرانسه برنامه هایی برای توسعه های دیگر مانند اتصال به اسپانیا و خط TGV Atlantique به بوردو دارد. توسعه تاریخی در ابتدا توسط عوامل سیاسی هدایت شد، با موفقیت خط اول منجر به توجیه آسانتر پروژه های بعدی شد. با این حال، ترافیک کمتر از حد پیش بینی شده و مازاد بر هزینه ها در برخی از پروژه های اخیر، نظارت را افزایش داده است. اپراتور ریلی SNCF بیشتر خدمات مسافری را در فرانسه اجرا می کند و در کنسرسیوم های بین المللی مانند یورواستار و تالیس شریک است. مدیر زیرساخت RFF مالک شبکه ریلی، از جمله خطوط پرسرعت است، هرچند عملیات با SNCF است، رقابت دسترسی آزاد (خصوصی) در شبکه ریلی فرانسه وجود ندارد.
ریل کمتر از 10 درصد از کل بازار حمل و نقل مسافر در فرانسه را دارد، اما تا 91 درصد در مسیرهای اصلی TGV (پاریس لیون) که در آن از سفرهای هوایی پیشی گرفته، سهم دارد (پاریس نانتس 89 درصد ). فواصل بین شهرهای بزرگ فرانسه برای قطارهای سریع السیر بسیار مناسب است و رقابت خطوط هوایی ارزان قیمت به دلیل محدودیت های پرواز در فرودگاه های پاریس محدود شده است.
فرآیند ارزیابی پروژه های زیربنایی ریلی شامل مراحل تعریف شده با تاییدیه های مورد نیاز از وزارت حمل و نقل است. مطالعات گسترده ای در مورد بررسی جنبه های فنی، اقتصادی، زیست محیطی و موارد دیگر انجام می شود. مشاوره عمومی نیز لازم است.
تجزیه و تحلیل رسمی اجتماعی اقتصادی به دنبال روش شناسی های تجویز شده اجباری است، اگرچه اولین خطوط TGV قبل از این الزام بود. هدف تجزیه و تحلیل هزینه فایده ارزیابی نرخ بازده اجتماعی، با در نظر گرفتن عواملی مانند نتایج مالی، صرفه جویی در زمان سفر، تاثیرات بر سایر اپراتورها، درآمدهای مالیاتی و اثرات اجتماعی/ زیست محیطی است.
در حالی که تجزیه و تحلیل هزینه وفایده (CBA) مهم است، تصمیم سیاسی نهایی، اهداف توسعه اقتصادی منطقه ای گسترده تری که به طور کامل اندازه گیری نشده اند، را می سنجد. برای ادامه پروژه، حداقل نرخ بازدهی 8 درصدی مورد نیاز است.
ارزش های زمان و زندگی: این گزارش جزئیاتی را در مورد نحوه برخورد با ارزش های زمان و زندگی در ارزیابی اقتصادی پروژه های راه آهن پرسرعت در فرانسه ارائه می کند:
ارزش زمان سفر: فرانسه از مقادیر استاندارد شده استفاده می کند که بر اساس حالت و فاصله متفاوت است: برای صندلی درجه 1 قطار سریع السیر (32-27 یورو برساعت) و هوا (46 یورو برساعت)
برای صندلی درجه 2 (11-12 یورو برساعت) و برای صندلی اتوبوسی (8-14 یورو برساعت) که برای سفرهای طولانی تر افزایش می یابد، برای ایمنی، فرانسه از 1.5 میلیون یورو برای هر عمر آماری (VSL) در محاسبات حمل ونقل عمومی استفاده می کند (1 میلیون یورو برای بخش خصوصی و انگلیس 2.1) و ارزش صدمات جدی 225 هزاریورو (عمومی) و 150 هزاریورو (خصوصی) نشان دهنده ارزش بالاتری است که برای ایمنی حمل ونقل عمومی منظور شده که با دستورالعمل اتحادیه اروپا هماهنگ است.
- با محاسبه ارزش اقتصادی جان و وقت، اولویت پروژه ها و ارجحیت اقدامات کم هزینه و پربازده بهتر آشکار می شود. (تین 75443).
اولویت بندی پروژه های عمرانی ریلی و جلب مشارکت مردم با استفاده از این روش محاسباتی تسهیل شده و با الگوبرداری از استانداردهای اتحادیه اروپا، OECD و ... به ویژه و برای شروع با منطق دیه شرعی در محاسبه اقتصادی جان (1000 گوسفند ...)، آثار جوسازی برخی مدیران جزیره اندیش که منابع را به سوی پروژه های غیر مفید سوق می دهند کاهش می یابد (تین 266254).
فایل پیوست را از اینجا دریافت کنید.
باسلام
ترجمه مشکل دارد.متن گنگ ونامفهوم است . مترجم انگلیسی نمیدانسته با دیکشنری زور زده بک مشت اباطیل سرهم کرده